Güncelleme Tarihi:
Eğer siz de "Su içsem yarıyor" diyenlerdenseniz, kaderinizi değiştirmek için kolları sıvayın; öncelikle kulaktan dolma öğrendiklerinizi ve arkadaşlarınızın verdiği diyetleri unutup, biraz kitap okuyun. Örneğin Kapital Yayınları'ndan çıkan 'Su İçsem Yarıyor' kitabı tam size göre. Diyetisyen Sevinç Akdağ ile eşi Emre Akdağ, hazırlakları bu diyet rehberinde şişman olmanın bir 'neden' değil, 'sonuç' olduğu üzerinde duruyor.
Seçiminizi yapın
Bu kitapta neler yok ki... 'Ekmek şişmanlatır mı?', 'Reklamlarla kabaran yeme isteğimizi nasıl engelleyebiliriz?', 'Yakınlarımızın diyetimizi bozmasını nasıl önleyeceğiz?', 'Kim için zayıflıyoruz; onlar için mi kendimiz için mi?', 'Bir kibrit kutusu büyüklüğünde peynir, deyimini çöpe atabilir miyiz?' gibi pek çok sorunuza cevap bulacağınız kitapta, sizden bir de tercih yapmanız isteniyor: Sağlıklı ve çok güzel mi olmak istiyorsunuz yoksa sağlıksız bir hayatı devam ettirmek mi?..
Renklerin etkisi
'Su İçsem Yarıyor'da renklerin yemek yeme üzerindeki etkisine değiniliyor: "Hepimiz, ismi çok duyulan fast food zincirlerine uğramışızdır. Renklerine amblemlerine bakmışızdır. Bu tip yerlerde hakim renk kırmızıdır. Kırmızı. Her yer kırmızı. Kırmızı iştah açar. Gerçekten kırmızının böyle bir özelliği var. Fast food zincirlerinde ne kadar iştahlı olduğunuzu düşünün. Bir de yemeğinizi bitirdikten sonra o yeri çabucak terk etme fikrini..." İştah açan tek renk kırmızı değil tabii ki... Yeşil ve kahverenginin de yemek yemeyi arttıran etkileri var. Kitapta, bu renklerin sinir sistemi üzerinde rahatlatıcı etkileri olduğu ve bu etkilerin kontrol mekanizmasını da gevşetip zayıflama mücadelesini tehlikeye soktuğu anlatılıyor. Diyet için en masum renk ise mavi ve mavinin tonları... İştah artırmadaki en az etkisi ve yeme davranışlarını değiştirmedeki önemli rolü, maviyi kilo almayı engelleyen bir renk olarak başarılı kılıyor. Ama yemek odasını maviye boyamanın ya da mavi dekorasyonlu bir restronda yemek yemenin tek çözüm olmadığı da bir gerçek...
Tuzaklara dikkat
Bu arada yemek tuzaklarına karşı bilinçli olmanızı da salık veriyor kitap. Bu tuzaklar şöyle sıralanabilir: Kısık ışık ve romantik müzik rahatlatıyor ve daha çok yemek yenmesine neden oluyor. Kalabalık bir masada, yüzde 44 daha fazla yeniyor. Masadakilerin sayısı 7'den fazla ise bu oran iki katına çıkıyor. Kadınlar erkeklerle birlikteyken yüzde 13 daha fazla yiyor. Hesaplı diye büyük paketleri seçmek iyi değil; paket ne kadar büyükse tüketim o kadar artıyor.