Güncelleme Tarihi:
Kudüs, Paris ve İbiza’dan sonra geliyor
M.A.C KOZMETİK MARKA MÜD. BERRİN BEKSAÇ
Kapalıçarşı’da bir ilke imza attık. Bu sihirli mekanın ilk uluslararası ve kozmetik markasıyız. İstanbul’un ve Türkiye’nin en ikonik yapılarından Kapalıçarşı’da yaşanan çok renklilik ve seslilik, geçmişimizde önemli yeri olan birçok kültürün dokularının karışmasıyla oluşan harmoni, M.A.C’in şehirli, modern ve kendi alanında ‘trendsetter’ kimliğiyle buluşunca eşsiz bir sonuç çıkabileceğini düşündük. Daha birkaç gün önce mağazamızı açtık, aldığımız tepkiler beklediğimizden bile iyi. Kapalıçarşı esnafı da bizi çok sıcak karşıladı ve mutlu olduk.
Beklentimiz yüksek. Bunu sadece satış anlamında algılamamak lazım. Bu boyutu küçük ama etkisi büyük mağaza hem M.A.C Kozmetik’e uluslararası arenada önemli bir vitrin hem de global markaların Türk Perakende Dünyası’ndaki gelişimleri açısından öncü bir adım. Günde ortalama 100-120 adet fatura kesiyoruz, ki başlangıç için çok iyi bir rakam. Mağaza konseptimiz bilinen M.A.C Mağazaları’na göre oldukça farklı. Bu konseptin adı ‘Temporary Store’. Yani geçici bir dekorla açılışımızı yaptık. Kudüs’te tarihi bir alışveriş alanında, Paris’in en popüler alışveriş merkezlerinden birinde ve çılgın eğlenceleriyle ünlü İspanya’nın İbiza Adası’nda olan ve çok ilgi gören bu konsepti Kapalıçarşı’ya adapte ettik. Mekanın ruhu ve dokusunu bozmuyor. Ağır mimari müdahalelerde bulunmadan M.A.C’in makyaj kimliğini ve renkli dünyasını yansıtabilmemizi sağlıyor.
Günde en az 300 kişi giriyor
VAKKO ’NUN KURUMSAL İLETİŞİM DİR. MELTEM KAZAZ
Kapalıçarşı’da bir Vakko mağazasının temel nedeni yabancı müşterilerimiz. Biz onların yönlendirmesiyle bu fikre sıcak bakmaya başladık. Aslında Kapalıçarşı’da yer almak bizim için yeni bir deneyim değil. Bundan 76 yıl önce, Şen Şapka mağazamızın ikinci şubesi de Kapalıçarşı’da yer alıyordu. Ne tesadüf ki, 1934 ve 35 yıllarında Şen Şapka Nuruosmaniye‘de yer alırken, Butik Vakko da bugün aynı konumda ve 101 numarada açıldı. Burası Vakko’nun ‘butik’ konseptindeki satış noktalarından biri. Diğer Butik Vakko’lardan hiçbir farkı yok. Butik Vakko’lar; Vakko’nun uzmanlık ürünleri arasındaki eşarp, gömlek, kravat, çikolata, çanta, armağan ve aksesuvar koleksiyonlarının sunulduğu, Türkiye ve yurt dışında yaklaşık 40 noktadaki özel konseptli satış noktalarımız. Kapalıçarşı butiğimizde bu ürünlerin tamamı var ancak metrekare nedeniyle çok daha konsantre bir seçim yapıyoruz. Açılalı iki ay olmak üzere. Aylara göre profilimiz çok değişiyor. Fransızlar, Brezilyalılar, Balkan ülkeleri ve Japonlar öncelikli müşterilerimiz. Kapalıçarşı günlük ortalama 250-400 bin kişinin ziyaret ettiği bir nokta. Mağazamıza günde yaklaşık 300-500 kişi giriyor ve alışveriş oranı yüzde 55.
Turistler ipeğimize ‘yumuşak altın’ diyor
SILK&CASHMERE YÖN. KURULU BAŞK. AYŞEN ZAMANPUR
Kapalıçarşı’da mağaza açmak 5-6 senelik bir projeydi benim için. Çok istediğimiz bir yerdi. Kapalıçarşı Esnaf Birliği Başkanı Dr. Hasan Fırat’ın perakende dünyasına yaklaşması sayesinde biz de çarşıya yaklaştık. Sayın Fırat ‘Perakende Günleri’ne geldi. Derneklerimizde yer aldı, bize çarşının ulaşılabilirliğini anlattı. Çünkü, Ahilik sistemi yüzünden nasıl girebileceğimizi çözemiyorduk. Sonra niyetimizi belli ettik, dükkan tekliflerini almaya başladık. Bir yıldır bu mağazanın peşindeyim, 4 Mayıs’ta açabildim. İki hafta önce Nuriosmaniye’de daha büyük bir mağaza açtım. Yeni politikamız, tüm dünyada turistlerin yoğun olduğu yerlere mağaza açmak. Kapalıçarşı’yla başladık. Galata, Sultanahmet ve Ortaköy’le devam edeceğiz. Kapalıçarşı bütün AVM’lerin rüyası olan potansiyeli yakalamış. Günde yaklaşık 500 bin, en kötü günündeyse 250 bin kişi giriyor. Bunun üzerinden çok ciddi bir turist potansiyeli yakaldık. Bizim 150. satış noktamız. Ciro açısından İstanbul’daki 22 dükkanımız arasında dördüncülüğe oturduk. Turistler kaşmiri ve ipeği seviyor, bize ‘yumuşak altın’ diyor.
Louis Vuitton vazgeçti ama Hiref mağaza açacak
KAPALIÇARŞI ESNAFLAR BİR. BAŞK. HASAN FIRAT
Çarşıda bir değişim yaşanıyor ama öz yapısı da korunuyor. Perakende markalarının çoğu burada mağaza açmak istiyor ama metrekarelerimiz küçük kalıyor. Bu yüzden Louis Vuitton vazgeçti. Çok yakında Hiref bir mağaza açacak. Kapalıçarşı’daki dükkanlar 5, 16, 20 ve en büyüğü 30 metrekare. Vitrinleri yok, hepsi bitişik, içeriden yıkım yapıp birleştirmek yasak. Bunlar dezavantaj. Ama günde 500 bin kişinin girmesi de çok büyük bir avantaj. Düşünün, İstinyepark’a en iyi gününde 40 bin kişi giriyor. Çarşıdaki sirkülasyon hiçbir yerde yok. Sonra burada vadeli satış yok, 6-8 taksit yok, peşin para her şey. Yüzde 50 indirim hiç yok. Çarşıda 3 bin 600 adet dükkan var, hanları da sayarsak sayı 4 bini buluyor. Yüzde 92’si özel mülkiyet. Yüzde sekizi de azınlık ve Türk vakıflarının. 20 metrekarelik bir dükkanı 110 kilo altın karşılığında satıyorlar. Kiralar sokağına göre 1,5 milyon liradan başlıyor 20 milyona kadar da çıkıyor. Depozito yerine bir yıllık peşin almayı tercih ediyorlar.