Temel KARATAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 25, 2008 00:00
Sadece Almanya’daki yüzde 95 tanınma oranıyla Avrupa’nın en iyi bilinen markalarından biri olan Grundig artık Koç’un. 55 yıl önce teknoloji harikası 36 ekran siyah beyaz TV'leriyle sükse yapan marka şimdi salonları dev plazma ekranlarıyla süslüyor.
Dünyada ve Türkiye’de 63 yaşını dolduran ve nostaljik markalar arasında giren Grundig Multimedia’nın yüzde 50 hissesi Beko elektronik tarafından alınmıştı. Geçtiğimiz yılın sonunda ise hisselerin tamamı
Koç Topluluğu’na geçti. Yani 2004 yılından beri Beko’nun üst gelir grubuna sunduğu Alman Grundig, artık Türkün malı!
1945 yılında kurulan Grundig, Avrupa’da radyo ürünleriyle hızlı bir büyüme gerçekleştirdi. Öyle ki, Türkiye’de bile Grundig radyosu olmayan ev yok gibiydi. Şirket, 1951 yılında ilk defa televizyon üretmeye başladığında, bölgedeki pek çok fabrikasıyla Avrupa’nın en büyük radyo üreticisi konumundaydı. Avrupa’dan epey geç olsa da Grundig radyolardan Grundig TV’lere terfi etmiştik biz de. Her mahallede bir televizyon dönemi! Şahin Tepesi, Dallas daha birçoğu bu ekranlardan izleniyordu.
YAYIN KOPTU ÇAY MOLASIGrundig Türkiye’ye yalnızca teknolojiyi çağrıştırmıyor. Örneğin, bugün yalnızca 30 yaş civarında olanların anımsayacağı "koptu" nidalarını getiriyor akla. Bugünün gençleri için bu kelimenin TV yayıncılığında pek bir anlamı yok. Yayından kaynaklanan bir arıza sonucu yayın kesilir, sonra da kartpostallarda gördüğümüz bir manzara gelirdi ekrana. Sağ altta da bilgi: Düden Şelalesi! Ya da necefli maşrapa olurdu ekran dolusu. O an herkes aynı şeyi söylerdi seslice: Koptu!
Aynı yayın aksaklıkları bugün de yaşanıyor ama, ne Düden Şelalesi var ekranda ne de "Koptu!" nidaları...
Beko Grundig’le büyüyorBugün dayanıklı tüketim mallarında Grundig ile birlikte toplam 10 markaya sahip olan Koç Holding, gerçekleştirdiği bu satın alımlarla sadece kendi sektörü için değil, tüm Türk sanayisi için adeta bir rol-modeli oldu.
Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Grundig’in Avrupa pazarındaki performansını değerlendirirken LCD televizyonda Avrupa pazarının 2008’de yüzde 30 büyüme beklediğini kaydetti. Özdemir, Grundig markasıyla bu rakamı ikiye katlayarak 2008’de yüzde 60 büyüme hedefi belirlediklerini açıkladı.
Beko’nun satIn aldIĞI teknolojİ devİ Grundig evlerİmİze 62 yIl önce radyolarIyla gİrmİŞtİ1953: Televizyon almanın maliyeti 1000 Mark’ın üzerindeydi. Buna karşın 36 ekran 210 model Grundig, 998 Mark’a satın alınabiliyordu.
1961: Taşınabilir Television Boy modeli, 47 santimetrelik tüpü, uzaktan kumandası ve düğme aracılığıyla VHF/ UHF değişimi gibi özelliklerle öne çıktı.
1967: Renkli televizyonun başlangıcında piyasaya sunulan Color T800, siyah-beyaz programlar için rengi otomatik olarak kapatıyordu.
1973: Renkli televizyon da taşınabiliyor! Super Color 1510, Grundig’in ilk taşınabilir renkli televizyonuydu.
1988: Grundig, 100 Hz renkli televizyonların ikinci nesli olan Monolith 70-100 HDQ modelini piyasaya sürdü.
1991: Monolith 169-92 ve Cinema 169-142 cihazları, yeni bir teknoloji olan 16:9 resim formatına uyduruldu.
1999: Yüksek kalitede görüntü sunan Audio/Video Fine Arts sistemi pazara sunulmadan önce bile birçok tasarım ödülü kazandı.
2007: Grundig’in son nesil Vision 6 serileri tüketiciye ulaştı. Modeller görüntü teknolojisindeki rekabete ön sıradan katıldı.