Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2014 15:28
Bahar gelmişken sadece gardırobunuza değil kariyer yaşamınıza da çeki düzen vermekte yarar var. Karışıklık ve dağınıklık profesyonel hayatınızda aksamalara yol açabilir. İşte profesyonel hayatınızda bahar temizliğine ihtiyaç duyabilecek alanlar...
Masanız: Kimileri dağınık bir masanın, üstün zekanın belirtisi olduğunu söyler. Ama dağınıklık ve düzensizlik çoğunlukla üretkenliği köreltir. Masanız düzensizse, işleri bitirmek umduğunuzdan daha fazla zaman alabilir. Neyin nerede olduğunu bulmakta zorluk çekersiniz. Veya şirket dışında olduğunuzda acilen masanızdaki bir belge lazım olursa, iş arkadaşınızın masanızdaki o belgeye ulaşması hiç de kolay olmayacaktır. Masanızdaki belgeleri düzenlemekle iş arkadaşlarınızın da sizin için iyi (!) şeyler düşünmesinin önüne geçmiş olursunuz böylece. Ayrıca ilk izlenim konusu da var. Dağınık masanızı gören, patronunuz veya potansiyel yönetici adayı olabilir.
Önce derin bir nefes alın ve masanızın üstünü boşaltın. Sonra işinize yarayan belgeleri kategorilendirin, ayırın, işe yaramayanları da atın. Eskiye ait belgeleri arşivleyin. İleride ihtiyaç olabilir. Ama eğer son 1 yıldır o belgeyle hiçbir işiniz olmadıysa, bundan sonra da olmama ihtimali yüksek.
Her şeyi bir anda yapmanız gerekmiyor, stres yapmayın. Her gün işten çıkmadan önce 10 dakikalık bir zaman ayırıp masanızı düzenleyebilirsiniz. Ertesi gün yine aynı şekilde, ta ki bu bir rutin haline gelene kadar uygulayın.
Özgeçmişiniz: İş hayatınızda herhangi bir değişiklik olmamışsa bile özgeçmişinizi güncelleyin. Sitede, diğer özgeçmişler arasında daha üst sıralara çıkacaksınız. Hem belki ön yazınızı daha etkili hale getirmek konusunda aklınıza güzel bir fikir gelebilir. İnsan kaynakları yöneticileri imla hatalarını hemen gördüğü için bu açıdan da özgeçmişe tekrar bakmak yararlı olur. Kimbilir, word formatlı özgeçmişinizin şekli, artık gözünüze eskisi kadar iyi gelmiyordur, onu değiştirmek isteyebilirsiniz.
Bağlantılarınız:
Bahar temizliğinin son kısmı adres defteriniz olmalı. Bu bölümde kariyerinize ve iş hayatınıza yardımı dokunacak kişiler de yer almalı. Ama onlara nasıl ulaşacağınızı bilmiyorsanız sadece isimler hiçbir işe yaramayacak. Kime nasıl ulaşacağınızı araştırın, not edin. Daha iyisi onlarla temas kurun ve bu iletişimi düzenli sürdürün.
Son olarak, sadece masanızı, özgeçmişinizi ve bağlantılarınızı temizleyip güncellemekle kalmayın. Zaten bunları yaptıktan sonra başka düzensiz şeyler sizi rahatsız etmeye başlayacak. Evrak çantanızı, cüzdanınızı ve bilgisayarınızdaki yazıları da düzenlemek iyi fikir. İş hayatındaki organizasyon, daha uzun soluklu koşulara imza atmanızı kolaylaştıracaktır.