Güncelleme Tarihi:
Birinin sizin kimliğinizi çaldığını, paranızı harcadığını, sizmiş gibi davranarak işlediği suçları bile size kilitlediğini düşünün.
Ve polis size bu durumun çözümünün altı aydan önce olamayacağını söylesin.
Ne yaparsınız?
Yola çıkar, kimliğinizi çalanı bulmaya gidersiniz, öyle değil mi?
Gerçek Sandy Patterson da aynen öyle yapıyor.
Gerçek Sandy, aslında kadın ismi taşıyan bir erkek, bir bankada müşteri temsilcisi olarak çalışıyor.
Onun kimliğini çalan yalancı Sandy ise bir kadın, asıl adı Diana ve ondan kilometrelerce uzakta bir yerlerde Sandy’nin parasıyla gününü gün ediyor.
KADININ PEŞİNDE
Sandy, Orlando’ya giderek asıl adı Diana olan hırsızı buluyor.
Ama Diana ile baş etmek hiç de kolay değil.
Her türlü üçkâğıda sahip olan Diana, yanında Sandy olmak üzere türlü belanın içine giriyor.
Kaba esprili sahnelerin yanı sıra bolca arabalı kovalama sahnesi de barındıran bir yol filmi izliyoruz.
Zorunlu yolculuk yapan ikilinin başına gelen belalar olabildiğince komik bir dille perdeye geliyor.
Ve tabii zaman içinde iki karakterin düşmanlıktan dostluğa geçiş yapan ilişkisi bizi şaşırtmıyor.
KİMLİK HIRSIZI ÖNCE ERKEKTİ
Kimlik Hırsızı bir Jason Bateman projesi.
İlk başta senaryo bir adamın başka bir adamın kimliğini çalması ve buradan gelişen kovalamaca üzerine kuruluymuş.
Karakterlerden birinin kadına dönüşmesi Jason Bateman’ın yapımcılığını da üstleneceği bu proje üzerine çalışırken Nedimeler’i izlemesi ve burada Melissa McCarthy’ye hayran kalması ile olmuş.
Bunun üzerine senaryodaki kimlik hırsızı adam, kadın karaktere dönüşmüş.
MELISSA MCCARTHY DÖKTÜRÜYOR
Patrondan Kurtulma Sanatı filmiyle oldukça iyi bir çıkış yakalayan Seth Gordon’ın bu son filminin en büyük kozları Jason Bateman ve Melissa McCarthy.
Bu tip komedilerin formülü biri klasik diğeriyse çılgın ve uçlarda gezen iki karakteri zorunlu bir yolculukta buluşturması oluyor.
İş ortamından gelen ‘düz, ahlaklı ve mağdur adam’ rolünde Jason Bateman var.
Çılgın, neşeli, üçkâğıtçı ama şeytan tüylüyü ise Mellisa McCarthy oynuyor.
Ama ne oynama!
Filmin başında nefret edilesi hareketleri, makyajıyla karikatürize bir portre çizen McCarthy filmin ortalarından itibaren kendine has, iyiye doğru giden bir karaktere bürünüyor ve şaşırtıcı bir değişimi gözlerimizin önünden geçiriyor.
Senaryo itibariyle ortalamanın üzerine çıkamayan bu filmin asıl yıldızı kuşkusuz McCarthy.
Önce nefret ettirse de finalde kalbimizi kazanan karakterlerden biri olarak unutulmazlarımız arasına giriyor.
Kimlik Hırsızı ülkesinde gösterime girdiği hafta sonu 34.5 milyon dolarlık hasılatla box office’te bir numaraya oturmuş ve bu yılın en iyi açılış yapan filmleri arasında ön sıralara yerleşmişti.
FARKLI GÖRÜŞLER
Türkiye’nin en iyi sinema eleştirmenleri sizin için yorumladı. Filmleri beş yıldız üzerinden derecelendirdi.
Aklımı Oynatacağım
Uğur Vardan (Radikal): Almodovar’ın kendi deyimiyle ‘En gay filmi’, şampanya tadında bir komedi.
Atilla Dorsay: Ben de, ben de...Koca Almodovar’ın bu hallere düştüğünü gördüğüm için!...
Nil Kural (Milliyet): Pedro Almodovar filmografisinde çok zayıf kalan bir film.
Berke Göl (Altyazı): Almodovar’ın oyunbaz seks komedisi bu kez fazlasıyla yüzeysel ve siyaseten sorunlu.
Murat Erşahin (sinemamuzik.com): Cinsel espri ağırlıklı, fazla hafif, uçucu ama keyifli bir Almodovar.
Bernie
Uğur Vardan (Radikal): ‘Yufka yürekli bir Robin Hood’ öyküsü. Jack Black muhteşem oynuyor.
Aklımı Oynatacağım
Nil Kural (Milliyet): Oyunculuklar, metin ve ton olarak kusursuz bir karamizah örneği.
Berke Göl (Altyazı): İnanılmaz bir vakayı, kurmacayla belgeseli iç içe geçiren dâhiyane bir yaklaşımla ele alıyor.
Murat Erşahin (sinemamuzik.com): Rafine yönetmen Richard Linklater, gerçek bir cinayet öyküsünden yola çıkıp, doğup büyüdüğü yere, Teksas’a bakıyor!
Kod Adı Olimpus
Atilla Dorsay: Yine Amerikan miliyetçiliği, yine ırkçılık. Ama görmelere seza müthiş bir aksiyon...
Nil Kural (Milliyet): Tek başarısı bütün muhafazakâr Amerikan paranoyalarına bir arada yer verebilmesi.
Berke Göl (Altyazı): Rezil derecede milliyetçi, ancak başkanla korumasının aşk hikâyesi olarak izlenirse eğlenceli.
Murat Erşahin (sinemamuzik.com): ABD’nin yeni bir düşman yaratma hamlesi. Çakma bir ‘Die Hard / Zor Ölüm’. Tam bir ara gaz!
Kimlik Hırsızı
Atilla Dorsay: Kredi kartı çalınan bir adamın suçluyu arama serüveni. Sempatik oyuncularıyla hoş bir seyirlik.
Nil Kural (Milliyet): Senaryosu tahmin edilebilir bir komedi.
Berke Göl (Altyazı): Melissa McCarthy’nin aşırı uçlardaki performansı dışında bir şey sunmayan vasat bir komedi.
Murat Erşahin (sinemamuzik.com): Suç filmlerine göz kırpan komik bir yol filmi ve dostluk öyküsü.
Bahar Tatili
Atilla Dorsay: Üç genç kızın özgürlük arayışlarını dev bir klip tadında anlatan deneysel bir film. Macerasever gençler için...
Nil Kural (Milliyet): Beklenmedik derecede bir toplumsal hiciv, kurgusu ise harika.