Wrangler ürün müdürü David Tring

Güncelleme Tarihi:

Wrangler ürün müdürü David Tring
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2006 00:00

Wrangler’ın 2007 İlkbahar-Yaz koleksiyonu Blue Bella, Yunanistan’ın başkenti Atina’da tanıtıldı. Wrangler kadınları artık daha uzun bacaklı ve daha küçük kalçalı, erkekler ise yine sade ve otantik görünüşlü. Wrangler’ın Ürün Müdürü David Tring’le konuştuk.

Blue Bella koleksiyonu yeni ne getiriyor?

- Yeni koleksiyonumuz en çok kadınları ilgilendiriyor. Adı Bleu Bella. İtalyanca’da Güzel Mavi anlamına geliyor. Konsept, eski olanı alıp yeni yapmak üzerine kurulu. Yani vaktiyle kovboyların üzerindeki detaylar kadın tüketici için çok seksi bir şekilde yeniden yaratıldı.

Daha seksiden neyi kastediyorsunuz?

-10 yıl kot mağazasında çalıştım. Bir kadın bir kot denediği zaman aynada ilk baktığı şey arkasının nasıl göründüğüdür. Tüketici araştırmalarımız da bunu doğruluyor. Bu bilgiden yola çıkarak popoları daha küçük, bacakları uzun gösterecek tasarımlar yapmaya çalışıyoruz.

Bu nasıl sağlanıyor?

- Wrangler kotlarında çift dikişli kısım bacağın dışından geçer. Bütün diğer markalarda bu çift dikiş bacak arasındadır. Bizimkinin öyle olmasının nedeni ata daha kolay binilmesini sağlamak için. Ama tasarımcılarım bunu bugün de çok seviyor. Çünkü dışarıdan inen paralel iki çizgi bacağın daha uzun görünmesini sağlıyor. İşte kovboyların lüksünü biraz yumuşatıp kadınların küçük popo ve uzun bacak talebine uyarladık. Eskitme işlemlerini de kadınlarda yine oval olacak
/images/100/0x0/55eac1def018fbb8f894c3a8
şekilde düşündük. Bu da yine bacağın uzunluğuna uzunluk katmak için.

Peki erkekler?

- Erkek tüketici için genel trend düz, basit ama eski görünebilen jean’ler. Eski görünmekle birlikte yine de saldırgan, çok belirgin bir yıkama yok.

Kaç kişilik bir tasarım ekibiniz var? Tasarımcılarınız nasıl insanlar?

- Tasarım grubumuz 20 kişi. Belçika’da, Anvers’in biraz dışında çalışıyorlar. Tasarım direktörümüz Christian Brogi yarı İngiliz, yarı İtalyan. Kadın giyimleri tasarımcımız Avustralyalı, Japonca eğitim görüyor, İtalyanca konuşuyor. Finlandiya, Danimarka, Almanya ve İngiltere’den arkadaşlarımız var. Epeyce uluslararası bir takımız.

Bu tasarımcılar genç insanlar mı?

- Ben 47 yaşındayım, dolayısıyla hepsinin genç olduğunu söyleyebilirim Yaş ortalaması 25-26 olan çok genç bir ekip.

Onlara "dünyaya dağılın ve muhteşem fikirlerle geri dönün" falan mı diyorsunuz?

- Aslında bir kısmıyla tam da söylediğiniz gibi. Çünkü tüketici odaklı düşünmeye çalışıyoruz. Onların nasıl yaşadığını, neye ihtiyaç duyduklarını görmek, keşfetmek için sürekli Londra, Paris, Los Angeles, Tokyo gibi yerlere gidiyorlar. Yeni fikirlerle tanışıyorlar, eğilimleri tanıyıp, pazarın gidişatını tahmin etmeye çalıyorlar.

KUZEYLİ DONUK, AKDENİZLİ RENKLİ

Ülkelere ya da bölgelere göre tercih farklılıkları var mı?


- Elbette. Mesela Amerika’da kotun sağlam ve işlevsel olması önemli. Avrupalı tüketiciler tarza daha çok önem veriyor. Seksapel, moda ve trendlere uygunluk aranıyor. Kuzey Avrupalı siyah ve lacivert gibi koyu renkleri tercih ediyor. Batı Avrupalı için moda ön planda. Türkiye’nin de içinde bulunduğu Akdeniz bölgesinde ise tüketiciler kendilerini ifade etmek için daha çok renk kullanıyor. Sanırım iklimin etkisi bu.

Taklide karşı ne yapıyorsunuz?

-Taklit edilme başarılı olduğunuzun bir kanıtı, kopyalanmıyorsanız bir sorun var demektir. Fakat özellikle Türkiye ve Doğu Avrupa kaynaklı taklit ürünler o kadar çok ki markamızı korumak için üzerimize çok ağır bir yük biniyor. Wrangler’a ait olan yedi işaretimize sıkı sıkıya sadık kalıyoruz.

İSTANBUL ŞU SIRALAR ÇOK POPÜLER

Türkiye çok ilginç bir pazar. Birlikte çalıştığımız Orta Anadolu Grubu gibi partnerlerimiz var. Yatırımlarımız oldu, olacak da. Bugün bildiğimiz bazı büyük Türk markaları geçmişte bizim için üretim yapan markalar. Ülkenize 80’lerin ortasından beri sürekli geliyorum. İstanbul’u da çok seviyorum. Bu etkinliğimizin orada gerçekleşmesi için ciddi araştırma yaptık. Ama zamanlamaları denk getiremedik. Biliyorsunuz İstanbul şu sıralar çok popüler bir şehir.

GERÇEK WRANGLER NASIL TANINIR

1. Arka cep üzerindeki deri etiket

2. Otantik bakır görünümlü perçinler

3. Arka cep üzerinde W dikişi

4. Ön cep üzerinde W perçinli saat cebi

5. Özel bacak dış dikişi

6. Markalı ön düğme

7. Yedi adet kemer köprüsü
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!