Nurten ERK TOSUNER
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2007 00:00
Geçen yıl Hops markalı ürünlerle yurtiçi pazara da giren Lotus Pazarlama, yeni ürünlerle 25 milyon dolarlık cirosunu 40 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Yatan hastalar için ıslak bone gibi özel ürünler ürettiklerini belirten Lotus Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhun Zincirkıran, Hops markalı ürünleri Balkan ülkeleri başta olmak üzere birçok Avrupa ülkeleri ve Rusya’da da pazarladıklarını belirtti.
YAKLAŞIK 10 yıldır Sapro Temizlik Ürünleri dünyaca ünlü dev markalar için ıslak temizlik kağıtları üreten Ceyhun Zincirkıran, yaklaşık bir yıl önce kendi markası ’Hops’la girdiği iç pazarda da yeni ürünlerle büyüyor. İç pazara Lotus Pazarlama şirketiyle ürünleri pazarlayan Sapro’nun Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhun Zincirkıran, Islak mendille geçen yıl 25 milyon dolar ciroya ulaşan Zincirkıran, bu yıl 40 milyon doları bulacağını açıkladı. Hops markasıyla hasta temizlik bezleri ürettiklerine dikkat çeken Zincirkıran, yatan hastalar için ürettikleri özel bone gibi ürünlerle iddialı olduklarını vurguladı.
10 YILDIR PAZARDA: Almanya’daki market zincirlerine Türkiye’den mal tedarik ederek yola çıkan Ceyhun Zincirkıran, tesadüfen girdiği ıslak mendil sektöründe 1997 yılından bu yana ünlü markalar adına üretim yapıyor. Mehmet Gündoğdu ile ortak kurduğu Sapro Temizlik Ürünleri’nde yeni ürünler geliştirmeye de odaklandıklarını söyleyen Ceyhun Zincirkıran, "1997’den beri Avrupa’daki ünlü markaların ya da market zincirlerinin markalarına üretim yapıyoruz. 2000’lerin başından itibaren Türkiye’de de süpermarket zincirlerinin ürünlerini yapmaya başladık. Geçen yıl kurduğumuz Lotus Pazarlama şirketimizle de kendi markamız olan Hops’u piyasaya çıkardık" diye konuştu.
YATAN HASTA RAHAT TEMİZLENECEK: Hops markasıyla spesifik ürünlere de yönetildiklerini belirten Zincirkıran, yeni piyasaya sundukları hasta temizlik ürünleriyle özellikle sürekli yatmak zorunda olan hastaların daha rahat ve kolay temizliğini sağlamayı hedeflediklerini söyledi. Bu ürünlerle özellikle hem hastaların, hem de hasta yakınlarının önemli bir sorununa çözüm olmayı amaçladıklarını dile getiren Zincirkıran, "Uzun süreli yatmak zorunda kalan hastası olan yakın arkadaşlarımdan biliyorum, yatan hastanın temizliği ve bakımı çok zor. Bu ürünlerimizin hastanelerin yoğun bakımlarının yanı sıra evde yatan hastası olan hasta yakınlarının da çok ilgi göstereceğini düşünüyorum" dedi.
MİKRODALGADA ISITILAN BONE: Zincirkıran, sözlerini şöyle sürdürdü: "Hops markalı hasta temizlik bezlerimiz çok önemli bir ürün. Özellikle uzun süreli yatmak zorunda kalan hastalara yönelik tüm temizlik malzemelerini üretiyoruz. Genel vücut temizliği, genital bölgelerde mantar oluşumunu önleyici ve saçların temizliği için ayrı ürünlerimiz var. Islak saç bone hastanın başına geçirilip birkaç dakika masaj yapılarak saçlar temizlenebiliyor. Antibakteriyel bone sayesinde yastık da ıslanmıyor, saçın kurutulması daha kısa sürede ve daha kolay oluyor. Bone özellikle soğuk havalarda 10-15 saniye kadar mikrodalgada ısıtıldığında hastanın üşümesinin de önüne geçiliyor. Artık iç pazara da bu ürünlerimiz veriyoruz. Eczanelerde, hastanelerde bulundurulabilecek çok kullanışlı bir ürün."
AVRUPA’YA İHRAÇ EDİLİYOR: Sapro’nun kuruluşundan itibaren ihracata yönelik ürünler üretmeye odaklandığını belirten Ceyhun Zincirkıran, ’Hops’ markalı ıslak hasta temizlik ürünlerin ihracatına başladıklarını belirtti. Balkan ülkeleri başta olmak üzere birçok Avrupa ülkeleri ve Rusya’da da ürünlerini pazarladıklarını belirten Zincirkıran, ihracatın yüzde 15’ini de kendi markalarıyla yaptıklarını sözlerine ekledi.
Dürüst davrandık Almanlardan ’ortak olalım’ teklifi aldık
ISLAK mendil üretimine tesadüfen başladığını söyleyen Ceyhun Zincirkıran, bunu şöyle anlattı: "1989 yılından beri dayanıksız tüketim malları ihracatıyla uğraşıyorum. Avrupa’da Almanya başta olmak üzere market zincirleri en önemli müşterilerimiz. Bunlara Türkiye’den dayanıksız tüketim malları tedarik ediyorduk. Türkiye’den de hidrolik pamuk alıyorduk. O dönemde üretici firma Asya krizinden etkilendi, kalitesini bozdu. Biz bunu fark edince Almanya’daki marketin satın alma müdürüne ’İstediğiniz kaliteyi artık sağlayamıyoruz’ diyerek mal vermeyi kestik. Aynı marketin Almanya’da ıslak mendil temin ettiği üretici de malını ürettirecek bir firma arıyormuş, Alman müdür bizi önermiş, 96’da biraraya geldik. 97’de Sapro’yu kurduk ve Almanlarla ortak üretime başladık. 2000’de Almanlar ortaklıktan ayrıldı."
Pazar henüz 50 milyon dolarda, yılda en az yüzde 10 büyüyor
ISLAK mendil sektörünün çok dinamik ve yılda yüzde 10-20 oranında büyüyen bir sektör olduğunu söyleyen Ceyhun Zincirkıran, "Türkiye’de mendil ve diğer temizlik kağıtlarını da içeren ıslak kağıt pazarının 50 milyon dolar civarında olduğunu tahmin ediyoruz. Ancak temizlik ve hijyen açısından her an elinizin altında bir ürün olması yüzünden pazar hızlı büyüyor" diye konuştu. Bu hızlı büyüme yüzünden pazarda kontrolsüzlüğün olduğuna dikkat çeken Zincirkıran, "Bu sektörde de üretim merdiven altına düştü. Tüketicilerin bu yüzden satın aldıkları ürünün üretim kalitesi konusunda daha dikkatli olması gerekiyor" uyarısında bulundu.
Islak mendilde Sapro ihracat birincisi
SAPRO Yönetim Kurulu Başkanı Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhun Zincirkıran, Silivri’deki 12 bin metrekarelik Sapro fabrikasının, dünyada ıslak mendildeki son teknolojiler olan katlama, nemlendirme teknolojileri ve değişik paketleme tekniklerine sahip olduğunu belirtti. Zincirkıran, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından hazırlanan ve Türkiye genelinde tüm sektörlerin yer aldığı 2006 Türkiye ihracat raporuna göre, Sapro Temizlik Ürünleri’nin 15.6 milyon dolarla Türkiye genelinde 691’inci sırada yer aldığını belirtti. Zincirkıran, bu ihracat rakamıyla Sapro’nun ıslak mendil sektöründe birinci, kozmetik ve kişisel bakım sektöründe beşinci olduğunu söyledi.