Güncelleme Tarihi:
Britanya'da 1024 kadınla yapılan araştırmada alışverişten aktif olarak hoşlandığını söyleyen kadın sayısı beşte biri bulmadı. Alışverişten hoşlanan kadınların oranı yüzde 17. Mağazalarda en çok aynasız, dar kabinler rahatsız ediyor. Erkeklerin tercihi müzik marketler Mintel'in gerçekleştirdiği araştırmada alışverişi 'hoş bir vakit geçirme eylemi' olarak görenlerin oranı yüzde 16 olarak belirlendi.Rahatsız soyunma kabinleriKadınların yüzde 17'si alışveriş yapmaktan hoşlandığını söylerken bu oran erkeklerde yüzde 13. Çoğunluğun alışverişten hoşlanmama nedenleri ise kafa karıştıran dükkân düzenleri, rahatsız soyunma kabinleri ve yeterince ayna bulunmaması. Her 10 kadından dördü daha fazla soyunma odası isterken, araştırmaya katılanların dörtte biri, süpermarketlerde daha fazla ürün yerine daha geniş koridor talep etti.Yeterince ayna yokHer beş katılımcıdan biri ve her dört kadın katılımcıdan biri, girdikleri mağazada yeterince ayna bulamamaktan şikâyetçi. Her 10 kişiden altısı da, alışverişte amaçlarının almak istedikleri şeyi bir an önce alıp mağazadan mümkün olduğunca çabuk uzaklaşmak olduğunu söyledi. Alışveriş yapanların mağazalarda en çok rahatsız olduğu durumun ise sürekli dekorasyon ve düzen değişikliği yapılması olduğu anlaşıldı. Rahatsızlık oranı da yaşla birlikte arttı. Uzmanlar, özellikle çabuk alışveriş yapan erkekler için mağaza ve süpermarketlere, kolaylık sağlayan dekorasyon, yeterli kasa gibi basit çözümler, gençleri hedefleyen mağazalara da arkadaşlarla vakit geçirilecek sosyal alanlar yaratmalarını önerdi. Araştırma sonucuna göre erkeklerin alışveriş yapmaktan en çok hoşlandığı dükkânlar müzik ve eğlence marketleri, kadınların giyim mağazaları. Kitapçılar, her iki cins için de alışverişten en çok hoşlanılan üçüncü yer.