Güncelleme Tarihi:
Salt’ın Varşova Modern Sanat Müzesi işbirliğiyle gerçekleştirdiği sergisi ‘Bilinmeyene Doğru’, 1989 sonrası dünyada sanatın, yerleşik tarihsel ve kültürel anlatıları kırma, bilinenin ötesinde başka öznellik ve anlatılara alan açma potansiyeline odaklanıyor. Varşova Modern Sanat Müzesi Video ve Film Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan sergide Diane Severin Nguyen, Nathalie Djurberg, Agnieszka Polska, Józef Robakowski, Duncan Campbell, Deimantas Narkevicius, Shana Moulton, Jananne Al-Ani, Oleksiy Radinsky, Neil Cummings ve Marysia Lewandowska’nın işleri yer alıyor. Salt’ın Beyoğlu ile Galata yapılarına yayılan ve adını Deimantas Narkevicius’un, Berlin Duvarı’nın yıkılışının 20’nci yıldönümü vesilesiyle ürettiği işinden alan sergi, eski Doğu Bloku’ndan günümüz Doğu Avrupa’sına uzanan bir toplumsal panorama da sunuyor.
Anlatımsal olandan deneysel ve buluntu filme hareketli görüntünün farklı formlarını barındıran ‘Bilinmeyene Doğru’, belgesel ve arşivin, gerçekliğin sabit ve nesnel bir temsili değil, bilinmeyene aralanan bir kapı olduğu fikrini temel alıyor. Sanatta belgesel ve arşivin canlı ve değişen yapısının öne çıktığı sergi; toplumsal iktidar mekanizmaları ile gündelik yaşam, müesses tarih ile öznel bellek, bilgi rejimleriyle bilinçdışı arasındaki gerilim ve çelişkilerin izini sürüyor.
Salt Beyoğlu’nun Forum, Kış Bahçesi ile ikinci ve üçüncü katlarında izlenen sergi, Salt Galata’da ‘Enthusiasts Archive’ (Müptelalar Arşivi) ile devam ediyor. Salt Galata, sergi kapsamında, Neil Cummings ve Marysia Lewandowska’nın, 1970’li ve 80’li yıllarda Polonya’da faaliyet gösteren amatör ve gayri resmi film kulüplerine ilişkin arşiv projesinden 10 filmlik bir seçkiye yer veriyor. İdealleştirilmiş toplum ve sanat algısına gündelik hayatın ve deneyselliğin içinden bir yanıt niteliği taşıyan ‘Müptelalar Arşivi’, arşivin kamusal işlevi, anlatıları dönüştürücü etkisinin yanı sıra sanatta kamusallık ve mülkiyete dair açılımlar da barındırıyor.
Sergi 14 Ağustos’a kadar Salt Beyoğlu ve Salt Galata’da görülebilir.