Yılın modası platin ve titanyum

Güncelleme Tarihi:

Yılın modası platin ve titanyum
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2002 01:44

Uluslararası İstanbul Mücevher, Takı, Gümüş, Saat ve Malzemeleri Fuarı bu yıl 17. kez düzenleniyor. Fuar, Türk kuyumculuğunun yüz akı olarak değerlendiriliyor.

Alıcı ile satıcıyı buluşturan fuarın bu yıl ki iddiası, Türk kuyum sektörüne kriz yaşatmamak. İda Gürel 18 yıldır kuyumculuk sektöründe çalışıyor ve fuarın organizatörlerinden. Ona göre Türkiye gibi bir ülkede, uluslararası bir organizasyonu 17 yıl aralıksız sürdürebilmek bile bir başarı. ‘‘Fuarın ana amacı bizim kuyumculuğumuzu yurtdışına açabilmek. Bugün Türkiye kuyumculukta büyük bir evrim geçiriyor. Artık eski küçük atölyeler yavaş yavaş kayboluyor. Onların yerini endüstrileşmiş firmalar alıyor’’.

CNR Uluslararası Fuar Merkezi'ndeki fuar 4 ana bölümden oluşuyor: Taş, Altın, Gümüş ve Kuyum İmalat Ürünleri. Küçük bir saat bölümü de var. Tüm profesyonellere açık. Ancak nihai tüketici de düşünülerek 9 Mart Cumartesi günü halka ayrılmış. Gerçi alışveriş yapma şansı olmayacak ama mücevherleri tanıma fırsatı bularak, hangi takıyı nerede bulacaklarını öğrenecekler.

İda Gürel, her sektör gibi kuyumculuğun da krizden etkilendiğini söylüyor: ‘‘İç piyasada halkın alım gücü düştü. Takı ilk tercih olmuyor tüketimde. Ancak kırsal kesimde altın hem yatırım amaçlı alınır, hem de düğün nişan gibi aile gelenekleri için. Bir de alım gücü yüksek olanların yaptığı alışveriş var. Her şeye rağmen takı bir kadın olayı. Kim olursa olsun, hangi sosyal sınıfa mensup olursa olsun, tüm kadınlar takı takar. Bu ekonominin ötesinde, izahı zor bir şey. Beğenilme isteği ve özgüvenle ilgili. A değil de B takısı olur ama mutlaka bir takı olur’’.


Rakamlarla Fuar


4 gün sürüyor ve 4 bölümden oluşuyor

1986'da 30 firma ile düzenlenmeye başladı.

Bu yıl 20 bin metrekarelik bir alanda yapılıyor.

21 ülkeden 435 firma katılıyor.

Katılan firmaların yüzde 25'i yabancı

Yaklaşık 38 bin 500 ziyaretçinin gelmesi bekleniyor.

Dünyada düzenlenen 230 kuyum fuarı arasında ilk 30 içinde gösteriliyor.


Kasada saklanan takı satışları düştü


Tıpkı tekstilde olduğu gibi, takı ve mücevher tercihlerini de moda yönlendiriyor. Örneğin bu yıl platin ve titanyum çok moda. Titanyumun tercih edilmesinde en önemli neden alerji yapmaması. Aynı zamanda kıymetli bir metal.

Altında şu andaki trend çok renkli tasarımlar yönünde. Beyaz altın popüleritesini kaybederken, sarı altın yükselmeye başlamış. Gümüş altın karışımı çok moda. Gümüş daha modern bir tarz olduğu için dünyada kendine iyi bir yer buluyor. Beyaz altın yerine, platin kullanılarak eski görünümü verilmiş takılar yaratılıyor.

Her ne olursa olsun takı seçiminde daha günlük modeller tercih ediliyor. Kadınlar kullanabilecekleri takıları alıyor. Özel günlerde kullanılıp, kasaya kaldırılan takıların satışı çok azalmış.

İşi veya statüsü gereği kostüm giyen kadınlar hala broşu tercih ediyor. Broş, hem sade olup, hem de belirli bir ağırlığı kullanmak isteyen kadınların tercihi. Bir de sofistike takılar var. Halhal ve bel kemeri gibi. Bunlar sıradışı olmak isteyen kadınlar tarafından tercih ediliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!