Vitra: Dünya markası olduk Lovegrove’la sınıf atladık

Güncelleme Tarihi:

Vitra: Dünya markası olduk Lovegrove’la sınıf atladık
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 26, 2005 00:00

Çağımızın önde gelen tasarımcıları arasında gösterilen Ross Lovegrove, Eczacıbaşı ÅŸirketlerinden Vitra için, ‘İstanbul’ adıyla bir ürün koleksiyonu tasarladı. 100’ü aÅŸkın üründen oluÅŸan yeni koleksiyonun dünya tanıtımı Londra’da gerçekleÅŸtirildi.ECZACIBAÅžI TopluluÄŸu’na baÄŸlı Vitra, 21’inci yüzyılın tasarım dehaları arasında gösterilen Ross Lovegrove’un ‘İstanbul’ adıyla tasarladığı 100’ü aÅŸkın üründen oluÅŸan yeni koleksiyonunun dünya tanıtımını Londra’da gerçekleÅŸtirdi. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Bülent Eczacıbaşı, ‘Artık global bir marka olan Vitra, Ross Lovegrove’ın tasarladığı yeni ürünlerle sınıf atlamış oldu. Lovegrove’un ‘İstanbul’ adıyla Vitra için yaptığı tasarımlar, yakında dünyanın önde gelen müzelerinde teÅŸhir edilecek sanat eseri niteliÄŸinde. Lovegrove’un tasarımları Vitra için büyük katma deÄŸer olacak’ dedi.MÃœKEMMEL FIRSAT: Ä°lk kez bir Türk ÅŸirketiyle çalışmanın yanısıra, ilk kez banyo ürünleri üzerinde çalıştığını belirten Ross Lovegrove, Vitra ile yaptığı iÅŸbirliÄŸinden heyecan duyduÄŸunu belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘Bir tasarımcı olarak bu proje benim için çok büyük önem taşıyor. Seramik banyo takımlarından karu ve küvetlere, armatürden banyo mobilyalarına tüm bir ürün gamını tek çatı altında toplayacak güce sahip bir endüstri lideri ile çalışmak, nadir rastlanabilecek mükemmel bir fırsat.’İSTANBUL’DAN ETKÄ°LENDÄ°: Ross Lovegrove, Ä°stanbul’u ilk ziyaretinde kenti farklı kültürlerin birleÅŸtiÄŸi bir açık hava müzesi olarak gördü. Lovegrove, yeni koleksiyonu tasarlarken, Ä°stanbul’daki etnik mimariden hat sanatına kadar herÅŸeyi tasarımcı gözüyle inceledi. Vitra için tasarım yaparken de Ä°stanbul’da gördüklerini, banyo kültürüyle birleÅŸtirdi. Lovegrove, bu nedenle yeni koleksiyonun adını ‘İstanbul’ olarak belirledi. Lovegrove’un tasarımı, ‘Türk banyo kültürünün teknoljik ve modern yorumu’ olarak tanımlandı.FÄ°YATA YANSIYACAK: Bülent Eczacıbaşı, ‘İstanbul’ koleksiyonunun tanıtımında yaptığı konuÅŸmada, ‘Vitra’nın operasyonları beÅŸ kıtada 50’den fazla ülkeye yayıldı. Vitra, seramik saÄŸlık gereci alanında dünyanın en büyük üretim tesisine sahip ve ürün gamı banyo ile ilgili tüm ürünleri kapsayan bir kuruluÅŸ haline geldi. Åžimdi, Vitra’nın yepyeni bir tasarım konseptiyle dünya pazarlarındaki varlığını daha ileri aÅŸamaya ulaÅŸtırmayı kararlaÅŸtırdık. Ross Lovegrove ile bu amaçla bir yıl önce birlikte çalışmaya baÅŸladık. Lovegrove bir yılda ‘İstanbul’ koleksiyonunu yarattı, Vitra da üretti. Lovegrove’un yarattığı koleksiyon zaten global marka olan Vitra’ya sınıf atlatacak. Lovegrove’un tasarımları fiyatta da farklılık yaratacak. Yani, Lovegrove’un yarattığı ürünler, diÄŸer ürünlerimizden daha pahalı olacak.’5 MÄ°LYON DOLAR: Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan da, ‘Ross Lovegrove’a tasarladığı koleksiyon için ne kadar ödeme yaptınız?’ sorusunu şöyle yanıtladı: ‘Vitra, tasarıma her yıl 5 milyon dolar harcama yapıyor. Lovegrove’ye ödediÄŸimiz parayı da bu kapsamda deÄŸerlendirmek gerekir. Ayrıca, Lovegrove’yle sadece bu koleksiyon için anlaÅŸmadık, kendisiyle daha uzun soluklu çalışma yapmayı da düşünüyoruz.’CÄ°RO 600 MÄ°LYON DOLAR: Bülent Eczacıbaşı da, bir baÅŸka soru üzerine Vitra’nın cirosunun 600 milyon dolar, ihracatının da 360 milyon dolar düzeyinde olduÄŸunu bildirdi. Vitra Pazarlama Müdürü Berna Erbilek ise, fason üretimlerinin söz konusu olmadığını, ihracatlarının tümünü Vitra markasıyla gerçekleÅŸtirdiklerini ifade etti.Eczacıbaşı: GeleceÄŸimiz parlak, bağımsız kalırızECZACIBAÅžI Holding Yönetim Kurul BaÅŸkanı Bülent Eczacıbaşı, VitrA’nın dünyadaki rakiplerinin Kohler, Roca ve Toto gibi gruplar olduÄŸunu, bunlardan bazılarının satın almalarla büyüdüğünü, Vitra’nın ise bunlar arasında ‘bağımsızlığını’ koruyan tek kuruluÅŸ özelliÄŸi taşıdığını belirtti. Eczacıbaşı, ‘Hep bağımsız mı kalacaksınız? Ortaklıklar söz konusu olabilir mi?’ sorusunu şöyle yanıtladı: ‘Bağımsız kalacağımızı düşünüyoruz. VitrA’nın geleceÄŸi çok parlak. GeliÅŸmiÅŸ teknolojimiz, yetiÅŸmiÅŸ insan gücümüz ve dünya çapında kapasitemiz var. Bu güce yılların birikimiyle geldik. Rakiplerimize karşı avantajlarımız var. Dünyada ayrıcalıklı bir yere sahibiz. Büyüme hızında VitrA’yı yakalayabilen de yok.’VitrA’nın hangi ülkede pazar payı ne kadar ÃœLKE PAY Türkiye 25Almanya 12Avusturya 10Yeni Zelanda 10Ä°srail 8Ä°ngiltere 6ABD 3Fransa 3Ross Lovegrove kimdirROSS Lovegrove, Manchester Politeknik Ãœniversitesi’nde endüstriyel tasarım öğrenimi gördü ve Londra Royal College of Art’ta yüksek lisans derecesi aldı. 1980’lerin başında Frog Design adlı Alman tasarım firması ile çalışmaya baÅŸlayan Lovegrove, Apple, Sony ve Knoll International için gerçekleÅŸtirilen projelerde yer aldı. Fransa’da en iyi beÅŸ tasarımcıdan biri seçilerek ‘Atelier de Nisem’i kurmak üzere Paris’e davet edilen Lovegrove, aralarında Philippe Starck ve Jean Nouvel’in de bulunduÄŸu beÅŸ tasarımcıyla birlikte dekorasyon objelerinden bisküvilere kadar pek çok ürün tasarladı. 1986’da kendi atölyesini kurdu, Louis Vuitton, Hermes ve Dupont gibi firmalarla çalıştı. 2001’de Almanya’da ‘Yılın Tasarımcısı’ seçilen Lovegrove’un iÅŸbirliÄŸi yaptığı kuruluÅŸlar arasında Airbus, Japon Havayolları, Peugeot, Mazda, Apple, Tag Heuer gibi dünya çapında isim yapmış kuruluÅŸlar yer alıyor. Lovegrove, ‘DoÄŸaüstü: Ross Lovegrove’un Çalışmaları’ adlı bir de kitap yayımladı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!