Güncelleme Tarihi:
Kunstforum Viyana, Sevil Dolmacı Art Gallery ve Kai Middendorff Galerie işbirliğiyle Ekrem Yalçındağ’ın ‘Dünyayı Yeniden Görmek’ isimli solo sergisine ev sahipliği yapıyor. Yalçındağ’ın yakın arkadaşı sanatçı Hermann Nitsch’e ithaf ettiği, küratörlüğünü Robert Fleck’in üstlendiği serginin odak noktası, sanatçının son serisi ‘Natures’a ait ilk kez sergilenen tuvaller... Boyutları 2.90 x 7 m’ye varan bu resimlerde sanatçı, resmini ağaç baskı ve serigrafiyle birleştirerek süs olgusunu inceliyor.
Yalçındağ, ‘Natures’ serisinde tuvalin her yerine boyalı ahşap levhalar basıyor. Böylelikle ortaya çıkan ‘ağaç izleri’, yaşam ve büyüme izleri olarak resminin dairesel formlar alan ince çizgi ağıyla örtüşüyor. Sanatçı, resimlerinde çelişki gibi görünen dünyaları birleştiriyor. 1960’lardan itibaren tekniğe hâkim olan Andy Warhol’a saygı duruşunda bulunarak tuval zemininin üzerine büyük bitki motiflerini serigrafi baskı şeklinde uyguluyor. Warhol ve Nitsch gibi Yalçındağ da boya ve fırçayla üretilen klasik, geleneksel bir resim stilinden vazgeçerek temel ilkeleri görünür kılan aşırı bireysel bir görsel dil kullanıyor.
Ekrem Yalçındağ, 1997’den beri geliştirdiği ‘motiflerine’ paralel olarak, yoğun renkli dairesel imgeler yer alan (birkaç yıldır monokrom varyasyonları da olan) farklı seriler geliştiriyor. Renk kombinasyonlarını ise soyutlaşmış bir gerçeklikten ödünç alıyor. Bu yuvarlak tuvallerin renklendirilmesi, sanatçının günlük yaşamda, reklam panolarında, vitrin dekorasyonlarında, giysilerde vb. gördüğü renk kombinasyonlarının izlenimlerine dayanıyor. Yalçındağ, bu seriye ‘Impressions from the Streets/ Sokaktan İzlenimler’ adını veriyor. Nesnelerin kendileri artık bu eserlerde görünmez. Böylece Ekrem Yalçındağ, gördüklerini ve yaşadıklarını kusursuz, soyut bir imge dünyasına aktarır.
Ekrem Yalçındağ’ın son 20 yılda ürettiği resimlerden bir seçki içeren ‘Dünyayı Yeniden Görmek’, 1 Ağustos’a kadar Kunstforum Viyana’nın özel olarak tasarlanan ana salonunda görülebilir.