Güncelleme Tarihi:
1- Fatih Yurdatapan (F1 Racing Türkiye Dergisi Yazı.İşl.Md.)
2- Okay Karacan (TRT Formula 1 Yorumcusu)
3- Serhan Acar (TRT Formula 1 Sunucusu)
VETTEL
SIRALAMA TURLARI
- FY: Vettel, lastikleri ideal ısıya getirme konusunda şu an pistteki en uzman sürücülerden biri, aynı zamanda çok ilginç sıralama turları performansı yarışının çok daha üstünde.
- OK: Pol pozisyonunu iyi otomobil-iyi pilot kompozisyonu alır. Vettel 2008 İtalya hariç hep gridin en iyi otomobiliyle yarıştı. Schumacher kadar iyi olduğunu söylemek için en iyi olmayan otomobilin içindeki performansını da görmemiz lazım.
- SA: Sıralama turu başarısında Vettel’in son iki yıldaki otomobillerinin sıralama turunda çok hızlı olmasının payı büyük. Ancak aynı otomobili kullanan Webber, aynı dönemde toplam sekiz pol alırken, Vettel 24 pol pozisyonu yakaladı.
START
- FY: 2011 sezonunu dikkate alırsak KERS adlı elektrikli ve otomobile 80 beygir ekstra güç sağlayan sistem var. Elbette bir düğmeye basarak pozisyonu korumak F1 pilotları için zor değil.
- OK: Vettel Newey’in efsane otomobilleriyle yarışıyor ve hâlâ onun start karakterini Schumacher ile kıyaslamak için yeterli veri yok.
- SA: Vettel son iki yılda çoğu zaman yarışa en önde başladı. Geriden başladığı yarışlardaki performansını bilmiyoruz. Bunun için biraz onu biraz daha izlememiz lazım.
GEÇİŞLER
- FY: Geçiş sırasında Vettel biraz daha aceleci davranıyor. Ama pistin hiç olmayacak yerinde de rakibini geçebiliyor. Böylesi ataklar televizyon ekranından daha heyecanlı görünebilir ama zaman zaman hata yapmasına da neden oluyor.
- OK: Vettel henüz unutulmaz bir performans ortaya koyamadı çünkü hep önde başlıyor ve tek başına yarışıyor. İstanbul ve Belçika 2010’daki büyük acemiliklerini düşününce bu konuda kendini geliştirmesi gerekir.
- SA: Rakiplerini atak
yaparak geçme konusu da, Vettel’in nispeten zayıf kaldığı yönlerden biri. Kazandığı yarışların çoğunda ilk viraja
lider girdikten sonra, yarışı kontrol etme stratejisine dayanıyor.
SCHUMACHER
SIRALAMA TURLARI
- FY: Schumacher’in Benetton adına yarıştığı 1994-1995 yıllarında Williams-Renault, Ferrari, McLaren takımları arasında yakın bir rekabet vardı. Bu yüzden sıralama turu birinciliği oranı daha düşük.
- OK: Schumacher 2001 sezonundaki İtalya GP’ye kadar efsane F-2001 ile 13 yarışta sadece beş pol pozisyonu kazanabilmişti. En sıkıntılı dönemiydi.
- SA: 1994 ve 1995’te tek turda, son iki yılın Red Bull’u kadar hızlı olmayan Benetton ile Schumacher, toplam 10 pol pozisyonu almıştı. İki dönemi kıyaslarsak, tek turda otomobilden maksimum verimi alma konusunda Vettel’den biraz geride.
START
- FY: Schumacher döneminde startlar otomobildeki teknik donanımdan daha çok pilotların yeteneğine bağlıydı. Birçok kez Schumacher’in gerilerden başlayıp yarış kazandığını gördük.
- OK: Çıplak gözle izlemiş biri olarak, rakip baskısını göz önüne koyup Schumacher’in belirgin bir üstünlüğü olduğunu düşünüyorum.
- SA: Start performansında daha başarılı. Geride başlanan yarışlarda, kalkış anında Schumacher, 42 yaşında da çok iyi.
GEÇİŞLER
- FY: Gerekirse 50 tur rakibinin arkasında bekliyor ve tam yapması gerektiği anda hamlesini yapıyor. Usta bir satranç oyuncusu gibi.
- OK: Schumacher’in çok geride başlayıp büyük geçişler yaparak kazandığı yarışlar bu konudaki üstünlüğünü anlatmaya yeter.
- SA: Rakiplerini atak yaparak geçme konusunda Schumacher’in, geriden gelip kazandığı pek çok yarış var. Rakiplerini geçme konusunda, Schumacher daha iyi.
Sebastian Vettel
- 24 yaşında
- 80 grand prix, 21 birincilik 29 pol pozisyon
- 2 kez F1 dünya şampiyonu
Michael Schumacher
- 42 yaşında
- 287 grand prix, 91 birincilik 68 pol pozisyon
- 7 kez F1 dünya şampiyonu