Yönetmenin yatağı out, akrabası in

Güncelleme Tarihi:

Yönetmenin yatağı out, akrabası in
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2006 00:00

Yılmaz Erdoğan kızı Berfini, Sinan Çetin oğlunu oynattı. Zeki Demirkubuz eşini, Nuri Bilge Ceylan’sa anne-babasını. Hızını alamayıp sülalesini, köyünü, hatta memleketini filminde oynatan var. Yönetmenin yatağı efsanesi yıkıldı, Yeşilçam’da artistliğin yolu, artık rejisörle akrabalıktan geçiyor. Son olarak Cem Yılmaz da yeni filmi Hokkabaz’da, anne baba ve abisiyle çekirdek aile şeklinde yer aldı.

YILMAZ ERDOĞAN

Akrabalar içinde en iyisi Berfin, yeni çektiğim dizide de oynatacağım

Kızım Berfin’i Organize İşler’de oynatmak fikri benden çıktı. Berfin’e yapabilir misin diye sordum. Sence yapabilir miyim diye cevap verdi. Bugüne kadar filmlerimde oynayan akrabalar içinde en iyisi Berfin. Kardeşim Deniz’i de oynattım filmlerimde ama Deniz’de bir utangaçlık vardı. Allah nazardan saklasın, Berfin için hiçbir plan ikinci kez çekilmedi. Ben bile repliğimi unuturken, o hiç şaşmadı. Bir de ailevi anlamı, sıcaklığı oluyor işin. Yeni bir TV dizisi çekiyorum, orada da oynayacak Berfin.

NURİ BİLGE CEYLAN

Korktuğumdan anne-babamla başladım bir daha başkasını oynatamadım

Ailemi yeterince göremediğim için hep suçluluk hissediyordum. Böylece birlikte olmak için fırsat yaratmış oldum ve çok mutlu zamanlar geçirdik. Ama aynı zamanda iyi aktörler olduklarını da düşünüyorum. Çünkü filme çok önem vermiyorlar. Benim için bu iyi bir şey. Aktör filmin nasıl olacağını ya da kendi başarısını düşünmeye başladığı zaman dikkati dağılıyor. Ama bü tür şeylere önem vermiyorsanız daha doğal oluyor. İlk kısa filmimde annem ve babamla çalıştım çünkü

profesyonellerle çalışmaktan korkuyordum. Onlarla çalışınca sevdim bunu ve tekrar yapmak istedim. Amatörlerle çalışma hikayem böyle başladı. Evet, amatörlerle çalışmayı tercih ediyorum ama bütün filmlerimde annem, babam, eşim ya da kuzenimi oynatmak istemezdim. Bresson’ın da söylediği gibi bir aktör bir filmde oynadığı zaman artık bekareti gitmiştir. O yüzden aktörlerimi değiştirmek istedim. Ama son filmim için onca taramadan ve denemeden sonra yine aynılarını (ailesini) seçtim.

CEM YILMAZ

Akraba oynatmak ucuza geliyor, anneme 25 babama 20 lira verdik


Benim de oyunculuk eğitimim yok, ben yapabiliyorsam abi, dayı ya da amca onlar neden yapamasın ki? Hokkabaz’da annemle babamı da 3-4 saniye oynattım. Bizimkilerin o tür bir hevesi yok, biraz benim zorlamamla oldu. İlk yönetmenlik filmimden böyle bir hatıra kalsın istedim. Film bitince evde ailece seyrettik, eğlendik. Akrabanızı oynatınca hesaplı da oluyor! Anneme 25, babama 20 lira ödedik. Çünkü annemin rolü babamınkinden daha mühim. Babam sadece görünüyor, annemin üstüne bir de lafı var. Filmin başında kısacık görünen göz doktoru da abim. Zaten filmdeki gözlük macerası abimin gerçek macerası. Vaktiyle kendine çok çektiren göz doktorundan da intikam almış oldu bu rolle.

EZEL AKAY

Nasılsa aileden derdimi çeker


Ben iki filmimde de (Neredesin Firuze, Hacivat Karagöz) eşim Şebnem Dönmez’le çalıştım. Ama ilkinde henüz eşim değildi. Bu garip değil. Çünkü film yönetmeninin hayatı sette geçiyor. 4 ay gidip çekimde kalıyorsunuz. Ailenizden bu kadar uzak kalamazsınız. Zaten çoğunlukla sette sizle bulunuyorlar. Biraz da yetenek varsa bir köşesinden filme dahil oluyor. Tek sorun ailenizden biriyle çalıştığınızda ona diğer oyunculara gösterdiğiniz ihtimamı göstermemeniz. Nasılsa aileden, derdimi çeker diye düşünüyorsunuz.

FATİH AKIN

Senaryoları onları düşünerek yazıyorum


Filmlerimde yakınlarıma, arkadaşlarıma rol veriyorum ama bu seçim onlar benim yakınlarım olduğu için değil; senaryodaki o rollere uygun oldukları için. Bazen senaryoları onları düşünerek de yazdığım oluyor. Ama altından kalkabileceğine inandığım herkes role uygunsa filmlerimde oynayabilir.

SİNAN ÇETİN

Oğlumu, şoförümü kapıcımı, oynattım

Bütün mesele aslında huzur içinde çalışabilmekte. Çünkü sette elli ayrı konuyla meşgul oluyorsunuz. Tanıdığınız bildiğiniz biriyle çalışmak da daha kolay. Oğlum Rüzgar ve Orfeo reklam filminde oynadı, çok da iyi oldu. Ben sadece oğlumu değil, birçok başka işte şoförümü, asistanımı, kapıcımı da oynattım.

ONLAR DA OYNATTI

ÇAĞAN IRMAK: Babam ve Oğlum filminde doğup büyüdüğü Seferihisarlı memleketlilerini.

ZEKİ DEMİRKUBUZ: Bekleme Odası’nda en iyi kadın oyuncu ödülü alan eşi Nurhayat Kavrak’ı.

HEMŞERİLER DE ROL KAPIYOR

Gölü’nün áşıkları profesyonelleri aratmadı

Reis Çelik’in ve oyuncu Tunçel Kurtiz, İnat Hikayeleri için Ardahan’ın Çıldır kasabasına vardıklarında kalacak otel bile olmadığını gördüler. Belediye binasının başkanlık odası geceleri kullanmak üzere Tunçel Kurtiz’e, muhasebe odası yönetmene ayrıldı. Kısa süre içinde bölgedeki bütün aşıklar, hikaye anlatıcıları biraraya getirildi, bölge halkı seferber oldu, donmuş Çıldır Gölü’nün üzerinde birbirinden güzel hikayeler çekildi. Ardahanlı olduğu için, bölge halkının yöresel özelliği olan inatlaşmayı çok iyi bildiğini söyleyen Çelik, "Filmde rol alanlar profesyonel sanatçıları aratmadı" diyor.

Muğlalılar için dört yıl rötar

Dondurmam Gaymak’ın Yönetmeni Yüksel Aksu: "Memleketlilerimi oynatmak üniversite yıllarımdan kalma bir hayalimdi. Bu isteğimi gerçekleştirebilmek için 4 yıl rötar yaptım. Hayatında ilk kez kamera gören insanlarla çalışmanın zor yanı donup kalmaları ve çok prova gerekmesi. Filme başlamadan Mehmet Ali Alabora ile Muğlalılara bir lisede 8 hafta oyunculuk kursu verdik. Sete çıktıklarında artık hazırdılar."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!