Yoksula alışveriş şansı verelim karısına, çocuğuna dayak atmasın

Güncelleme Tarihi:

Yoksula alışveriş şansı verelim karısına, çocuğuna dayak atmasın
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2008 00:00

Hazır giyim markası Adil Işık’ın patronu Adil Işık, alt gelir grubunun alışveriş hacmini artıracak mekanların artırılması gerektiğini belirterek, "Zenginler, stres atmak, sinirini yatıştırmak için alışverişe gider.

Ancak D ve daha alt gelir grubu ya karısını, ya çocuğunu dövüyor. Bu nedenle alt gelir grubundaki insanların da rahat alışveriş yapmasını sağlamalıyız" dedi.

KADIN giyim markası Adil Işık’ın sahibi Adil Işık, outlet alışveriş merkezlerinin farklı misyonları olduğunu belirterek, "Zenginler karısı ile kavga edince, gider güzel yerden alışveriş yaparak stres atar. Ama alt kesimdeki D sınıfı ve altında olanlar, kavga edince ya çocuğunu döver ya da karısını. Bu nedenle alt gelir grubundaki insanların da da rahat alışveriş yapmasını sağlamalıyız" dedi.

Alt kesimin de hakkı

Bayrakta İnşaat tarafından yapılan ve Kurtköy’de 29 Temmuz’da açılacak olan Viaport Outlet Center’de düzenlenen panelde konuşan Işık, kendisinin E sınıfının da altından geldiğine vurgu yaparak, alışverişin düşük gelir grubundaki insanların da hakkı olduğunu kaydetti. Işık, perakende sektörünün bu konuda bir misyon üstlenmesi gerektiğinin altını çizerek, "İnsanlar parası yok diye kötü muamele görmemeli. Ben mağazalarımda da indirime gittiğimde elemanlarıma, ’Biz sadece fiyatları düşürdük, ürün kalitemizde, servis şeklimizde herhangi bir değişim yok ona göre hareket edin’ diyorum" diye konuştu.

Yabancı önemseniyor

Adil Işık olarak Türkiye’nin bayrağını dünyanın her yanına taşıdıklarını kaydeden Işık, "Ancak Türkiye’ye geleceğini yabancı markalar çok önemseniyor. Sanki geldiklerinde milli gelir artacak, her şey yoluna girecek. Bizim gibi isimlere ise Allah’ın köylüsü gibi bakıyorlar" diye konuştu.

Hastane ya da yurt olur

Panelin diğer konuşmacısı Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı da, alışveriş merkezlerinde (AVM) kiraların kendileri için ilk sırada olmadığını ifade ederek, "Kira markalar için öncelikler arasında ancak üçüncü sırada. Eğer bir AVM iş yapmıyorsa isterse kira almasın bize ne. Bizi köşeye sıkıştıran kiradan çok, genel giderler ve AVM’lerin doğru yönetilememesi. İyi yönetilemeyen, marka konseptini kurgulamayan, alışverişe uygun olmayan alışveriş merkezleri bir yıl sonra ya yurt olacak ya da hastane" yorumunu yaptı.

Belirsizlik tedirginliği

AVM’lerde rüzgarın 180 kilometreden 50 kilometreye düştüğünü, artık daha doğru kararlar verdiklerini ifade eden Kiğılı, "Herkesin aklı başına geldi. Çok AVM yapıldığı için bizleri alma mecburiyetleri var. Deniz bitti, düzgün iş yapmayan kapanacak" diye konuştu. Türkiye’deki siyasi belirsizliğe de değinen Kiğılı, belirsizliğin tedirginliğe yol açtığını, bu durumda insanların alışveriş yapmadığını kaydetti. Kiğılı, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tedirginlik ve belirsizlikler ’acaba yarın ne olacak’ endişesini gündeme getiriyor. Şu anda kapatma davası yüzünden belirsizlik ve tedirginlik var. Kapatma davasının bir an önce sonuçlanmasını istiyoruz. Çünkü Türkiye’nin önü açık."

Bir buçuk yılda 15 outlet açılır

DERİMOD’un Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, hızla artan outletlerin (fabrika satış mağazaları ile seri sonu, indirimli ürünlerin satıldığı mağazaların yer aldığı alışveriş merkezi) her kesimi memnun ettiğini aktardı. Zaim, "Bir buçuk yılda 15 outlet merkezi açılır" dedi.

Sigara yasağı erkek giyimini vurdu

KİĞILI Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğıllı, "Sigara yasağı kafelerdeki satışları yüzde 50 etkiledi. Biz erkek giyim markasıyız. Erkekler sigarayı çok içiyor. Bu yüzden erkek işi yapanlar da sigara yasağından en fazla etkilenenler arasında" dedi.

Türkler alışverişe düşkünlükte Avrupa rekortmeni

CCI’ın (Cotton Council International-Uluslararası Pamuk Konseyi) Türkiye’de yaptırdığı "Türk Tüketicilerinin Alışveriş Trendleri" araştırması, Avrupada en çok Türkler’in alışveriş düşkünü olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya katılanların yüzde 71’i giyim alışverişi tutkunu. Bu oran İtalyanlar’da yüzde 69, Almanlar’da yüzde 62, İngilizler’de ise yüzde 57. Brezilya, Çin, Kolombiya, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Tayland ve İngiltere’de 1998’den beri hazır giyim ve ev tekstili konularındaki tüketici alışkanlıklarını inceleyen CCI, bu çalışmalar kapsamında ilk kez 1-20 Mart arasında Türkiye’de de bir araştırma gerçekleştirildi. Araştırmaya göre, Türkler alışveriş için yüzde 65 oranında küçük, bağımsız giysi mağazalarını tercih ederken, bunları yüzde 50 ile mağaza zincirleri/giyim maksatlı mağazalar ve yüzde 41 ile büyük mağazalar takip ediyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!