Güncelleme Tarihi:
Bu ralli bildiğiniz rallilerden değil: Hızın, rakibi geçmenin önemi yok; eğlence, dostluk ve şamata ön planda. Bu yıl yedincisi yapılan Allgau Orient Rally - Dostluk ve Barış Rallisi en uzun etabının yapıldığı Türkiye’den tam da bu özelliklerini sergileyerek geçti.
28 Nisan’da Almanya’nın Oberstaufen kentinden 4 bin kilometrelik yarışa başlayan 20 ülkeden 355 araç ve 655 yarışçı, önceki hafta en uzun etap olan Türkiye’ye giriş yaptılar.
Rallinin tek şartı, sadece oldtimer olarak adlandırılan araçların katılımına açık olmasıydı. Her araç en az 20 yaşında olmalı, üstelik de değeri 1111 Euro’yu geçmemeliydi. Konvoy, Edirne, Kırklareli, İstanbul, Sakarya, Kocaeli, Düzce, Bolu, Çankırı, Çorum, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Bayburt, Erzurum, Ağrı, Iğdır, Kars ve Ardahan’dan geçerek önceki gün Türkiye’den ayrıldı.
Rallinin Çorum-Samsun arasındaki bölümüne biz de katıldık. Rallinin adıyla özdeşleşerek dostluk ve barış mesajları verdiğini kendi gözlerimizle gördük.
Konvoy, geçtiği her yerde büyük bir konukseverlikle karşılandı. Hatta bazı kasaba ve köylerde yerel yöneticiler davul zurna eşliğinde karşıladı onları. Ralliciler de 7’den 70’e her yaştan ve her meslekten kişilerle iyi diyalog kurdu. Tabii ikram da boldu. Çaysız bir durak geçmedi. Çay sırasındaki sohbetlerde de gençler ve çocuklar birbirinden ilginç otomobilleri ve kıyafetleri olan yabancı rallicilerle fotoğraf çektirmek için yarıştılar.
GÜNDÜZ YARIŞ GECE EĞLENCE
Ralliye katılan ekipler gündüz otomobil kullandı. Dışarıdan çok eski görünümlü olan araçlar kaplumbağa hızıyla da olsa, bakımlı motorları sayesinde hiç yolda kalmadan etapları tamamladı. Hava karadıktan sonrasıysa tam bir şenlikti. Daha önceden belirlenen toplanma alanlarında buluşuldu. Ateşler yakıldı, eğlenceler düzenledi. Yanlarında getirdikleri ocak ve mangallarla yemekler pişirildi, birbirlerine konser verip dans ettiler.
Rallinin bir başka kuralı da ödenecek otel parasının 11 Euro’yu geçmemesi şartıydı. Tabii ki o paraya Türkiye’de geceleme imkânı olmayınca herkes aracının içinde yattı.
Bu yarışta amaç hız değil yardımlaşarak etap bitirmek
YARIŞIN ORGANİZATÖRLERİ WILFRIED GEHR VE NADİR SERİN
Biz iki otomobil sevdalısıyız. Bu rallinin asıl amacı halklar arasında dostluğu ve kardeşliği pekiştirmek. Ralli süresince parkurdaki ülkelerde birçok işbirliğine ve yardım çalışmasına imza atıyoruz. Bu anlamda maceranın yanı sıra, aynı zamanda bir sosyal sorumluluk çalışması bu. Burada amaç hız değil takım halinde yardımlaşarak birbirimize destek olarak etapları bitirmek. Geçtiğimiz yerdeki insanlara dostluk eli uzatıyoruz ve onların kültürlerinden de etkileniyoruz. Bu da kültürler arası paylaşımı artırıyor. Ralliciler yol boyunca özel görevler de yaptı. Örneğin, verdiğimiz görevlerden biri çok ilgi çekiciydi: Yarışmacılar yanlarında getirdikleri enstrümanlarla konser verdi. sonra bu aletleri oradaki bir okula bağışladı. Trabzon limanında oltayla balık tutuldu, pişirildi ve halka dağıtıldı.
RALLİNİN ÖNE ÇIKANLARI
* Ralliye çeşitli ülkelerden katılan 655 kişi arasında 22 kadın vardı. Aralarında en dikkat çekeni Almanya’dan Corinna Tasching’ti. ‘Miss Rally’ adıyla çağırılan sarı kısa saçlı genç kadın, yarışa Mercedes otomobiliyle katıldı.
* Futbol fanatiği Timo Steinchie ise Türkiye’deki etaplarda Galatasaray futbol takımının 10 numaralı formasını giydi.
* Ralliye yine Almanya’dan katılan Sigrid Kolb, Jurgen Dietz, Monica Abele, Karl Wolfgang, Chistoph Bichel ve Brigitte Meenti adlı ralliciler araçlarını inek ve leopar desenli kumaşlarla kaplamışlardı.
Bakımı eksiksiz araç eski bile olsa yolda kalmaz
TÜVTURK İŞ GELIŞTİRME VE İLETİŞİM DİREKTÖRÜ KORAY ÖZCAN
Bu ralliye destek vermemizdeki amaç araç muayenesi ve araç bakımlarına dikkat çekmek. Bakımı, periyodik muayeneleri zamanında ve kurallara uygun yapılan eski model otomobiller bile bir rallide yer alabiliyor.