Güncelleme Tarihi:
Baz Luhrmann’ın rolü teklif etmek için sizi aradığında telefonda ağladığınız doğru mu?
- Evet. Hem de hüngür hüngür…
Fakat rolü kapmak pek de kolay olmamış...
- Seçmeler olduğunu üç gün kala öğrendim. Kitabı okumamıştım, hikâyeye dair hiçbir fikrim yoktu. Bir gecede kitabı bitirdim, yolladıkları senaryoyu ezberledim, uçağa atladım ve kendimi New York’ta Leonardo DiCaprio’nun karşısında buldum. Üzerinde fazla düşünecek vaktimin olmaması iyi oldu. Yoksa heyecandan panikleyebilir, elime yüzüme bulaştırabilirdim.
Size en çok yöneltilen sorulardan biri Leonardo DiCaprio’nun sette nasıl biri olduğu olmalı…
- Leo’yu bıraksanız işi hakkında saatlerce, günlerce konuşabilir. O, Baz, Tobey (Maguire) ve ben bir masa etrafında toplanıp sabahlara kadar filmden, kitaptan, karakterlerden konuştuk. Her sahne içimize sinene kadar setten ayrılmadık. Sahnesi olmadığı günler bile setteydi, tüm ekiple, oyuncularla tek tek ilgilendi. Leo’nun kendini filme bu kadar adaması, filmi sahiplenmesi herkesin motivasyonunu arttırdı, hevesini yükseltti.
DiCaprio, Gatsby karakterine ne gibi farklılar kattı sizce?
- Takım elbiseleri jilet gibi taşımasını sağladı, romanda tarif edilen Gatsby karakterini daha çekici, daha karizmatik kıldı. Ayrıca son derece komik biri. Gatsby’nin Daisy’i ilk kez gördüğü sahnede paniklemesi, ne yapacağını bilememesi, kendini dışarı atması gerekiyordu. Sahne bitttikten sonra bile Leonardo o hafif şapşal ruh halinden çıkmadı, taklitler yaparak, bizi güldürmeye devam etti.
Canlandırdığınız karakter Daisy’nin tarzı sadece filmin değil sezonun da stiline yön verdi. Daisy, sizi stil ikonu oyuncular ligine dahil eder mi?
- Bu benim değil filmin yapımcısı ve kostüm tasarımcısı Catherine Martin’in başarısı olur. Filmin her sahnesini, tüm detaylarıyla daha evvelden kafasında çekmiş bitirmiş gibiydi. Tasarladığı her kıyafet başlı başına bir filmdi sanki. Catherine ile çalışmanın en güzel tarafı seni sürekli “Rahat ol tatlım” diyerek rahatlatmaya çalışması. Asıl amacı kıyafet için şahane gözükmem değil, kendimi mutlu hissetmemdi.
Rolün hakkını veremeyeceğinize karşı tereddütlerinizi itiraf ettiğiniz bir demeç var... Her rol için benzer bir ruh haline girer misiniz?
Pek sayılmaz. Sorumluluğun getirdiği ağırlıktan böyle bir şey söyledim sanırım. Bu kadar mühim ve herkesin hayranlık beslediği bir romanı sinemaya uyarlamak kendinize olan güveninizi sorgulamaya yetiyor. Her sabah, çekimlere başlamadan saatler evvel Baz beni karşısına oturtup o gün hangi sahneleri çekeceğini, kafasında neler olduğunu anlatarak beni sakinleştiriyordu. O seanslar olmadan sakin bir şekilde filmi tamamlayamazdım.
Cin ulusal içki, seks ulusal saplantı
Haruki Murakami “Hayatımın en önemli kitabı” diyor F.Scott Fitzgerald’ın Muhteşem Gatsby’si için. Kuşkusuz 20’nci yüzyılın en büyük yazarlarından F. Scott Fitzgerald. Bu ölümsüz eserinde okuru Birinci Dünya Savaşı sonrası Amerika’da para, lüks ve gücün egemen olduğu on yıllık şaşaalı döneme, kendi tabiriyle ‘Caz Çağı’na doğru yolculuğa çağırıyor. Gatsby’ye, o muhteşem Gatsby’ye gelince; sevdiği kadın uğruna gösteriş ve sefahate bulanmış Amerikan rüyasında kendi naïf hayalini diri tutmaya çabalayan iflah olmaz bir romantikten başkası değil. Fitzgerald’ın kitap cümlelerinden biriyle anlatalım onu: “ Nefret ettiğim her şeyin simgesi olan Gatsby- kişilik denen şey kesintisiz ve başarılı bir eylem dizini ise eğer, onda göz kamaştırıcı bir şeyler vardı. Binlerce kilometre öteden depremleri saptayan karmaşık aygıtlara benziyordu.” New York Times’ın, “Cin ulusal içkimiz ve seks ulusal saplantımızdı” dediği dönemde geçiyor hikâye. Aslında her dönem karşılık bulacak bir öykü bu. Gatsby, henüz yoksul bir genç adamken âşık oluyor zengin Daisy’ye. Ancak aradan yıllar geçiyor ve Daisy Tom ile evleniyor, bir de çocukları oluyor. Kitapta Daisy’nin mutsuz hayatının tüm izlerini görüyoruz ve Gatsby’nin zenginlik öyküsüyle birlikte yürüyen azalmayan Daisy tutkusunu. Gün geliyor Daisy’nin kuzeni Nick aracılığıyla buluşuyorlar. Ne oluyorsa ondan
sonra oluyor.
Gatsby olmanın ‘muhteşem’ bedeli
MALİKÂNE - 30 milyon dolar 40 dönüm arazi üzerine kurulu malikânenin mermer bir yüzme havuzu ve özel plajı var. Malikâne, Gatsby’nin
zenginliğini vurgulamak ve West Egg’deki komşularından kendini ayırt etmek için bir sembol.
DENİZ UÇAĞI - 2 milyon dolar Gatsby’nin Güney’deki evine gitmek için kullandığı deniz uçağı hemen Daisy’nin iskelesinde.
ROLLS ROYCE -398,970 dolarAracın kremsi sarı rengi Gatsby’nin karakterini, egosunu ve tanınma ihtiyacını temsil ediyor. Fiyatı bir 2013 Rolls-Royce Phantom Sedan kadar.
2 TEKNE - 200 bin dolar Gatsby’nin konukları Long Island Sound’daki özel plajda güneşleniyor, eğleniyor ve iki tekneyle su kayağı yapıp geziyor.
KİŞİSEL ALIŞVERİŞÇİ - 470 bin dolar Fitzgerald, Brooks Brothers’ın hem tarzını seviyor hem de kitaplarında bahsediyor. Fiyat, Gatsby’nin Brooks Brothers’ın bugünkü ‘Gatsby Koleksiyonu’ndan giyindiğine işaret ediyor.
BAHÇIVAN - 20 bin dolar Gatsby’nin hem sürekli çalışan bir bahçıvanı hem de parti sonraları ortalığı temizleyen ek bir bahçıvanı var. Bu da partilere gelip bahçede de duran çok sayıda konuğu olduğunu vurguluyor.
8 HİZMETKÂR - 800 bin dolar Gatsby’nin hem malikâneyle ilgilenen hem de parti sonrası temizliğinden sorumlu sekiz hizmetkârı var.
PARTİLER - 250 bin dolar Catering firmaları en azından iki haftada bir Gatsby’nin evine gelip şık bir açık büfe kuruyor. Parti ışıkları, çadırı, dans pisti ve müzik grubu da onların sorumluluğunda.
KASA KASA ŞAMPANYA, PORTAKAL VE LİMON - 81 bin dolar Gatsby her cuma beş kasa portakal, limon ve şampanya sipariş ediyor.
TOPLAM - 34.320.880 dolar
MUHTEŞEM GATSBY KARAKTER HARİTASI |
|