‘Kutsal aile’ eleştirisi

Güncelleme Tarihi:

‘Kutsal aile’ eleştirisi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2023 09:52

Fotografik görüntü üzerine çalışan sanatçı Ahmet Elhan, İstanbul ve İzmir’de iki ayrı sergiyle izleyici karşısına çıkıyor.

Haberin Devamı

İstanbul’daki Evin Sanat Galerisi’nde 16 Temmuz’a kadar sürecek ‘Yerüstünden Notlar III’ başlıklı kişisel sergisinde anlatısını ‘Kutsal Aile’ ve ‘Kutsal İttifak’ adını verdiği iki seri üzerine kuran Ahmet Elhan, ‘Kutsal Aile’de dini tasvirlerden başlayarak asırlardır ele alınan, sorgulanan aile kavramını, modern çağın ailelerinin fotoğrafları üzerinden eleştiriye açıyor. Elhan kimi zaman aristokrat, kimi zaman da burjuva aile fotoğraflarında figürlerin yüzlerini çeşitli nesnelerin arkasına saklayıp bulundukları mekânı dönüştürerek bu eleştiriyi kendi görsel diliyle izleyiciye sunuyor.

‘Kutsal aile’ eleştirisi

‘Kutsal İttifak’ serisini ise özgürlük, insan hakları, sekülerleşme gibi temel kavramların karşısında konumlanan 19. yüzyıl monarşik birlikleri temeline oturtan Elhan, iki dünya savaşı arası dönemin siyasi, askeri ve dini ittifaklarını tartışıyor. Sanatçı, modernitenin kavramlarını eleştirirken, özellikle 20. yüzyıl modern sanatçılarının sıklıkla tercih ettiği kolaj yönteminden yararlanarak eserlerinde kırmızı, yeşil gibi karşıt renkleri güçlü bir ifadeyle bir arada kullanıyor ve serginin tümüne hakim eleştirel dili daha da çarpıcı hale getiriyor.

Haberin Devamı

‘Kutsal aile’ eleştirisi

Ahmet Elhan, İzmir’deki Club Marvy’nin sanat galerisi Atelier Marvy’de 16 Temmuz’a kadar sürecek ‘Yerler’ sergisinde perspektif kavramının sınırlarını alabildiğine zorluyor. Atelier Marvy’nin sanat yönetmeni Döne Otyam, Elhan’la ilgili şu yorumu yapıyor: “Fotoğrafın doğası ve fotoğraf makinesinin teknik imkânlarını yeni bir perspektifle çalışmalarına konu edinen Ahmet Elhan, fotoğrafın oluşturduğu algılar üzerine seriler gerçekleştirir. Sanatçı bu bağlamda, zaman, mekân ve çektiği figür ya da nesne arasındaki ilişki ve katmanları görünür kılar. Bu ilişkiler ağının kombinasyonlarını denemekten kaçınmayan sanatçı, perspektif kavramının sınırlarını zorlar ve fotoğraf makinesinin olanaklarını her defasında yeniden ele alır.”

BAKMADAN GEÇME!