Güncelleme Tarihi:
Yeniliklere açık olmaları, çok yönlü düşünebilme yetenekleri alışveriş davranışlarını erkeklere göre daha hızlı değiştirmelerine neden oluyor. İnternetten alışverişte kadınların oranı hala erkeklerden biraz geride olsa da en çok araştıran, alışverişe en çok zaman harcayanlar yine kadınlar...
Kadınlar, detaycı zekâları ve seçici olmalarıyla her zaman alışverişte erkeklerden birkaç adım önde olmayı başardı. Annelerimiz ellerine geçen az miktarda para ile kocaman evleri çekip çevirmeyi, bütçe hesaplarıyla da tüm aileyi mutlu etmeyi yıllardır gerçekleştiriyor. Peki ya değişen dünyada kadınların alışveriş alışkanları değişti mi? Kadınlar internetten alışveriş yapmayı seviyor mu? En çok parayı nerelere harcıyorlar?
Daha fazla takip ediyor, daha fazla zaman harcıyorlar
İnternetin hayatımıza girmesiyle alışverişin istatistiğini çıkarmak daha kolaylaştı. Türkiye’deki birçok alışveriş sitesinin bağlı bulunduğu Avantajix.com’un geçtiğimiz sene yaptığı araştırmaya göre kadınlar internetten alışveriş yaparken erkeklerden daha çok araştırıyor, fırsat ve kampanyaları erkeklerden daha fazla takip ediyor ve e-posta bildirimleri kadınların alışveriş tercihlerinde daha etkili oluyor. Kadınlar markalara daha fazla dikkat ederken, iade süresi veren sitelerden alışveriş yapmayı tercih ediyor ve iade süresinin sonuna kadar ürünü denemek istiyor.
Kadınlar öğle tatilinde alışveriş yapıyor
Türkiye'nin en büyük hazır giyim ve moda markalarından DeFacto, 2017 yılının dijital alışveriş verilerini paylaştı. Verilere göre, kadınlar alışveriş için en çok 14.00-15.00 arasını tercih ediyor. İnternet sitesindeki alışveriş trafiği saat 12.00 itibariyle yükselmeye başlarken, 14.00’da tepe noktasına yaklaşıyor. 15.00 gibi site trafiği normal değerlerine dönüyor. Kadınların sağladığı bu trafiğin sebebi, çalışan kadınların öğle tatillerinde alışveriş yapmayı tercih ettiklerini gösteriyor. DeFacto verilerine göre kadınlar daha çok hafta içi alışveriş yaparken, cumartesi en az alışveriş yaptıkları gün olarak ortaya çıkıyor. Ayrıca kadınlar giyimde sanılanın aksine siyah-beyaz tonlarını daha çok tercih ediyor. En az satın aldıkları renk ise “Menekşe”rengi.
Sosyal medyanın etkisi artıyor
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Güventürk Görgülü ve Pazarlama 3.0 editörü Turan Farajova’nın birlikte yürüttükleri ‘Sosyal Medya Fenomenleri Takipçilerinin Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor mu?’ araştırması, kadınların alışveriş alışkanlıklara yönelik ilginç verileri ortaya koydu. Ankete katılan erkeklerin yüzde 10’u fenomenlerden etkilendiklerini belirtirken bu oran kadınlarda yüzde 30’ların üzerine çıktı. Kadınlar alışveriş yaparken, özellikle son dönemde giderek yaygınlaşan ürün tanıtan ‘Youtuber’ların etkisi altında kalıyor.
Kadınların detaycı zekası konut seçiminde de farkını gösteriyor
Yapılan birçok farklı araştırmaya göre Türkiye’de konut satışında kadınlar son sözü söylüyor ve karar verici konumda yer alıyor. Peki, kadınlar konut alırken nelere dikkat ediyor? Tercihlerini neye göre belirliyor? Gayrimenkul sektörünün yenilikçi firması DKY’nin pazarlama verilerine göre kadınların detaycı zekâları konut seçimlerinde de farkını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre kadınlar öncelikle bütün hesaplarını sahip olduğu metrekareyi en iyi şekilde kullanabilmek üzerine kurguluyor. Bu yüzden optimum kullanım alanı onlar için en önemli kriterlerden.
Vaktinin çoğunu dışarıda geçiren kadınlar ve çocuksuz çekirdek aileler, evlerinde yatak odalarına ve banyoya önem verirken, projelerin sosyal imkanlarına bakıyor. Ancak çocuk sahibi olan kadınlar ilk olarak mutfağa sonrada çocuk sayılarına göre daire büyüklüğüne önem veriyor. Kadınlar için yaşadıkları yerin güvenlikli olması olmazsa olmazlardan. Bu da kadınların ev seçimlerini markalı konutlara yönlendiriyor.
Ebeveyn kadınlar ise öncelikle çocuklarının okulu lokasyonundaki evleri seçiyor. Yine yalnız ya da çocuklu kadınlar için yaşadıkları yerin güvenlikli olması en önemli konular arasında. Bu da kadınları markalı konutlara yönlendiriyor.