Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2004 00:00
Otomotiv satışlarının yılın ikinci yarısından itibaren azalmasıyla birlikte firmaların ellerinde önemli sayıda stok kaldığına dikkat çeken Seat Genel Müdürü Naci Kurtulan, ‘Stok nedeniyle yapılan zararına satışlar doğru yaklaşım değil. Bu uzun nefesli bir maraton koşusudur. Yolun başında hızlanırsanız, enerjiniz çabuk tükenir ve koşu yarıda kalır’ dedi.SEAT Genel Müdürü Naci Kurtulan, 2004’ün geçen yıla göre çok ilginç bir yıl olduğunu belirterek, yılın ilk yarısındaki satışlarla yüksek bir hıza ulaşan otomotiv pazarının hurda indirimi avantajının ortadan kalkmasıyla birlikte fren yaptığını, son ÖTV artışıyla da halen fren yapmaya devam ettiğini söyledi. Satışların hızını kestiği haziran ayında otomotiv firmalarının ellerinde 40 ila 50 bin adetlik stoklar bulunduğunu ifade eden Kurtulan, ‘Firmalar stoklarını eritmek için önce maliyetine sonra da maliyetin altında satışlar yapmak zorunda kaldılar. Bu nedenle oluşan karsız ve ‘kaotik’ pazar ortamı halen devam ediyor. Tüketiciler için avantajlı olan bu durumun sürmesi beklenmemeli’ dedi. Seat olarak 2004 yılı satış hedeflerine yaklaştıklarını kaydeden Kurtulan, şunları söyledi: ‘Ama hedefi geçmek bir şey ifade etmiyor. Seat olarak satışların artmasından ziyade zararına satışların olmamasını istiyoruz. Firmaların maliyetine yada maliyetin altında fiyatlarla satış yapması, ileride yüksek zamlar yapılmasına, dolayısıyla pazarda daha büyük durgunluğa yol açar. Bu yüzden stokların çokluğu nedeniyle yapılan büyük indirimler doğru bir yaklaşım değil. Bu uzun nefesli bir maraton koşusudur. Yolun başında hızlanırsanız, enerjiniz çabuk tükenir ve koşu yarıda kalır. Halbuki, koşunun son noktasına ulaşmak için dengeli ve istikrarlı bir yaklaşım lazım. Seat olarak biz dikkatli gidiyoruz ve koşuda her zaman varolacağız.’ Kurtulan, otomotivde vergilerin yükselmesiyle birlikte toplam alım gücünün azaldığına işaret ederek, ‘Türkiye aslında yılda 1 milyon adetlik satış potansiyeli olan bir pazar. Bu pazarı 300 bin adetlere zorlamak doğru bir şey değil’ dedi. Vergi artışlarının asıl orta gelir grubundaki tüketicileri olumsuz etkilediğinin altını çizen Kurtulan, ‘Son iki senedir en fazla satış artışı lüks otomobillerde görülüyor. Hatta bu otomobillerin satışlarında patlama yaşanıyor. Ama orta gelir grubuna ve halka hitap eden fiyat seviyesindeki otomobillerin talebi azalıyor’ diye konuştu. Araç alımının artıracak tedbirlerin alınması ve piyasanın daha da genişlemesini istediklerini söyleyen Kurtulan, ‘Otomobil lüks değil, bir ihtiyaçtır. Seat olarak orta gelir grubundaki insanları mutlaka otomobil sahibi yapmayı amaçlıyoruz’ dedi. Cari açığı kapatmak amacıyla ithalatı azaltıcı önlemler alan hükümeti de anladıklarını dile getiren Kurtulan, şöyle devam etti: ‘Ama, toplam otomotiv ithalatının içindeki bitmiş araç oranı sanıldığı kadar büyük bir paya sahip değil. İthal edilen otomotiv ürünlerinin çoğunluğu üretimde kullanılan girdiler ile yedek parçalardan oluşuyor. Ayrıca, yerli piyasaya satış yapamayan üreticiler sadece ihracat yaparak varlıklarını sürdüremezler. Çünkü bu ekonomik değil.’ Tansiyonu her gün inip çıkan hastanın damarları tıkanırTÜRKİYE’de sektörü etkileyen karaların çok çabuk alındığını dile getiren Naci Kurtulan, şunları söyledi: ‘Hiçbir karar bugünden alınıp yarına işleme konmamalı. Bu durum tansiyonu her gün inip çıkan hastaya benzer. O zaman damar sertleşmesi ve damar tıkanıklığı olur. Otomotivde ihtiyaçtan dolayı alınan kararlara saygımız var. Ama, kararların uygulanması için geçiş süreci tanınmalı, var olan haklar korunmalıdır. Bugün satış sözleşmesi yapmış olan müşteri, yarın o aracı satın alamaz konuma gelmemelidir. Artık, önümüzü görmek istiyoruz. Yarın yeni bir pazar ortamıyla uyanmak istemiyoruz.’ 500 bin ziyaretçi rekorunu kırdık uluslararası olmayı hak ettikAUTO Show 2004’ün toplam 110 bin metrekarelik alanıyla bugüne kadar Türkiye’de gerçekleşen en büyük fuar olduğunu belirten CNR Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, ‘Ziyaretçi sayısında 500 bin kişiyi aşarak bir rekor kıran Auto Show, artık 2 yılda bir düzenlenecek ve 2006’dan itibaren de uluslararası fuarlar arasında yer alacak’ dedi.CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, Auto Show 2004’ün sektörün bir takım vergi artışları ve pazarın daralması gibi konuları tartıştığı bir dönemde düzenlendiğine işaret ederek, ‘Bu fuar genel anlamda tüm ziyaretçilerini ve katılımcıları çok mutlu eden, sektöre ilaç gibi gelen çok güzel bir organizasyon oldu’ dedi. Auto Show’u 1993 yılından beri organize ettiklerini dile getiren Erem, ‘Auto Show, 110 bin metrekarelik alanı ile bugüne kadar Türkiye’de gerçekleştirilen en büyük fuar oldu. Ziyaretçi sayısı açısından yine bir rekor kırıldı ve 500 bin kişiyi aşmış olduk’ diye konuştu. Fuarda 100 firmanın 37 markası ile yer aldığını ifade eden Erem, Şunları söyledi: ‘Otomobil Distribütörleri Derneği’nin verdiği tam destekle Auto Show’u organize ettik. 11 günlük otomobil şöleninde CNR olarak ortalama 800 kişi fuarda görev aldı. Bunun içinde otopark görevlisinden kapıdaki hostese kadar, yada satışı yapan arkadaşlarımızdan, basınla, protokolle ilgilenen çalışanlarımıza kadar herkes mevcut. Ama onun dışında gözlemlediğim kadarıyla her standa en az 10 kişi bulunuyordu. Bu da demektir ki 1000 kişi de katılımcılarımız, stand görevlileri ile hosteslerden oluşan 1000 kişi daha fuarda görev aldı.’ Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği’nin (OICA) dünya çapındaki önemli otomobil fuarları arasına 2006 yılında Auto Show’u da dahil edeceğinin altını çizen Erem, şöyle devam etti: ‘Böylece Auto Show, Tokyo, Paris, Cenevre, Frankfurt Otomobil Fuarları ile aynı kategoriye girmiş oluyor. Bu yıl OICA’nın varlığı katılımcı ana firmaların fuara verdikleri önemi artırıcı bir faktör oluyor. Bundan sonra iki yılda bir düzenlenecek Auto Show sayesinde firmalar dünya ve ülke lansmanlarını İstanbul’da yapacaklar. Ayrıca, Auto Show’un uluslararası bir statü kazanmasıyla fuarın ilerleyen yıllarda on binlerce yabancı ziyaretçisi de olacak.’CMS Jant Road Show’a başlıyor CMS Jant, sektörün ilk road showuna hazırlanıyor. 2005 yılının ilk günlerinde İstanbul’dan yola çıkacak Mack modeli CMS Show-Truck, Türkiye genelinde 7 ayrı bölgede toplam 20 ili gezecek. Show Truck’ta İzmirli ‘Fire Drum’ müzik grubu jantlardan kurulan orkestra eşliğinde özel bir performans sergileyecek. İlk olarak 22-29 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen Autoshow’da vitrine çıkan Show Truck’ın gezdiği her ilde bayilere ve diğer katılımcılara güvenli sürüş için jantın önemi konusunda bilgilerin aktarılmasının yanı sıra ileri teknolojiyle üretimi gerçekleştirilen ürünlerin tanıtımı yapılacak. Show-Truck’ta Porche ve BMW gibi ‘
rüya otomobiller’’ için özel olarak tasarlanan 20 inçlik CMS 323 jantıda sergilenecek. Alfa GT’ye ‘Yılın Djizaynı’ ödülü AUTO Show 2004 fuarında sergilenen Alfa GT, ‘Yılın Dizaynı’ ödülünü kazandı. Bertone ve Alfa Romeo tasarım merkezlerinin ortak çalışmasından doÄŸan Alfa Romeo’nun yeni spor modeli Alfa GT, Fransa’nın ünlü otomobil dergisi L’automobile Magazine’nin okuyucuları tarafından her yıl geleneksel olarak verilen tasarım ödülünün sahibi oldu. Oylama sonucunda Mercedes CLS ve Citroen C4’ü geride bırakan Alfa GT’nin ödülü Paris’te düzenlenen bir törenle Alfa Romeo yetkililerine verildi. Törende Alfa Romeo Tasarım Merkezi BaÅŸkanı Wolfgang Egger ile Lilli Bertone hazır bulundular. Birçok Avrupa pazarında 2004 yılında piyasaya sürülen Alfa GT, Auto Show 2004’de sergilenen Alfa Romeo modelleri arasında yer alıyor. Fuarda, 2 litre JTS 165 beygir ve 3.2 litre V6 24V 240 beygir versiyonları sergilenen Alfa GT’nin Türkiye’de 2005 yılının ilk yarısında satışa sunulması planlanıyor.Auto Show’da Otobil’e 4 bin oyAUTO Show 2004 fuarının ana giriÅŸlerinde yer alan iki Hürriyet OtoyaÅŸam Gazetesi standı büyük ilgi görürken, 4 bin kiÅŸi ‘yılın otomobilleri’ yarışması ‘Otobil’ için oy kullandı. Hostesler ellerindeki laptoplarla, OtoyaÅŸam gazetesinin yılın otomobili yarışması Otobil için oy topladılar. Böylece, ÅŸu ana kadar yaklaşık 18 bin kiÅŸinin 117 bin oy kullandığı Otobil yarışmasına Auto Show’da yapılan oylamalarla birlikte katılımcı sayısı 22 bine ulaÅŸtı. Hürriyet OtoyaÅŸam Gazetesi’nin düzenlediÄŸi ‘yılın otomobilleri’ yarışmasında en beÄŸenilen otomobiller Auto Show’un son günü olan bügünde oylanmaya devam edecek. Fuar sürecince Hürriyet desklerinde kurulu kiosklarımızda veya otomobillerin sergilendiÄŸi salonlarda yer alan Hürriyet hosteslerinde bulunan taşınabilir bilgisayarlarda favori otomobillerini oylayan okuyucular hem Türkiye’de yılın otomobilini seçme hem de özel hediyeler kazanma ÅŸansı yakalıyorlar.Fiat’dan GM ayrılığı için yalanlamaÄ°TALYAN otomotiv devi Fiat’ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Luca di Montezemolo, basında çıkan ABD’li General Motors’la ayrılık dedikodularını yalanladı. Di Montezemolo, bu tür asılsız dedikoduların çok ‘zararlı’ olduÄŸuna iÅŸaret ederek, zor günler geçiren Ä°talyan ÅŸirketin yeniden kar edebilmesi için ciddi çalışmalar yürüttüklerine dikkat çekti. Di Montezemolo, ‘Ortada hiçbir sorun yokken sıkıntı çıkarılmaya çalışılıyor. Oysa biz Fiat’ı yeniden ayaÄŸa kaldırabilmek için büyük bir özveriyle çalışıyoruz’ ÅŸeklinde konuÅŸtu. Fiat çalışanlarının olası iÅŸten çıkarmaları portesto etmek amacıyla Aralık ayında greve gidecekleri hatırlatılıyor.Â
button