Zararına satışlarla bu maraton koşulmaz

Güncelleme Tarihi:

Zararına satışlarla bu maraton koşulmaz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2004 00:00

Otomotiv satışlarının yılın ikinci yarısından itibaren azalmasıyla birlikte firmaların ellerinde önemli sayıda stok kaldığına dikkat çeken Seat Genel Müdürü Naci Kurtulan, ‘Stok nedeniyle yapılan zararına satışlar doÄŸru yaklaşım deÄŸil. Bu uzun nefesli bir maraton koÅŸusudur. Yolun başında hızlanırsanız, enerjiniz çabuk tükenir ve koÅŸu yarıda kalır’ dedi.SEAT Genel Müdürü Naci Kurtulan, 2004’ün geçen yıla göre çok ilginç bir yıl olduÄŸunu belirterek, yılın ilk yarısındaki satışlarla yüksek bir hıza ulaÅŸan otomotiv pazarının hurda indirimi avantajının ortadan kalkmasıyla birlikte fren yaptığını, son ÖTV artışıyla da halen fren yapmaya devam ettiÄŸini söyledi. Satışların hızını kestiÄŸi haziran ayında otomotiv firmalarının ellerinde 40 ila 50 bin adetlik stoklar bulunduÄŸunu ifade eden Kurtulan, ‘Firmalar stoklarını eritmek için önce maliyetine sonra da maliyetin altında satışlar yapmak zorunda kaldılar. Bu nedenle oluÅŸan karsız ve ‘kaotik’ pazar ortamı halen devam ediyor. Tüketiciler için avantajlı olan bu durumun sürmesi beklenmemeli’ dedi. Seat olarak 2004 yılı satış hedeflerine yaklaÅŸtıklarını kaydeden Kurtulan, ÅŸunları söyledi: ‘Ama hedefi geçmek bir ÅŸey ifade etmiyor. Seat olarak satışların artmasından ziyade zararına satışların olmamasını istiyoruz. Firmaların maliyetine yada maliyetin altında fiyatlarla satış yapması, ileride yüksek zamlar yapılmasına, dolayısıyla pazarda daha büyük durgunluÄŸa yol açar. Bu yüzden stokların çokluÄŸu nedeniyle yapılan büyük indirimler doÄŸru bir yaklaşım deÄŸil. Bu uzun nefesli bir maraton koÅŸusudur. Yolun başında hızlanırsanız, enerjiniz çabuk tükenir ve koÅŸu yarıda kalır. Halbuki, koÅŸunun son noktasına ulaÅŸmak için dengeli ve istikrarlı bir yaklaşım lazım. Seat olarak biz dikkatli gidiyoruz ve koÅŸuda her zaman varolacağız.’ Kurtulan, otomotivde vergilerin yükselmesiyle birlikte toplam alım gücünün azaldığına iÅŸaret ederek, ‘Türkiye aslında yılda 1 milyon adetlik satış potansiyeli olan bir pazar. Bu pazarı 300 bin adetlere zorlamak doÄŸru bir ÅŸey deÄŸil’ dedi. Vergi artışlarının asıl orta gelir grubundaki tüketicileri olumsuz etkilediÄŸinin altını çizen Kurtulan, ‘Son iki senedir en fazla satış artışı lüks otomobillerde görülüyor. Hatta bu otomobillerin satışlarında patlama yaÅŸanıyor. Ama orta gelir grubuna ve halka hitap eden fiyat seviyesindeki otomobillerin talebi azalıyor’ diye konuÅŸtu. Araç alımının artıracak tedbirlerin alınması ve piyasanın daha da geniÅŸlemesini istediklerini söyleyen Kurtulan, ‘Otomobil lüks deÄŸil, bir ihtiyaçtır. Seat olarak orta gelir grubundaki insanları mutlaka otomobil sahibi yapmayı amaçlıyoruz’ dedi. Cari açığı kapatmak amacıyla ithalatı azaltıcı önlemler alan hükümeti de anladıklarını dile getiren Kurtulan, şöyle devam etti: ‘Ama, toplam otomotiv ithalatının içindeki bitmiÅŸ araç oranı sanıldığı kadar büyük bir paya sahip deÄŸil. Ä°thal edilen otomotiv ürünlerinin çoÄŸunluÄŸu üretimde kullanılan girdiler ile yedek parçalardan oluÅŸuyor. Ayrıca, yerli piyasaya satış yapamayan üreticiler sadece ihracat yaparak varlıklarını sürdüremezler. Çünkü bu ekonomik deÄŸil.’ Tansiyonu her gün inip çıkan hastanın damarları tıkanırTÃœRKÄ°YE’de sektörü etkileyen karaların çok çabuk alındığını dile getiren Naci Kurtulan, ÅŸunları söyledi: ‘Hiçbir karar bugünden alınıp yarına iÅŸleme konmamalı. Bu durum tansiyonu her gün inip çıkan hastaya benzer. O zaman damar sertleÅŸmesi ve damar tıkanıklığı olur. Otomotivde ihtiyaçtan dolayı alınan kararlara saygımız var. Ama, kararların uygulanması için geçiÅŸ süreci tanınmalı, var olan haklar korunmalıdır. Bugün satış sözleÅŸmesi yapmış olan müşteri, yarın o aracı satın alamaz konuma gelmemelidir. Artık, önümüzü görmek istiyoruz. Yarın yeni bir pazar ortamıyla uyanmak istemiyoruz.’ 500 bin ziyaretçi rekorunu kırdık uluslararası olmayı hak ettikAUTO Show 2004’ün toplam 110 bin metrekarelik alanıyla bugüne kadar Türkiye’de gerçekleÅŸen en büyük fuar olduÄŸunu belirten CNR Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ceyda Erem, ‘Ziyaretçi sayısında 500 bin kiÅŸiyi aÅŸarak bir rekor kıran Auto Show, artık 2 yılda bir düzenlenecek ve 2006’dan itibaren de uluslararası fuarlar arasında yer alacak’ dedi.CNR Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ceyda Erem, Auto Show 2004’ün sektörün bir takım vergi artışları ve pazarın daralması gibi konuları tartıştığı bir dönemde düzenlendiÄŸine iÅŸaret ederek, ‘Bu fuar genel anlamda tüm ziyaretçilerini ve katılımcıları çok mutlu eden, sektöre ilaç gibi gelen çok güzel bir organizasyon oldu’ dedi. Auto Show’u 1993 yılından beri organize ettiklerini dile getiren Erem, ‘Auto Show, 110 bin metrekarelik alanı ile bugüne kadar Türkiye’de gerçekleÅŸtirilen en büyük fuar oldu. Ziyaretçi sayısı açısından yine bir rekor kırıldı ve 500 bin kiÅŸiyi aÅŸmış olduk’ diye konuÅŸtu. Fuarda 100 firmanın 37 markası ile yer aldığını ifade eden Erem, Åžunları söyledi: ‘Otomobil Distribütörleri DerneÄŸi’nin verdiÄŸi tam destekle Auto Show’u organize ettik. 11 günlük otomobil şöleninde CNR olarak ortalama 800 kiÅŸi fuarda görev aldı. Bunun içinde otopark görevlisinden kapıdaki hostese kadar, yada satışı yapan arkadaÅŸlarımızdan, basınla, protokolle ilgilenen çalışanlarımıza kadar herkes mevcut. Ama onun dışında gözlemlediÄŸim kadarıyla her standa en az 10 kiÅŸi bulunuyordu. Bu da demektir ki 1000 kiÅŸi de katılımcılarımız, stand görevlileri ile hosteslerden oluÅŸan 1000 kiÅŸi daha fuarda görev aldı.’ Uluslararası Motorlu Taşıt Ãœreticileri DerneÄŸi’nin (OICA) dünya çapındaki önemli otomobil fuarları arasına 2006 yılında Auto Show’u da dahil edeceÄŸinin altını çizen Erem, şöyle devam etti: ‘Böylece Auto Show, Tokyo, Paris, Cenevre, Frankfurt Otomobil Fuarları ile aynı kategoriye girmiÅŸ oluyor. Bu yıl OICA’nın varlığı katılımcı ana firmaların fuara verdikleri önemi artırıcı bir faktör oluyor. Bundan sonra iki yılda bir düzenlenecek Auto Show sayesinde firmalar dünya ve ülke lansmanlarını Ä°stanbul’da yapacaklar. Ayrıca, Auto Show’un uluslararası bir statü kazanmasıyla fuarın ilerleyen yıllarda on binlerce yabancı ziyaretçisi de olacak.’CMS Jant Road Show’a baÅŸlıyor CMS Jant, sektörün ilk road showuna hazırlanıyor. 2005 yılının ilk günlerinde Ä°stanbul’dan yola çıkacak Mack modeli CMS Show-Truck, Türkiye genelinde 7 ayrı bölgede toplam 20 ili gezecek. Show Truck’ta Ä°zmirli ‘Fire Drum’ müzik grubu jantlardan kurulan orkestra eÅŸliÄŸinde özel bir performans sergileyecek. Ä°lk olarak 22-29 Kasım tarihleri arasında gerçekleÅŸtirilen Autoshow’da vitrine çıkan Show Truck’ın gezdiÄŸi her ilde bayilere ve diÄŸer katılımcılara güvenli sürüş için jantın önemi konusunda bilgilerin aktarılmasının yanı sıra ileri teknolojiyle üretimi gerçekleÅŸtirilen ürünlerin tanıtımı yapılacak. Show-Truck’ta Porche ve BMW gibi ‘rüya otomobiller’’ için özel olarak tasarlanan 20 inçlik CMS 323 jantıda sergilenecek. Alfa GT’ye ‘Yılın Djizaynı’ ödülü AUTO Show 2004 fuarında sergilenen Alfa GT, ‘Yılın Dizaynı’ ödülünü kazandı. Bertone ve Alfa Romeo tasarım merkezlerinin ortak çalışmasından doÄŸan Alfa Romeo’nun yeni spor modeli Alfa GT, Fransa’nın ünlü otomobil dergisi L’automobile Magazine’nin okuyucuları tarafından her yıl geleneksel olarak verilen tasarım ödülünün sahibi oldu. Oylama sonucunda Mercedes CLS ve Citroen C4’ü geride bırakan Alfa GT’nin ödülü Paris’te düzenlenen bir törenle Alfa Romeo yetkililerine verildi. Törende Alfa Romeo Tasarım Merkezi BaÅŸkanı Wolfgang Egger ile Lilli Bertone hazır bulundular. Birçok Avrupa pazarında 2004 yılında piyasaya sürülen Alfa GT, Auto Show 2004’de sergilenen Alfa Romeo modelleri arasında yer alıyor. Fuarda, 2 litre JTS 165 beygir ve 3.2 litre V6 24V 240 beygir versiyonları sergilenen Alfa GT’nin Türkiye’de 2005 yılının ilk yarısında satışa sunulması planlanıyor.Auto Show’da Otobil’e 4 bin oyAUTO Show 2004 fuarının ana giriÅŸlerinde yer alan iki Hürriyet OtoyaÅŸam Gazetesi standı büyük ilgi görürken, 4 bin kiÅŸi ‘yılın otomobilleri’ yarışması ‘Otobil’ için oy kullandı. Hostesler ellerindeki laptoplarla, OtoyaÅŸam gazetesinin yılın otomobili yarışması Otobil için oy topladılar. Böylece, ÅŸu ana kadar yaklaşık 18 bin kiÅŸinin 117 bin oy kullandığı Otobil yarışmasına Auto Show’da yapılan oylamalarla birlikte katılımcı sayısı 22 bine ulaÅŸtı. Hürriyet OtoyaÅŸam Gazetesi’nin düzenlediÄŸi ‘yılın otomobilleri’ yarışmasında en beÄŸenilen otomobiller Auto Show’un son günü olan bügünde oylanmaya devam edecek. Fuar sürecince Hürriyet desklerinde kurulu kiosklarımızda veya otomobillerin sergilendiÄŸi salonlarda yer alan Hürriyet hosteslerinde bulunan taşınabilir bilgisayarlarda favori otomobillerini oylayan okuyucular hem Türkiye’de yılın otomobilini seçme hem de özel hediyeler kazanma ÅŸansı yakalıyorlar.Fiat’dan GM ayrılığı için yalanlamaÄ°TALYAN otomotiv devi Fiat’ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Luca di Montezemolo, basında çıkan ABD’li General Motors’la ayrılık dedikodularını yalanladı. Di Montezemolo, bu tür asılsız dedikoduların çok ‘zararlı’ olduÄŸuna iÅŸaret ederek, zor günler geçiren Ä°talyan ÅŸirketin yeniden kar edebilmesi için ciddi çalışmalar yürüttüklerine dikkat çekti. Di Montezemolo, ‘Ortada hiçbir sorun yokken sıkıntı çıkarılmaya çalışılıyor. Oysa biz Fiat’ı yeniden ayaÄŸa kaldırabilmek için büyük bir özveriyle çalışıyoruz’ ÅŸeklinde konuÅŸtu. Fiat çalışanlarının olası iÅŸten çıkarmaları portesto etmek amacıyla Aralık ayında greve gidecekleri hatırlatılıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!