Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2003 00:00
İstanbul'daki Kadıköy Tepe Nautilus Alışveriş Merkezi'nin müşterileri hemen her hafta burada düzenlenen ilginç etkinliklere tanık oluyor. Geçen yıl Babalar Günü öncesi gece yarısına kadar, Anneler Günü öncesi ise 36 saat açık kalan alışveriş merkezinde, sık sık sergiler, şiir dinletileri düzenleniyor. Satışları artırmaya yönelik bu projeleri, Tepe Nautilus'un dört müdürü birlikte yaratıyor. Biz de, ekibin lideri Hakan Kurun'la satış stratejileri üzerine konuştuk. n Alışveriş merkezlerinde pek rastlanmayan ilginç etkinlikleriniz var. Bunlar nasıl ortaya çıkıyor?Düzenlediğimiz etkinlikler tamamen bizim fikrimiz. Yurtdışındaki alışveriş merkezlerinden kopya çekmiyoruz yani. Tepe Nautilus'un operasyon, reklam, mağaza ilişkileri, teknik hizmetler müdürleri ve ben toplanıp, organizasyonlarımıza karar veriyoruz. Halkla İlişkiler ajansımızın da fikirlerini alıyoruz.n Proje oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz?Burası deniz temalı bir alışveriş merkezi. Nautilus 500 milyon yıldır hiç değişim geçirmeden suda yaşayan bir canlının adı. Merkezimizin her köşesinde zaten bu deniz temasını görebilirsiniz. Biz yöneticiler olarak bu konsepte uygun, bütünlüğü bozmayacak, halkın dikkatini çekecek aktiviteler yaratmaya çalışıyoruz. Mesela, deniz tabanında çekilmiş fotoğraflardan oluşan bir sualtı fotoğrafları sergisi ile gemi modelcileri sergisi yaptık. Bunlar doğru mesajlar verdiğimiz, Türkiye'de bir alışveriş merkezinde benzeri yapılmamış etkinliklerdi.n Bu tip aktiviteler satışı veya ziyaretçi sayısını etkiliyor mu?Biz marka oluşturmaya çok önem veriyoruz. Etkinliklerimiz, marka oluşturabilmek için oldukça önemli bir yardımcı. Tepe Nautilus henüz bir yaşında ve yıllık 300 milyon dolar para girişi hacmine sahip. Zaten üst gelir grubuna hitap ediyoruz. Hafta içi 25, haftasonu 45-50 bin kişi burayı ziyaret ediyor. Kısa sürede bu rakamlara ulaşılmasında, bu aktivitelerin çok büyük etkisi var.n Şimdiye kadar en çok beğenilen, dikkat çeken etkinliğiniz hangisiydi?Geçen yıl Anneler Günü'nde tüm gece açık kalmıştık. Bu çok ses getirmişti. Müşterilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak aktivitenin başarısını artırır. Çalışan insanları düşündük. Gündüz annelerine hediye almak için vakitleri yok, biz de onlara gece hizmet verelim dedik. Anneler Günü'nde 36 saat açık kalmayı geleneksel hale getirsek diye düşünüyoruz. En Tepedekiler isimli bir anketimiz de olmuştu. Ziyaretçilerimizin oylarıyla yılın en başarılı isimlerini seçmiştik. Zihni Sinir sergisini de müşterilerimiz çok eğlenceli buldu. n Şeker Bayramı, yılbaşı, Sevgililer Günü sırada. İleriki günlerde neler yapacaksınız?Bizim aklımıza her an, her şey gelebilir. Sadece el sanatları ve yöresel sanatlarla ilgili etkinlikler yapacağımızı söyleyebilirim. Bunlar interaktif etkinlikler olacak, müşteriler de katılabilecek. Bu tür farklı aktivitelerimiz hep sürecek.Tepe Nautilus'tan hediye kazanma fırsatıBu bayram Tepe Nautilus'ta 24 aya varan taksitler ve yüzde 50’ye ulaşan indirimler var. Ayrıca Tepe Nautilus'ta en az 25 milyonluk alışveriş yapanlar, ‘‘En Tepedekiler 2003’’ anket formunu doldurmaya hak kazanacak. En Tepedekiler 2003 yarışmasında anketi dolduranların verdiği oylarla müzik,
sinema, TV, spor dallarında en iyiler belirlenecek. Böylece Tepe Nautilus'un sürpriz yılbaşı hediyesini kazanma ÅŸansınız olacak.Â
button