Güncelleme Tarihi:
Sevinç Çiftci ‘Aynı Elma, Yeni Dünya’ isimli kişisel sergisiyle Galeri Diani’de... Projelerinde birey-zaman-toplum ilişkilerine dair temalara öncelik veren, figüratif resmin sanatçılarından Sevinç Çiftci bu kez ‘bireyin kendini onarma’ süreçlerini konu ediyor. Algımızı zorlayan, kontrolümüzü aşan büyük bir yeryüzü gerilimine tanıklık ettiğimiz şu dönemde sanatçı, öznel bellek deneyimlerini kolektif olana işaret etmek için araçsallaştırmayı seçer. Kimi resimlerde ‘yaralı bir maskülen’, erile ait kırılganlığı öne çıkarmak istercesine belirirken, gözü kapalı otoportrelerde ise düzenin tümden reddine dayalı bir arzuyu hissederiz. Umut ve dirence ilişkin metaforlar resimlerde sıklıkla karşımıza çıkar.
Nesneler lekenin ve çizginin soyut, otonom varlıklar olarak kendi akış ve hareketine kapılmış görünse de bu biçimler sağlam bir kavramsal altyapıyı oluşturacak içeriği görünür kılmaktadır. Sanatçının üretim pratiği, giderek çoklu bir kavrayışa izin verecek biçimde şekillenmiştir.