Paylaş
Hayatlarımızda seçimlerimizi ve kararlarımızı tahminimizden çok daha fazla etkiliyorlar. Modumuzu, keyfimizi, ilişkilerimizi yönlendiriyorlar. Bir ürünün rağbet görmesinde ya da hiç tercih edilmemesinde en çok rolü onlar üstleniyor. İster kıyafet ister yiyecek isterse alacağımız herhangi başka bir şey olsun ilk kriterlerimizden biri kesinlikle renkler.
Peki renkler bizimle nasıl konuşur ?
Renklerin içinde en favori olan mavi güven, sadakat, onur, bilgelik hislerini tetikler. Mesela polis kıyafetlerinin mavi olması kesinlikle tesadüf değildir. Bankaların mavi rengi sık kullanması ‘güvenli’ ve ‘sadık’ mesajlarının müşteriye aktarılmasının en kolay yolu. Mavi aynı zamanda gökyüzü ve denizin rengi olduğundan huzur veren dinginlik ve keyfin rengidir. Mavi odalarda insanların daha üretken ve odaklı çalıştığı söylenir. İşle ilgili kitapların çoğu da özellikle mavi renkli kapaklarla müşteriye sunulur.
Sarı ve turuncu iyimserliği, mutluluğu, sıcaklığı, coşkuyu ve güneşin rengi olduğundan enerjiyi temsil eder. Sarının serotonini arttırdığı ve ilham verdiği bilinir. Turuncu satın alınabilirlik, bağımsızlık, iyimserlik ve güven hissi uyandırır. Kitaplarda dikkat çekmek ve aynı zamanda mutlu duyguları teşvik etmek için kullanılır.
Kırmızı hepimizin bildiği gibi aşkın rengi. Aşk, ateş, kan simgelediği temalardan sadece birkaç tanesi. Kalp atış hızını arttırdığı herkes tarafından biliniyor. Aynı zamanda iştah arttırdığı bir gerçek. Bu nedenle bir çok yiyecek firması ürün görsellerinde ve ambalajlarında kırmızı rengi tercih ediyor. Dünya’nın en ünlü içecek ve en bilinen fast food firmalarının kırmızı rengi kullanıyor olması tesadüf değil. Kitap seçimlerinden, elbise seçimlerine kırmızının ne kadar etkili olduğunu her alanda görebiliyoruz. Aşk hikayeleri, sevgililer günü temaları, hediye paketi dekorasyonları, dikkat çeken bir otomobil ya da en etkili çiçek buketlerinde kırmızı en ön planda.
Lüksün ve paranın rengi mor aynı zamanda romantizm, bolluk, onur, monarşi ve saygıyı temsil eder. Problem çözme ve yaratıcılığı arttırır. Çoğunlukla lüks tüketim ürünlerinde kullanılır. Saygı hissini tetiklemenin yanında gizemi de sembolize eder. Bu nedenle fantezi ve sihir gibi kitap türleri için sıklıkla kullanılır.
Yeşil renk doğa, güç, sağlık anlamına gelen canlandırıcı, pozitif ve sakinleştirici bir renk. Serveti ve büyümeyi simgeliyor. Organik ve doğal hissini tamamlayan yeşil, sağlık ürünlerinde en çok kullanılan renk. Çevre, finans, maneviyat konularının rengi yeşil, din, beslenme ve sağlık kitaplarının en rastlanılan rengidir.
Beyaz en sade renktir. Saflığı temsil eder. Tarafsızlığın sembolüdür. Yaratıcılık ve özgürlüğe ilham verir. Umut, masumiyet ve mükemmelliğin rengi beyaz mekanlara huzur ve sakinlik verir. Ancak çok kullanıldığında soğukluk hissi yaratır.
Gri nötr ve duygusallıktan uzak bir renktir. Uygunluk, pratiklik ve güvenilirlik anlamları taşır. Diğer taraftan depresyon, keder ve hüzün iletebilir. Ancak başka bir renge eklendiğinde negatif efekti pozitife çevirebilir. Az miktarda kullanıldığında sade lüksü temsil eder. Mücevher markalarının en sevdiği renklerdendir.
Siyah tüm renklerin en karanlık olanıdır. Otorite ve güçle ilişkilidir. Siyah aynı zamanda şıklık ve zamansızlıktır. Bu nedenle lüks ürünlerin paketlenmesinde sıkça kullanılır. Yayıncılıkta gizem, bilim ve gerilim türleri için kullanılır.
Bükre İkizer
INSTAGRAM: Bükre İkizer
Paylaş