Güncelleme Tarihi:
Göksel Arsoy, Altan Erkekli, Nevra Serezli, Bahri Beyat, Çiğdem Tunç, Ayşen İnci, Ferdi Akarnur, Cezmi Baskın, Kayhan Yıldızoğlu, Gökhan Mete ve Haldun Dormen’in rol aldığı filmde, aşık olduğu kadının seks filmlerinde oynamasına kızan bir yönetmenin öyküsü anlatılıyor. "Unutulmayanlar", yıllara meydan okuyan aşk hikayesinin yanı sıra, unutulmayan Yeşilçam'a ve Türk sinemasının değişen koşullarına da atıfta bulunuyor. Filmin finali, 35 yıl önce kapatılan Balat'taki Sümer Sineması'nda çekildi. Nevra Serezli, 22 yıl aradan sonra oynadığı ilk film olan "Unutulmayanlar"da Leyda adında seks filmlerinde oynayan bir karakteri canlandırıyor. Filmde aşık olduğu kadının seks filmlerinde oynamasına kızan bir yönetmeni canlandıran Altan Erkekli, "Hayata, insana, yaşadığınız herşeye tanıklık etmiş bir oyuncu olarak bu rolü canlandırmak zor değil. Biz bu filmde kendi yaşadığımız ülkede insanların barışık olması için öneriler sunuyoruz" dedi.
FİLMDEN İLGİNÇ NOTLAR
· Ayhan Sonyürek hem okullu hem de alaylıdır, “Yeşilçam” kökenli birçok yönetmen, senarist ve oyuncuyla çalışma imkanı bulmuştur. Bu dönemde yaşadıkları, dinledikleri “Unutulmayanlar” filminin hikayesini oluşturmaya katkıda bulunmuştur.
· Ayhan Sonyürek’in yönetmenliğini yaptığı ilk filmidir. Yönetmenin deyişiyle
· Ayhan Sonyürek, oyunculuğu kendine meslek edinmiş, deneyimleri tartışılamayacak isimlerle çalışmanın kendisi için büyük bir şans olduğunu ve eski tüfek oyuncuların iş disiplinlerine hayran kaldığını ifade etti.
· Yıllar önce Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nden mezun olan filmin yönetmeni Ayhan Sonyürek ve yapımcıları Kemal Öner ile Mete Şener, imza attıkları pek çok başarılı projenin ardından Unutulmayanlar için bir araya geldi.
· Filmde “Eski Yeşilçam”ı anımsatacak olan bir özellik de 35 sene öncesinin çekim malzemelerinin kullanılması… Lamba, kamera ve tahta şaryo, vs...
· Lambalar “Yeşilçam”ın emektarlarından ışık yönetmeni Kenan Eryılmaz ve Tem Stüdyoları’ndan, tahta şaryo yine “Yeşilçam”ın emektar set amiri Sonay Kanat’tan, eski kamera Tem Stüdyoları’ndan, tahta kamera sehpası ise Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nden temin edildi.
· Filmin finali 35 yıl önce kapatılan Balat’taki Sümer Sineması’nda çekildi… Göksel Arsoy, 40 yıl önce yazlık sinema olan Sümer Sineması’nda bir galaya katıldığını belirtti.
· Nevra Serezli’nin 22 yıl aradan sonra oynadığı ilk film olan “Unutulmayanlar” onun için büyük önem taşıyor. Sanatçı, Leyla karakterini çok sevdiğini, bu rolün kendisine melekler tarafından omzuna kondurulmuş bir şans olduğuna inandığını söylüyor.
· Nevra Serezli 22 yıllık arayı “Hiç teklif gelmedi” şeklinde açıklıyor.
· Göksel Arsoy da 17 yıl aradan sonra “Unutulmayanlar” ile film setlerine dönüş yaptı.
· Filmin içinde çekilen filmin adı “Kan Kardeşler”.
· Atlan Erkekli, Adana’da devam eden dizi çekimleri dolayısıyla neredeyse hiç uyumadan muhteşem bir performans sergiledi.
· Eski erotik Türk filmlerinin afişleri ile Nevra Serezli’nin fotoğrafları “photoshop”landı ve yeni afişler tasarlandı.
· Cezmi Baskın canlandırdığı klarnet üstadı rolü için filmin müziklerini de yapan Erdal Güney’den dersler aldı. Çekimler süresince Erdal Güney, klarneti doğru kullanmada usta oyuncuya eşlik etti.
· Filmin afişleri Ercan Erdoğan tarafından hazırlandı.
· 24 bin metre film harcandı. Filmde 120 kişilik teknik ekip çalıştı.
· Filmde 500 kişilik figürasyon ekibi yer aldı.
“UNUTULMAYANLAR” / YÖNETMEN GÖRÜŞÜ
“Yeşilçam” özdeşleşmeye dayalı anlatının hakim olduğu bir sinemadır. Bilindiği gibi bu tarz sinema duyguları harekete geçirmeyi amaçlamaktadır. “Yeşilçam” ekolü içinde geçmişte ve günümüzde birçok etkili örnek gerçekleştirilmiştir.
Elbette bu ülkede yetişen her birey gibi benim de bir filmi okuma ve anlama yeteneğimi bu filmler oluşturmuştur. Film yazma ve anlatma yeteneğimi de sinema eğitimimin ardından “Arzu Film”in devamı sayılabilecek Yavuz Turgul’un ekibinde çalışarak öğrendim.
İlk sinema filmimde, özdeşleşme sinemasının anlatı öğelerini kullanıp “Yeşilçam Sineması”na şapka çıkarmayı amaçladım. Filmin içeriğini oluştururken de yine bu sinemacıların yaşantılarından esinlendim. Kısacası bu film; hem biçimsel, hem de içerik olarak “Bir Yeşilçam Filmi”dir.
Ayhan Sonyürek