Yazık, imam hatip ekonomiyi soğuttu

Güncelleme Tarihi:

Yazık, imam hatip ekonomiyi soğuttu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2004 00:00

Boyner Holding Murahhas Ãœyesi Cem Boyner, ‘İmam hatip gafı Türkiye ekonomisine ciddi darbe vurdu’ dedi. Ekonominin ateÅŸinin bir anda soÄŸuduÄŸunu belirten Boyner, hükümetin bu konuda telafi edici adım atmaması halinde özellikle yabancı sermayeyle ilgili heyecanın da soÄŸuyacağını belirtti.CUMHURBAÅžKANI veto ettiÄŸi için ‘soÄŸuduÄŸu’ düşünülse de imam hatip liseleri konusundaki ‘hükümet giriÅŸimi’ bazı iÅŸadamlarını endiÅŸelendiriyor. Boyner Holding Murahhas Ãœyesi Cem Boyner, kendisinin TÃœSÄ°AD BaÅŸkanlığı yaptığı dönemde de ‘başını aÄŸrıtan’ imam hatip liseleri konusunun hükümetin istikrar ve güven veren görüntüsünü zedelediÄŸini düşünüyor. Boyner, TÃœSÄ°AD BaÅŸkanı’yken imam hatip liselerinin aleyhine bir TÃœSÄ°AD Raporu hazırlanmıştı. ‘Ekonomiyi kendi başına doÄŸru yolda buluyorum ama ekonomi siyasetten hálá bağımsız deÄŸil. Tam da hükümetle ilgili güven ortamı oluÅŸmuÅŸken ‘imam hatip gafı’ ekonomiye çok ciddi darbe vurdu’ diyen Cem Boyner bu konudaki görüşlerini şöyle özetledi:‘Hükümet tersine adım atmazsa özellikle de bundan sonra çok geleceÄŸi söylenen doÄŸrudan yabancı sermaye konusundaki heyecan soÄŸuyacak. Hükümet ‘imam hatip giriÅŸimi’ ile çok ciddi bir risk aldı. Bu risk de ekonominin ateÅŸini soÄŸuttu. Bunun etkisiyle bence ekonomide lüzumsuz bir duraklama oldu. Tam derenin ortasındayken bu adım olmamalıydı.’Bu eleÅŸtirisine raÄŸmen ekonomide ‘kriz anlamında’ bir beklentisi olmadığını söyleyen Cem Boyner, ‘Ancak ‘Türkiye ÅŸimdi doludizgin koÅŸacak, hayal ettiÄŸimiz hayatı yaÅŸayacağız’ heyecanına bir darbe vuruldu. Yoksa ekonomide yapısal bir sorun görmüyorum’ diye konuÅŸtu. Tüm sektörlerde en önemli tartışma konusu olan Çin’in üretime ve ticarete etkisi konusunda da ‘ABD 20 yıldır bu konuyu tartışıyor. Ãœreticiler Çin’e karşı, perakendeci ve tüketici istiyor. Bu yüzden Çin olayı iki tarafı keskin bıçak. Ãœreticiler açısından ciddi bir toparlanma gerekiyor. Ancak müşteri ve hükümet açısından bakılırsa Çin bulunmaz bir nimet’ diyen Cem Boyner 20 milyona alınan bir ürünün 5 milyona alınabilmesinin bir anda refahı katladığına dikkat çekti.Mavi Jeans gibi markalaÅŸalımCEM Boyner, Çin rekabeti nedeniyle daha da önem kazanan ‘markalaÅŸma’ konusunda da ÅŸunları söyledi: ‘Türkiye olarak fason için üretim risksiz ve kárlı olduÄŸu için ‘risk ve yatırım gerektiren markalaÅŸmayı’ hep yarına bıraktık. Bence en baÅŸarılı markamız Mavi. Çünkü tek başına Türkiye’nin yegane en baÅŸarılı örneÄŸi oldu ve artık Türk markası olmaktan çıktı, bir dünya markası oldu. Amerika’da aranan, istenen bir marka artık.’Beymen neden maÄŸaza açmadıBEYMEN’in bunca yıllık deneyime raÄŸmen neden yurtdışına yayılmadığı konusunda da Cem Boyner, ‘Demek ki dünya markası olmayı istemedi. Bunu kendisi için öncelik yapmadı, denemedi, gerek görmedi. Bundan sonra yapar mıyız bilmiyorum? Aslında baÅŸka deneyen de olmadı. Herhalde herkes içerde malını yeterince satıyordu da ondan. Belki o dönemler yurtdışında böyle bir markalaÅŸma zorunluluÄŸu yoktu’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!