OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 12, 2005 00:00
Bir otomobilin görünüşünün sportif olması onun sporcu olmasını saÄŸlamaz. 350Z, hem görünüşü hem de sürüş karakteriyle tam bir sporcu... Otomobile önden, yandan, arkadan nereden bakarsanız bakın, sporcu olduÄŸunu anlıyorsunuz. Ancak, gerçek sporcu ruhunu direksiyona geçince anlıyorsunuz. Sınıfının en yüksek beygir ve tork gücüne sahip olan 350Z, hiç zorlanmadan yüksek hızlara ulaÅŸabiliyor. 6 vitesli düz ÅŸanzıman, bir spor otomobile yakışır ÅŸekilde kısa aralıklara sahip.Sert vites geçiÅŸleri ve sert süspansiyon sistemi, direksiyona oturunca bir spor otomobilde olduÄŸunuzu hemen hissettiriyor. Hızlanınca sertleÅŸen direksiyon da, sürücüsüne yolu hissettiriyor ve iyi tepki veriyor. Sert virajlarda yol tutuÅŸuyla dikkat çeken 350Z’in ağırlık dağılımı 47/53. Hızlı girdiÄŸim virajlarda otomobil arkadan kayma eÄŸilimi göstermesine raÄŸmen, yol çizgisini kaybetmiyor. Bu anlarda bile yoldan çıkmıyor.3.5 lt. V6 motorun sesi de muhteÅŸem. Nissan’ın ses mühendisleri, spor otomobil tutkunlarını tatmin edecek bir motor sesi için oldukça uÄŸraÅŸmışlar. Özellikle alt devirlerde motorun sesi, yırtıcı bir hayvanın sesine benziyor.350Z’in sesle ilgili bir baÅŸka özelliÄŸi de; Bose müzik sistemi ve buna baÄŸlı olarak yer alan Audoipilot Noise Compensation sistemi... Bu sayede araç içinde müzik kalitesi en üst seviyeye çıkıyor. Aracın içinde kendinizi konser salonunda gibi hissediyorsunuz.350Z, dikkat çekici bir otomobil. Parkta, yolda nerede olursanız olun, bütün bakışların sizin üzerinizde olduÄŸunu farkediyorsunuz. Bu arada otomobilde çok kullanılan iki özellik var. Bunlardan biri fren pedalı diÄŸeri ise flaşörler. Otomobili dizginlemek için ayağınız devamlı fren pedalında olmak zorunda. Ayrıca, yol istemek için de flaşörleri kullanmanız lazım. Çünkü, Nissan 350Z, yerinde duramayan yaramaz bir çocuk gibi... Onu sakinleÅŸtirmek için sürekli dikkatli olmak gerekiyor.Â
button