Üstü açık Crossfire daha iddialı

Güncelleme Tarihi:

Üstü açık Crossfire daha iddialı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 20, 2005 00:00

Alman mühendisliÄŸi ile Amerikan tasarımını birleÅŸtiren Chrysler Crossfire Coupe’nin piyasaya sürülmesinin üzerinden daha bir yıl geçmeden, üstü açık versiyonu dünya pazarlarına sunulmuÅŸtu. Türkiye’ye de ithal edilen Chrysler Crossfire Roadster’i Türkiye ÅŸartlarında ilk test eden OtoyaÅŸam oldu.Aslında üstü kapalı coupe modeliyle üstü açık modeli arasında önemli bir farklılılık yok. Tek farklılık, Roadster’in üstünün 22 saniyede açılıyor olması. Spor otomobilin 19 inç arka tekerleklerini ön plana çıkartan ve geriye doÄŸru gittikçe uzayan arka kısmı, ilk bakışta farkediliyor. Ä°ÅŸlemeli motor kaputu, krom radyatör ızgaranın üst tarafını boydan boya kaplayan Chrysler’in yeni imzası kanatlı armaya dikkat çekiyor. Chrysler Crossfire Roadster’in sofistike ikiz kokpit tasarımlı iç kabini ise, dış görünümünü tamamlıyor. Sürücü ve yolcu koltuklarının hemen arkasında bulunan parlak gümüş renkli spor barlar, daha aerodinamik bir görünüm saÄŸlıyor.Arka orta kısma yerleÅŸtirilmiÅŸ çift egzoz çıkışı, otomobile sportif bir hava veriyor. 100 km/saat hızda devreye giren hıza duyarlı arka spoyler, aracın yola daha iyi tutunmasını saÄŸlıyor. Otomatik olarak hıza göre açılıp kapanan spoyleri, aracın içinden manuel olarak kontrol etmek de mümkün.HEM SPOR HEM LÃœKSChrysler Crossfire, lüks otomobilden beklenen pek çok ayrıntı sunuyor. Elektrik kumandalı kumaÅŸ açılır tavan, tam otomatik tente örtüsü, sekiz yönde ayarlanabilen elektrik kumandalı ve ısıtmalı deri sürücü koltuÄŸu, deri kaplı direksiyon simidi ve çift bölgeli otomatik klima, bu ayrıntılar arasında yer alıyor. Chrysler Crossfire Roadster’in kaportasının altında, 218 beygir güç ve 310 Nm tork üreten 3.2 litre, V-6 motor yer alıyor. Motor gücü, ağırlığın dengeli dağılımı, süspansiyon tasarımı ve geniÅŸ lastikleri ile Roadster’in, düz veya virajlı, her tür yol ÅŸartlarında heyecan veren bir performans sergiliyor. Chrysler Crossfire Roadster, 0’dan 100 kilometre hıza 6.5 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 242 km/s olan otomobilin ÅŸehir içi yakıt tüketimi 14.3 litre, ÅŸehir dışı yakıt tüketimi ise 7.7 litre. Chrysler Crossfire Roadster’in ortalama yakıt tüketimi ise 10.1 litre...Motor gücü, arka tekerleklere 5 ileri otomatik ÅŸanzıman aracılığıyla iletilen Chrysler Crossfire Roadster’in ayrıca manuel AutoStick özelliÄŸi de bulunuyor. ABS ve fren destek sistemli tüm tekerleklerde diskli frenler, elektronik denge programı ESP, tüm hızlarda uygulanan çekiÅŸ denetimi TCS, yeni nesil sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, kapılarda göğüs bölgesini koruyan yan hava yastıkları Chrysler Crossfire Roadster’in güvenlik donanımlarını oluÅŸturuyor. Aracın bagaj kapasitesi üstü açıkken 190 litre, üstü kapalıyken ise 104 litreye düşüyor.SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ° Ufuk SANDIKBütün bakışları üzerinde topluyorBazı otomobiller var ki, test sürüşü yaparken zorlanıyorum. Tasarımı ve performansı iddialı bir otomobilin direksiyonundaysanız iÅŸiniz kolay deÄŸildir. Çünkü trafikte yol alan kamyonundan, minibüsüne, otomobilden tır’ına kadar herkes sizin motor ve sürücü performansınızı merak eder. Yayalar dahil olmak üzere herkesin gözü sizin üzerinizde toplanır. EÄŸer ilgiyi sevmiyorsanız, sıkılır, bunalır, nefret edersiniz. Çünkü herkes gözleriyle sizi taciz ediyordur. ‘Tipe bak, almış spor arabayı kullanmasını bilmiyor, saÄŸ ÅŸeritten usul usul gidiyor. Ben olsaydım var ya....’ diye düşünenlerin sayısı az deÄŸildir sanırım.Neyse konuya geri döneyim, daha önce bu otomobili Fransa’da Saint Tropez yollarında test etmiÅŸtim. Aslında Ä°stanbul’da yaÅŸadığım tepkinin bir benzerini burada da görmüştüm. Sosyetenin merkezi olan burada, otomobil büyük ilgi görmüş, insanlar fotoÄŸraf çektirmek istemiÅŸlerdi.Chrysler Crossfire’ın Roadster modelinin motoru, yol tutuÅŸuyla ilgili söylecek çok fazla sözüm yok. Çünkü otomobilin sürüş dinamikleri coupe versiyonundan farklı deÄŸil. Bu yüzden merak edenler, OtoyaÅŸam’ın geçmiÅŸ sayılarına bakıp, test sürüşünün ayrıntılarını görebilirler. Ama otomobilin keskin virajlarda önce arkadan kayıp, sonra toparlaması sürüşü keyifli ve eÄŸlenceli hale getiriyor.Ãœstü açık bir otomobille Ä°stanbul yollarında karşılaÅŸacağınız iki büyük tehlike var. Bunlardan biri araçlardan çıkan egzoz dumanları sonucu zehirlenme tehlikesi geçirmeniz. Ä°kincisi ise otomobillerden atılan sigara ya da çöplerin üstünüze başınıza gelmesi. Chrysler Crossfire Roadster’i alacaklar için küçük bir uyarı yapamayım dedim.Bu arada otomobille ilgili söyleyebileceÄŸim iki eleÅŸtiri var. Roadster’in müzik sistemini yetersiz buldum. Özellikle, üstü açıkken, kaliteli müzik dinlemeyi bir türlü baÅŸaramadım. Ä°kinci eleÅŸtirim ise motor sesiyle ilgili. Birçok otomobilsever için motor sesi önemlidir. Roadster’de motorun gücünü yeterli ÅŸekilde yansıtan motor sesini duymak mümkün deÄŸil.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!