Utancı yüzünden koskoca bir iç çamaşırı imparatorluğunun sahibi oldu... Sonra da gizemli bir şekilde kendisini 67 metre yüksekliğindeki ünlü köprüden aşağıya bırakıverdi...Çağımızın modern tanrıçaları bugün kazandıkları milyon dolarları, sahip oldukları dudak uçuklatan yaşam tarzını Roy Raymond'a yani bu ilginç işadamına borçlu.. İşte satın alabilenler için bir statü simgesi olan sahip olamayanların da hayalini süsleyen iç çamaşırı imparatorluğunun ardındaki sırlar. Her şey eşine sürpriz olsun diye ona iç çamaşırı almak için gittiği bir mağazada başladı... Stanford Üniversitesi mezunu işadamı Roy Raymond, onca kadının arasında bir erkek olarak mağazayı dolanıp iç çamaşırı seçmekten utanıyordu... Satıcılara sorduğu soruların tuhaf karşılanmasından çekiniyor herkesin kendisine baktığını düşünüyordu... Kendisiyle aynı durumda olan yani karısına ya da sevgilisine iç çamaşırı alırken utanan binlerce erkeğin daha olabileceğini düşündü ve aklına parlak bir fikir geldi: Kendi iç çamaşarı markasını yaratmak. Ama öncelikle pek çok kişinin düşündüğünün tersine iç çamaşırını çekici hatta cinsel obje haline getirmek grektiğini düşündü. Bunun için yapması gereken kadınları düz beyaz iç çamaşırları giymekten vazgeçirip, tıpkı İngiltere Kraliçe Victoria dönemindeki gibi fırfırlı göz alıcı çamaşırlar giymeye yönlendirmekti. Markası da Kraliçe Victoria'nın adını taşıyacaktı: Victoria's Secret yani Victoria'nın Sırrı. Roy Raymond, bu düşünceyi kafasında iyice şekillendirir şekillendirmez hemen Stanford İş Merkezi'nde bir mağaza açtı. Takvimler 1977 yılını gösteriyordu. Raymond mağazayı açarken sermayesi 80 bin dolardı. 40 bin lirasını bankadan geri kalan 40 binini de akrabalarından borç olarak almıştı. Başlangıçta orta halli kadınlara yönelik iddiasız tasarımlar satıyordu. Ama sonra kusursuz görünüşlü mankenler seçerek firmanın adını sükseli erotizmle birleştirdi. Şirket faaliyete geçtiği ilk yıl 500 bin dolar kar yaptı. Raymond, bu başarıdan cesaret alarak 3 mağaza daha açtı ve katalogdan sipariş yoluyla satışa başladı. 1982 yılına gelindiğinde Victora's Secret'ın 6 mağazası vardı ve geliri de iyice artmıştı. Firma yılda 6 milyon dolar kazanıyordu. Tam bu sırada Raymond; Victoria's Secret'ı The Limited 'ın yaratıcısı olan Leslie Wexner'a sattı hem de 4 milyon dolar karşılığında. Bu onun için sonun başlangıcı oldu... Raymond 1984 yılında My Child's Destiny adında bir çocuk mağazını kurdu. Ama Victoria'nın büyüsü onun için bozulmuştu artık. Firma iki yıl sonra iflas etti. Roy Raymond'un hızlı ve başarılı başlayan öyküsü gizem dolu bir şekilde sona erdi. Raymond 26 Ağustos 1993'te Golden Gate Köprüsü'nden kendini aşağıya bıraktı. Bunu yaptığında sadece 47 yaşındaydı.. Günümüzün en çekici ve fantastik iç giyim markası olan Victori's Secret'ın yaratıcısının cesedi köprüden atladıktan tam 1 hafta sonra San Francisco Körfezi'nde bulundu. Ölümüne ilişkin aralarında Raymond'ın farklı tercihlerinin de bulunduğu bir çok iddia ortaya atıldı. Ancak Roy Raymond'ın ölümü bir sır olarak kaldı. Ama firma Raymond'dan sonraki sahibi Leslie Wexner'a uğurlu geldi... Zaten zengin olan Wexner defalarca dünyanın en zengin işadamı seçildi. Victoria's Secret moda dünyasındaki mankenler için de eşine az rastlanır bir basamak. Bir kez bile olsa bu firmanın defilesine çıkmak ya da kataloglarında yer almak diğer güçlü firmaların dikkatini çekmenin ve yılda milyonlarca dolar kazanmanın garantisi.. Ama firmanın yüzü olmak hiç de kolay değil. Sadece güzellik yetmiyor. Bundan fazlası gerekli. Öncelikle firmaya manken olabilmek için en az 1.76 cm boyunda olmak gerekli. 18 yaşından küçük 30 yaşından büyük olmamak gerekli. ABD vatandaşı olmak ya da ABD'nin eyaletlerinden birinde oturma iznine sahip olmak aranan koşullardan. İngilizce okuyup konuşabilmeli, sağlığı mükemmel olmalı. Victoria's Secret magazaları ya da firma ortaklarından hiçbiriyle ilişkisi olmamalı. Ve sabıka kaydı kesinlikle ve kesinlikle temiz olmalı. Suç işlemek değil buna teşebbüs etmek bile dünyanın en güzel kadını bile olsanızsize firmanın kapılarını kapatıyor. Victoria's Secret adına çalışan mankenleri ince eleyip sık dokuyarak seçiyor ama onları da kelimenin tam anlamıyla ihya ediyor. Firmanın günümüzdeki en gözde mankenlerinin kazançları tam anlamıyla dudak uçuklatıcı. Firmanın gözdelerinden Gisele Bundchen'in firmayla olan sözleşmesi bitti ama Bundchen geçen yıl 35 milyon dolar kazandı. Elbette bu para satdece Victoria's Secret'tan kazandığı değil. Ama bu firmanın kariyerine etkisi de gözardı edilemez. Tom Brady ile evli olan Bundchen'in bir de oğlu var. Adriana Lima ise geçen yıl 7 milyon dolar kazandı.. Elbette bu paranın çoğu Victoria's Secret'tan geldi. Heidi Klum ise geçen yıl 16 milyon dolar kazandı. Firmanın bir başka gözde mankeni Karolina Kurkova da geçen yıl 5 milyon dolar kazandı. Şu sıralar ilk bebeğini bekleyen Doutzen Kroes geçen yıl 6 milyon dolar kazandı. Bir süre önce bir moda organizasyonuna katılmak için ülkemize gelen Alesandra Ambrosio'nun geçen yılki kazancı ise 5 buçuk milyon dolar. Ünlü aktör Orlando Bloom ile evlenen ve bir bebek bekleyen Miranda Kerr de firmanın bir başka ünlü yüzü. Onun geçen yılki kazancı ise 3 buçuk milyon dolar. Elbette moda dünyasının bu gözde mankenlerinin tek kazanç kapısı Victoria's Secret firması değil. Reklamlar, tanıtımlar ve çeşitli organizasyonlardan da kasalarını dolduruyorlar. Ama hepsi de kariyerlerindeki bu hızlı yükselişi elbette çok çalışmaya ve disipline sonra da Victoria's Secret firmasına borçlu. Çünkü CV'lerinde yer alan bu madde onları diğer firmaların da gözdesi haline getiriyor. Victora's Secret yılda bir kez bir defile düzenleyip yeni koleksiyonunu tanıtıyor. Hazırlıkları aylar öncesinden başylayan bu defile bittikten sonra da aylarca konuşuluyor. Elbette firmanın ilk yıllarda düzenlediği defileler bugünkü kadar görkemli değildi. İlk defile 1995 yılında New York'taki Plaza Otel'de düzenlendi.. Her biri bir moda şovundan çok daha fazlası olan defileler 1999 yılına kadar TV'den yayınlanmadı. Ancak 1999'dan itibaren hem TV'den hem de internet üzerinden yayınlanmaya ve milyonları ekran başına çekmeye başladı.. Ünlü sanatçı ve toplulukların da renk kattığı defileler artık internet üzerinden de yayınlanıyor.. Firma, her yıl değerli ve göz alıcı bir sutyen tasarımı da yapıyor... Bu yılki 2 milyon dolar değerinde olan sutyeni Adriana Lima tanıttı.. Sutyen 60 karatlık beyaz elmaslar, 82 karatlık açık mavi safirler ve bir yakuttan oluşuyor. Geçen yıla özel tasarımı Marisa Miller tanıttı. 150 karat ağırlığında 2 bin 500 elmasla süslü olan sutyen 3 milyon dolardı. 2008 için hazırlanan sutleni Adriana Lima tanıttı. Ünlülerin kuyumcusu Martin Katz tarafından tasarlanan bu sutyende 3 bin 575 siyah elmas, birer karatlık 117 tane yuvarlak beyaz elmaz ve 37 tane de yakut bulunuyordu. Selita Ebanks'ın tanıttığı bu sutyen 2007 için hazırlandı. 4 buçuk milyon dolar değerinde. Karolina Kurkova'nın tanıttığı bu sutyen de elmaslarla süslüydü.. 2006'nın tasarımı olan sutyenin değeri 6 buçuk milyon dolar. Ünlü manken Gisele Bundchen'in tanıttığı bu sutyenin tam ortasında kocaman bir elmas bulunuyordu. Değeri ise 12 buçuk milyon dolar.. 2004 tasarımını Tyra Banks tanıtmıştı. O sutyenin değeri de 12 buçuk milyon dolardı. 11 milyon dolarlık bu sutyen 2003 yılı için hazırlandı. Heidi Klum tanıttı. 2002 için hazırlanan 5 milyon dolarlık bu sutyeni Karolina Kurkova tanıttı. 2001'in sutyeni 10 milyon dolar değerindeydi. Onu da Heidi Klum tanıttı. 2000 için hazırlanan butyeni Gisele Bundchen tanıttı. Değer 10 milyon dolardı. 1999'un tasarımı 10 milyon dolardı ve onu da Heidi Klum tanıttı. Daniela Pestova 1998 için tasarlanan sutyeni tanıtmıştı. Bunun değeri ise 5 milyon dolardı. 1997'nin tasarımı 3 milyon dolar değerindeydi.. 1996 hazırlanan ilk tasarımı Claudia Schiffer tanıtmıştı.. Değeri ise 1 milyon dolardı. Görev alan mankenlerin kariyerinde önemli bir basamak olan yıllık defileler aynı zamanda eğlence sektörü açısından da önemli bir etkinlik. Bazı TV kanalları yılın son ayında düzenlenen bu defileyi 31 Aralık gecesi bir yılbaşı eğlencesi olarak da yayınlıyor. Victoria's Secret meleklerinin bir başka özelliği de hiçbirinin günümüz moda dünyasında tartışma yaratan anoreksik mankenlere benzememesi.. Bu firmanın yüzü olan mankenlerin kusursuz ama dolgun ve kıvrımlı hatlara sahip olması gerekiyor. İşte sadece bir moda defilesi değil bir tür 'show business' da olan o ünlü defilenin podyumundan ve podyum arkasından fotoğraflar.