Üstü açık otomobilini satıp rallide toza toprağa daldı

Güncelleme Tarihi:

Üstü açık otomobilini satıp rallide toza toprağa daldı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 2007 00:00

Aslında o otomotive yön veren duayenlerden İlhan Çetinkaya’nın kızı Burcu Çetinkaya’dan başkası değil... Babasından motorsporlarına girmek için maddi destek görmemesine rağmen Burcu Çetinkaya sahip olduğu üstü açık otomobilini satarak ralli parkurlarında tozun toprağın içine dalmış bir pilot.

Ojeli tırnakları ile zengin kulüplerde gezmek yerine ralli parkurlarında olmayı seçen ve son dönemlerde elde ettiği başarılı sonuçlarla erkeklere de kafa tutan Çetinkaya, hırsı ve azmiyle bu sporda daha da ileriye gitmenin planlarını yapıyor. Türkiye Bayanlar Ralli Şampiyonu olan Çetinkaya’nın hedefi önümüzdeki yıl Dünya Ralli Şampiyonası’na katılmak.

Türkiye’de ralli parkurları özellikle son birkaç yılda oldukça renklendi. Katılım ve seyirci açısından işler istendiği gibi gitmiyor olsa bile kadın pilotların sayısının her geçen gün biraz daha artması, hem parkurların renklenmesine hem de heyecanın artmasına olumlu bir etki yapıyor. Fakat bu kadın pilotların içlerinde öyle biri var ki hırsı ve azmiyle bırakın hanım rakiplerini erkeklere bile kök söktürmeye başladı. Aslında bu hanım pilotumuz otomobil camiasının çok yakından tanıdığı bir duayenin kızı. Sözünü ettiğimiz bu duayen Opel, Volkswagen, Audi gibi bir çok markanın üst düzey yöneticiliğini yapmış İlhan Çetinkaya’dan başkası değil. Sözünü ettiğimiz bayan ralli pilotumuz da İlhan Çetinkaya’nın kızı Burcu Çetinkaya.

Aslında babasının İlhan Çetinkaya olması bugüne kadar ona ralli parkurlarında bir avantaj sağlamamış. Hatta babası ilk başlarda bu sporu yapmasına karşı bile çıkmış. Burcu Çetinkaya ile yaptığımız sohbet sırasında aslında çok ilginç detaylar da ortaya çıktı. Bunlardan ilki Burcu Çetinkaya’nın 18 yaşına kadar hiç otomobil kullanmamış olması. Bu konu hakkında babasının ricası elbette çok etkili olmuş. İlhan bey kızını eğer 18 yaşına kadar otomobil kullanmaya çalışmazsa ehliyetini aldığı gün istediği otomobili de alacağını söylemiş. Bunun üzerine Burcu Çetinkaya da babasının bu ricasını yerine getirerek 18 yaşında istediği otomobil olan Opel Calibra’nın sahibi olmuş. Bu arada yanlış anlaşılma olmaması için 18 yaşına kadar otomobil kullanmamasından kastımız trafiğe kapalı, pist gibi alanlar olduğunu da belirtelim. Burcu Çetinkaya babası ile yaptığı anlaşmaya sadık kalırken, zaten aksini yapmam durumunda da babamın kesinlikle bir yerlerden haber alacağının farkındaydım diyor.

HAYATINI DİSİPLİNE SOKTU

Burcu Çetinkaya ralli sporunun kendisi için bir tutku olmasının yanında hayatını disipline sokan en önemli detaylardan biri olduğunu söylüyor. Ralliye başlamadan önce düzensiz bir hayata sahip olduğunu söyleyen Çetinkaya, ralli yapmaya başladıktan sonra ise hayatının tamamen bir disiplin altına girdiğini de söylüyor.

Burcu Çetinkaya ralliye başlamak için aslında ilk olarak en doğru yolu tercih etmiş. Çetinkaya’nın ilk işi 2003 yılından itibaren neredeyse düzenlenen her yarışı seyretmek olmuş. Bütün yarışlara bir seyirci olarak giderek sporun doğasında nelerin olduğunu çok iyi anlayan Çetinkaya sonrasında bu spora başlangıç yapmaya karar verince hayatının en önemli kararlarından birini almış ve üstü açık otomobilini satarak kendisine bir antrenman otomobili almış ve ralli için gerekli olan maddi kaynağı ilk olarak bu şekilde yaratmış. Satın aldığı antrenman otomobili ve Volkan Işık’tan öğrendiği tekniklerle her fırsatta antrenman yapan ve 2005 yılının sonlarına doğru ralli parkurlarına ilk adımını atan Çetinkaya aynı zamanda Polo Ladies Cup’ta da mücadele ettikten sonra Fiesta Rally Cup’ta hayatının dönüm noktalarından birini yaşamış.

KISTASI ERKEKLERİ GEÇMEK

Ralli parkurlarının cup organizasyonu olan bu yarışlarda start alarak erkeklere meydan okuyan Çetinkaya aslında en önemli sorulardan birinin cevabını da kendi kendine vermiş oldu. Rallilerde bayanlar şampiyonu olmasının elbette önemli olduğunu ama erkeklerle mücadele edebilmenin kendisi için en önemli gösterge olduğunu Çetinkaya defalarca tekrarlıyor. Hatta kendisi için bugüne kadar en önemli başarı N3 Kategorisi’nde 15 otomobilin içinde 3’üncü olması. İşte bu yarışta istediğimiz sonuca ulaştık diyen Çetinkaya, rallilerde kendisini geliştirmeye devam ettiği sürece bu sporda var olacağını da söylüyor. Hatta kendini matematiksel sonuçlara bakarak geliştiremediğini hissettiği anda bu sporu bırakmasının bile doğru olacağını söylüyor. Bu arada bayanlar şampiyonluğunu kendisine hedef olarak seçmeyen Çetinkaya’nın 2006 yılında şampiyon olduğunu ve bu yılda açık ara lider gittiğini de belirtelim.

Almanya bile destekliyor gelecek yıl hedef büyüyor

Burcu Çetinkaya elbette ralli parkurlarında tek başına mücadele etmiyor. Bu sezon bir co-pilot değişimi yaşayan Çetinkaya artık 5 sene üst üste Türkiye Snowboard Şampiyonu olan Çiçek Güney ile parkurlarda fırtınalar estiriyor. Çetinkaya’nın hedefleri elbette çok büyük. Bunda son nokta olarak Dünya Ralli Şampiyonası’nda başarılı olan bir bayan pilot olma hayali. Elbette buraya gelene kadar çok yol katetmesi gerektiğinin farkında olan Çetinkaya, gelecek sezon Şahsuvaroğlu ve Sonax Almanya desteğiyle Ford Fiesta Trophy’de WRC Dünya Şampiyonası’nda yarışmayı planladıklarını da belirtiyor. Çetinkaya bu konu hakkında ise şunları söylüyor: "Hem Almanya’da Sonax’ın Türkiye’deki sahibi Mahmut Yoloğlu sayesinde yola çıktığımız Sonax Almanya’nın bize uluslararası bir destek veriyor olması hem de bir Türk firma olarak uluslararası parkurlarda bizi yalnız bırakmayan Şahsuvaroğlu sayesinde 2008 yılında Dünya Şampiyonası yapabilme imkanını yakalıyoruz. Şahsuvaroğlu’nun bize hediye ettiği Fiesta ST antrenman aracı sayesinde de tecrübe eksiğimizi oldukça çabuk tamamlamaya fırsat bulduk." Hatta Çetinkaya aldığı bu desteklerle yurtdışı yarışlarında da şimdiden boy gösteriyor. IRC yarışları çerçevesinde şimdiye kadar Fiat Ralli, Ypres Ralli Belçika’da start almış ve sezonun kalanında Barum Ralli Çek Cumhuriyeti ve 5 katsayılı ERC yarışı olan Condroz Ralli Belçika’da start alacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!