Güncelleme Tarihi:
Madrid'deki Empresa Enstitüsü'nün insan kaynakları ve liderlik gelişimi profesörlerinden Elena Granell, 'Başarılı her erkeğin arkasında bir kadın vardır' sözünü değiştirerek organizasyonlara göre şöyle düzenliyor:
'Başarılı her lider ve organizasyonun arkasında başarılı bir strateji ve ekip vardır.' Granell bu yüzden başarılı bir organizasyon için ilk olarak istenilen yeterliliğe sahip doğru insanları bulmanın önemine dikkat çekiyor. Doğru insanların sürekli eğitilerek kalıcı bir değer yaratmalarının ve istikrarlı bir verim sağlamalarının desteklenmesi gerektiğini belirten Granell, oluşturulan küçük gruplarda 360 derece geri besleme metoduyla liderlerin geliştirilmesi gerektiğini ve bunun da sağlam bir iletişim ve organizasyonel kültürle elde edilebileceğini ifade etti.
Genel müdür arabulucu
Liderleri yetiştirme yolunda pazarı ve müşteriyi anlayan, yeni müşteriyi çekebilecek kapasitede olan, müşteriyle yakın ilişkiler kuran, müşteriden aldığı her bilgiyi (olumlu ya da olumsuz) organizasyondaki diğer kişilerle de paylaşacak çalışan gruplarının oluşturulması gerektiğinin altını çizen Granell, verimli bir grubun oluşturulması için de şunları öneriyor:
"Ön safhada her zaman çalışanlar olmalı. Müşteriyle birebir ilişkiye geçen onlar çünkü. Çalışanlarınızı kısıtlamayın ve onlara yetki verin. Bu çalışanlarınızın hem tecrübe kazanmasını hem de güvenilir olmalarını sağlar. Sonuç odaklı ödüllendirme sistemleri oluşturun."
Granell'e göre sağlam bir iletişim için özellikle genel müdür ve süpervizör konumundaki yöneticilere önemli bir görev düşüyor. Üst düzeyle çalışanlar arasında iletişim köprüsü konumunda olan genel müdür ve süpervizörlerin ekip üzerinde model ve kolaylaştırıcı bir etkisinin olması gerektiğini vurgulayan Granell, esnek ve büyüme yönlü bir organizasyon için de firmaya bağlı ekiplerin oluşturulması gerektiğini dile getirdi.
Ekibin oluşturulmasının ardından müşteri odaklı stratejilerin oluşturulması gerektiğini ifade eden Granell, bu noktada müşterinin ani duygusal reaksiyonlarını avantaja çevirip müşterinin firmaya bağlılığını artıran, müşteride memnuniyet uyandıran, müşterinin kendisini değerli ve önemli hissetmesini sağlayan stratejilerin başarılı olabileceğini savunuyor.
"Aslında bizim sattığımız elle tutulamayan ürünler müşteriye sunumda çok kritik bir rol oynuyor. Yani müşteri doğru tercihi yaptığına dair kendini güvende hissetmek istiyor. Satın aldıkları şeyi anlamak ve bilmek istiyor" diyen Granell, firmanın bu talepler doğrultusunda müşteriye 'Bu ürünü kullanmaya ihtiyacınız olduğunda sizin yanınızda olacağız' mesajının verilmesi gerektiğini belirtiyor.
Granell büyüme için gerekli şartları ise şöyle sıralıyor: Birleşme ve ortaklıklar, dünya çapında global pazar payı, kârı yükseltme, geleceğe yönelik hareket etme, bir şeyi sadece çok iyi yapmak değil aynı derecede farklı yapma becerisi, teknoloji tahsis etme, müşteride iyi bir iz bırakma, girişim kültürü, yetenekli insanlar, potansiyelli düşünme.
İş dünyasının sihirli 5 elementi
Granell, başarılı bir firmanın DNA'sını şöyle çözümlüyor:
1. Çalışanlara ilgi göstermek
2. Süreçlere ilgi göstermek
3. Müşteriye ilgi göstermek
4. Büyüme
5. Anlaşmalar ve ortaklıklar
6. Değişim ve kâr.
Granell'e göre iş dünyasının sihirli 5 elementi ise şöyle:
1. Müşteri odaklılık
2. Strateji
3. Liderlik
4. Yetenek yönetimi
5. Performans ve kültür