Yeniçeri sarıklarından etkilendi, Mavi’ye reklam kampanyası yaptı

Güncelleme Tarihi:

Yeniçeri sarıklarından etkilendi, Mavi’ye reklam kampanyası yaptı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2007 00:00

Özellikle Benetton için hazırladığı sıradışı ve çok tartışılan reklam kampanyaları ile dikkatleri üzerine çeken İtalyan Oliviero Toscani, Akdenizli dediği Mavi Jeans’in yeni global reklam kampanyası için kolları sıvadı.

Mavi reklamı için, Türk imajını Mavi’nin Akdenizli ruhuyla birleştiren Toscani, Mavi’nin akıllı, genç ve geleceği gören bir marka olduğunu söyledi. Toscani, "Geçen ay İstanbul’da yaptığım araştırmalardan sonra, Türkiye’yi Avrupa dışında tutmanın hem hata hem de imkansız olduğunu anladım. Toscani, yeni tarz ve stil ortaya koyduklarını dile getirerek, bu yaklaşıma küresel bir dokunuşun eşlik ettiğini ve Kapalıçarşı’da gördüğü yeniçeri sarıklarından etkilenerek bunu yaptığını anlattı.

GÜNEŞLİ VE ENERJİK: Toscani, Mavi denince aklına gelen "Mavi, güneşli ve enerjik" şeklinde üç kelimenin geldiğini aktararak, şunları söyledi: "Mavi’yi daha önceden biliyordum. Ama yaptığım araştırmalar gösterdi ki bildiğimden daha büyük ve bilinen bir markaymış. Jean global dünyanın çok önemli bir ürünü, Amerikan ürünü olarak biliniyor. Ama biz onu geleneksel Türk kültüründen gelen tatlarla sunacağız. Eğer biz kampanya fotoğraflarını bir Amerikan markası için çekseydik ucuz reklam yapmış olurduk. Fakat Türk markası için bunları kullanınca bir katmadeğer sağlamış oluyoruz."

KAFANA GÖRE: Akdenizliler’in kafasına göre takılması bu kampanyada Toscani’nin ilham kaynağı olmuş.
/images/100/0x0/55eb69daf018fbb8f8bf842d
"Kafana Göre" isimli konseptte Toscani, Türklerin önemli simgelerinden nazar boncuğunu da ön plana çıkardı. Alışılmış kalıpları tersine çeviren Toscani, jeanleri mankenlerin başına geçirerek yine bildik sınırları zorladı.

Mavi’nin reklamları ağustosta dünyada boy göstermeye başlıyor

MAVİ
’nin CEO’su Ersin Akarlılar, Toscani’nin hazırladığı reklam kampanyasının Ağustos’ta Barselona’da düzenlenecek Bread & Butter fuarıyla birlikte tüm dünyada başlayacağını söyledi. Akarlılar "İlk defa bütün dünya için uygulanan bir reklam kampanyası olduğu için bütçesi öncekilerin çok üstünde. Bütün ülkeler için bütçeler netleşmediği için kampanyanın toplam maliyetini söyleyemiyoruz" diye konuştu.

Ünlü kişiye jean giydirmek paralı askerlik gibi

SORULARI da yanıtlayan Toscani, daha önceki reklamlarında peygamber İsa’ya jean giydirdiği bunu müslümanların peygamberi için de yapıp yapmayacağı sorusunu, "Bundan daha da provakatif olabilirim, ama önce şirketi ve markayı oturtmak gerekir. Ünlü bir kişiye jean giydirip reklam yapmak paralı aseker tutmak gibi olur. Angelina Jolie’ye jean giydirip reklam yapmanın manası yok."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!