Güncelleme Tarihi:
Odeabank’ın sanat galerisi O’art, bir senedir süren sessizliğini akademisyen sanatçı Turan Aksoy’un kişisel sergisiyle bozuyor. ‘Sandığın Gibi Değil’, Aksoy’un 1980’li yılların sonlarından başlayarak son dönem işlerine kadar süren sanat pratiğinde ortaya çıkan karşıtlıklar ve rastlantısal unsurları merceğe koyarken, analitik bir bakışı da mekânla kurduğu ilişkide izleyiciye hissettiriyor. Turan Aksoy’un desenden pentüre, video enstalasyonundan fotoğrafa kadar farklı malzeme ve teknik arasında gezindiği sanat serüveninin bir özeti nitelindeki sergi, 5 Ocak’a kadar izlenebilecek.
Her sergi mekânı bir dönüştürme işi midir; her sanatçı, mekânının koordinatlarına göre yeniden ‘bedenlenir’ mi? Kartezyen mekân düşüncesinin önyargıları yıkıldığından bu yana güncel sanatın stratejileri bu yöne doğru kaymış; mekân algısı sanatçı tarafından oluşturulan bir anlatıdan, sanatçının bedenine dönüşmüştür. Bir kodlamadan bir metafora; Descartes’tan Lefebre’ye tüm bu düşünsel izleği hissettiren seçkisiyle Turan Aksoy, ‘Sandığın Gibi Değil’ başlığıyla O’art’ta izleyiciyle buluşuyor.
Sergi, alt başlıklar halinde sanatçının beslendiği temel meseleleri ele alırken, Aksoy’un sanat pratiğinde karşıtlıklara temellenen gerilimi de göz önüne seriyor. ‘Bireysel&Toplumsal’, ‘Doğa&Kent’, ‘Gerçek&Gerçeküstü’ alt başlıkları altında oluşturulan seçkiler, sanatçının Ankara Siyah Beyaz Sanat Galerisi’nde gerçekleşen ‘Köpek Gibi’, Pi Artworks’te gerçekleşen ‘Toz ve Telaş’ (2011) ve ‘Bir Portre; Huzursuz’ (2013); Milli Reasürans Sanat Galerisi’nde gerçekleşen ‘Yönetilebilir Cennet’ (2015) ve ArtRooms’da gerçekleşen ‘Hayali (Gezi Çizimleri)’ (2017) sergilerinden derlenmiş. Bu anlamda seçtiği temalar altında oluşan seçkiler arasındaki geçişlilik, sergiye retrospektif bir ağırlık da katmış.