Güncelleme Tarihi:
Sanatçı Neriman Polat, Zilberman Gallery İstanbul’da açtığı ‘Çatısız’ başlıklı sergisinde, maddi ve manevi yoksunluk içindeki halkın güvencesiz hissettiği bir atmosferi galeri mekânına taşıyor. Polat, temel ihtiyaçların bir lüks haline geldiği günümüz krizinin vahametini serginin girişinde duran ‘Mutfak’ başlıklı yerleştirmesiyle vurguluyor. ‘Tüller’ serisi serginin merkezinde yer alan tüllerin bir apartmanın duvarından sarktığı hallerinin fotoğraflarıyla izleyiciyi karşılıyor.
Sergiye ismini veren ‘Çatısız’ yerleştirmesi, ziyaretçiyi tuğla ve çıplak duvarlardan yapılmış bir evin odalarına davet ediyor. Mekânı çevreleyen tüllerin kimisi altın renginden bakliyatı üstünde bir nakış gibi taşıyor kimi boşlukta, yırtık ve yıpranmış bir biçimde duruyor, kimi ise basma kumaşlardaki geleneksel motiflerden kesilmiş gül desenleri ile salınıyor. Barınma şartlarının giderek zorlaştığı, açlık seviyesinde hanelerin arttığı yoksulluk halini imleyen bu tüller aynı zamanda geleceksiz ve güvencesiz ortamın en büyük mağduru olan kadınların da hikâyelerini üstünde taşıyor. Sanatçı, 2020 yılında faili meçhul bir şekilde ortadan kaybolan ve bugüne kadar haber alınamayan Gülistan Doku’ya ithafen ürettiği çiçeklerle bezeli tül aracılığıyla kadına şiddetin üstünün kapanmayacak önemli bir mesele olduğunun da altını çiziyor.