Üstü açık Crossfire daha iddialı

Güncelleme Tarihi:

Üstü açık Crossfire daha iddialı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2005 22:43

Alman mühendisliği ile Amerikan tasarımını birleştiren Chrysler Crossfire Coupe’nin piyasaya sürülmesinin üzerinden daha bir yıl geçmeden, üstü açık versiyonu dünya pazarlarına sunulmuştu. Türkiye’ye de ithal edilen Chrysler Crossfire Roadster’i Türkiye şartlarında ilk test eden Otoyaşam oldu.

Aslında üstü kapalı coupe modeliyle üstü açık modeli arasında önemli bir farklılılık yok. Tek farklılık, Roadster’in üstünün 22 saniyede açılıyor olması. Spor otomobilin 19 inç arka tekerleklerini ön plana çıkartan ve geriye doğru gittikçe uzayan arka kısmı, ilk bakışta farkediliyor. İşlemeli motor kaputu, krom radyatör ızgaranın üst tarafını boydan boya kaplayan Chrysler’in yeni imzası kanatlı armaya dikkat çekiyor.

Chrysler Crossfire Roadster’in sofistike ikiz kokpit tasarımlı iç kabini ise, dış görünümünü tamamlıyor. Sürücü ve yolcu koltuklarının hemen arkasında bulunan parlak gümüş renkli spor barlar, daha aerodinamik bir görünüm sağlıyor.

Arka orta kısma yerleştirilmiş çift egzoz çıkışı, otomobile sportif bir hava veriyor. 100 km/saat hızda devreye giren hıza duyarlı arka spoyler, aracın yola daha iyi tutunmasını sağlıyor. Otomatik olarak hıza göre açılıp kapanan spoyleri, aracın içinden manuel olarak kontrol etmek de mümkün.

HEM SPOR HEM LÜKS

Chrysler Crossfire, lüks otomobilden beklenen pek çok ayrıntı sunuyor. Elektrik kumandalı kumaş açılır tavan, tam otomatik tente örtüsü, sekiz yönde ayarlanabilen elektrik kumandalı ve ısıtmalı deri sürücü koltuğu, deri kaplı direksiyon simidi ve çift bölgeli otomatik klima, bu ayrıntılar arasında yer alıyor. Chrysler Crossfire Roadster’in kaportasının altında, 218 beygir güç ve 310 Nm tork üreten 3.2 litre, V-6 motor yer alıyor. Motor gücü, ağırlığın dengeli dağılımı, süspansiyon tasarımı ve geniş lastikleri ile Roadster’in, düz veya virajlı, her tür yol şartlarında heyecan veren bir performans sergiliyor.

Chrysler Crossfire Roadster, 0’dan 100 kilometre hıza 6.5 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 242 km/s olan otomobilin şehir içi yakıt tüketimi 14.3 litre, şehir dışı yakıt tüketimi ise 7.7 litre. Chrysler Crossfire Roadster’in ortalama yakıt tüketimi ise 10.1 litre...

Motor gücü, arka tekerleklere 5 ileri otomatik şanzıman aracılığıyla iletilen Chrysler Crossfire Roadster’in ayrıca manuel AutoStick özelliği de bulunuyor. ABS ve fren destek sistemli tüm tekerleklerde diskli frenler, elektronik denge programı ESP, tüm hızlarda uygulanan çekiş denetimi TCS, yeni nesil sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, kapılarda göğüs bölgesini koruyan yan hava yastıkları Chrysler Crossfire Roadster’in güvenlik donanımlarını oluşturuyor. Aracın bagaj kapasitesi üstü açıkken 190 litre, üstü kapalıyken ise 104 litreye düşüyor.

SÜRÜŞ İZLENİMİ

Ufuk SANDIK

Bütün bakışları üzerinde topluyor

Bazı otomobiller var ki, test sürüşü yaparken zorlanıyorum. Tasarımı ve performansı iddialı bir otomobilin direksiyonundaysanız işiniz kolay değildir. Çünkü trafikte yol alan kamyonundan, minibüsüne, otomobilden tır’ına kadar herkes sizin motor ve sürücü performansınızı merak eder. Yayalar dahil olmak üzere herkesin gözü sizin üzerinizde toplanır. Eğer ilgiyi sevmiyorsanız, sıkılır, bunalır, nefret edersiniz. Çünkü herkes gözleriyle sizi taciz ediyordur. ‘Tipe bak, almış spor arabayı kullanmasını bilmiyor, sağ şeritten usul usul gidiyor. Ben olsaydım var ya....’ diye düşünenlerin sayısı az değildir sanırım.

Neyse konuya geri döneyim, daha önce bu otomobili Fransa’da Saint Tropez yollarında test etmiştim. Aslında İstanbul’da yaşadığım tepkinin bir benzerini burada da görmüştüm. Sosyetenin merkezi olan burada, otomobil büyük ilgi görmüş, insanlar fotoğraf çektirmek istemişlerdi.

Chrysler Crossfire’ın Roadster modelinin motoru, yol tutuşuyla ilgili söylecek çok fazla sözüm yok. Çünkü otomobilin sürüş dinamikleri coupe versiyonundan farklı değil. Bu yüzden merak edenler, Otoyaşam’ın geçmiş sayılarına bakıp, test sürüşünün ayrıntılarını görebilirler. Ama otomobilin keskin virajlarda önce arkadan kayıp, sonra toparlaması sürüşü keyifli ve eğlenceli hale getiriyor.

Üstü açık bir otomobille İstanbul yollarında karşılaşacağınız iki büyük tehlike var. Bunlardan biri araçlardan çıkan egzoz dumanları sonucu zehirlenme tehlikesi geçirmeniz. İkincisi ise otomobillerden atılan sigara ya da çöplerin üstünüze başınıza gelmesi. Chrysler Crossfire Roadster’i alacaklar için küçük bir uyarı yapamayım dedim.

Bu arada otomobille ilgili söyleyebileceğim iki eleştiri var. Roadster’in müzik sistemini yetersiz buldum. Özellikle, üstü açıkken, kaliteli müzik dinlemeyi bir türlü başaramadım. İkinci eleştirim ise motor sesiyle ilgili. Birçok otomobilsever için motor sesi önemlidir. Roadster’de motorun gücünü yeterli şekilde yansıtan motor sesini duymak mümkün değil.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!