Ünlülere jean’lerimizi giysinler diye hiç para ödemedik Ama Brad Pitt bizim reklamımızda keşfedildi

Güncelleme Tarihi:

Ünlülere jean’lerimizi giysinler diye hiç para ödemedik Ama Brad Pitt bizim reklamımızda keşfedildi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2006 00:00

Kenny Wilson işletme ve pazarlama kökenli biri. Son 15 yıldır Levi’s’ta çalışıyor. Geçtiğimiz beş yıl boyunca hem pazarlamadan hem de ürün geliştirmeden sorumlu marka müdürüydü. Aralık ayı başında Ticari Operasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı oldu. Bir görevi daha var. O Levi’s’ın konuşan adamı. Dünyanın bütün ülkelerinde gazetecilerin sorularını o cevaplıyor. Biz de sorduk. Jean’in mucidi, 133 yıllık marka hakkındaki tüm sorularımızı cevapladı.

Jean tüm zamanların en müthiş icatlarından biri. Evrensel ve zamansız. Sizce jean ile boy ölçüşecek başka bir icat var mı?

- Tabii ki var. En önemlisi jean’ler hayat kurtarmıyor. Hayat kurtaran başka icatlar var. Fakat jean dolayısıyla Levi’s çok büyük kitleleri bir araya getiren bir icat. Marka film yıldızlarından inşaat işçilerine, milyoner rock şarkıcılarından öğrencilere kadar her kesimi bir arada toplayabiliyor.

Sizce bir gün jean’in modası geçebilir mi?

- Bence hiç geçmeyecek. Çünkü jean hem çok basit ve sade hem de çok yönlü. Evet popüler olduğu dönemler ve olmadığı dönemler oldu ama hiçbir zaman yok olmadı, modanın dışında kalmadı.

Jean’den her türlü giysi tasarımı yapılıyor olmasına rağmen jean deyince aklımıza pantolon geliyor. Günün birinde bu durum değişebilir mi?
/images/100/0x0/55eaaa2ef018fbb8f88edcac


- Sanmıyorum. Pantolonun tahtı kolay kolay devrilmez. Aslında biz en başından beri çok çeşitli kıyafetler üretiyoruz. Fakat bütün dünyada jean pantolon ve denim kategorisinin yaratıcısı olarak biliniyoruz. Sakın yanlış anlamayın. Bu durumdan şikayetçi değiliz. Ama müşteriler jean pantolon dışında da ürünler istiyor. Biz de her sezon yeni üstler ve modeller üretiyoruz. Ayrıca büyüyen bir aksesuvar işimiz var. Ayakkabı ve çantada da iddialıyız.

Kendi tasarımcılarınız dışında ünlü isimlerle de çalışıyor musunuz?

-Zaman zaman. Bunun en son örneği Rei Kawakubo ve Comme Des Garçons’dan Junya Watanabe. Bir markaya yaratıcılık getirmek için ilginç bir yol ama bunu şu an bir pazarlama silahına dönüştürme gibi planlarımız yok. Bazen ünlü isimler bize geliyor beraber çalışmak için. Biz de jean’e yakın olduğunu düşündüğümüz isimlerle işbirliği yapıyoruz. Birçok tasarımcı özel hayatında Levi’s giyiyor ve bazılarının Levi’s jean tasarlama konusunda özel tutkuları var.

MARKANIN GÜÇ KAYBETTİĞİ DÖNEMLER OLDU

Tasarımcılarınız çok seyahat ediyor mu? Nelerden ve nerelerden ilham alıyorlar?

- Stüdyolarında çizim yaptıkları zamanlar dışında sürekli seyahat halindeler. Önemli Avrupa şehirlerindeki genç insanların giyimlerinden ilham alırlar. Londra, Milano, Paris, Barcelona, Berlin, Stockholm gibi. Sadece Avrupa’ya değil New York, Los Angeles, Tokyo’ya da giderler. Yazın uluslararası outdoor müzik festivallerine gidiyorlar. İngiltere’deki Glastonbury’den Danimarka’daki Roskilde’ye kadar. Denim sokak modasının en önemli parçasıdır ve sokak modası devamlı değişir. Bu yüzden tasarımcılarımız devamlı denimin nabzının attığı yerlerde olurlar.

1873 doğumlu bir marka nasıl olur da bunca yıl gündemden düşmez? Levi’s kendini nasıl yeniliyor?

- 1873’ten beri hálá denim pazarının lideri olmamızın iki önemli sebebi var. Biz orijinal denim markasıyız ve orijinal olmayı da sürdürüyoruz. Hálá her sezon denim kategorisinde yenilik yapmaya, araştırmaya, yeni modeller, kalıplar, yıkamalar yaratmaya ve üretmeye devam ediyoruz. Tüketicilerimizi dinliyoruz ve markanın ruhuna sadık kalarak ürünlerimizi onların istekleri doğrultusunda geliştiriyoruz.

Levi’s markasının güç kaybettiği bir dönem oldu mu? Olduysa neden? Bu dönemlerde ne gibi önlemler aldınız?

-Markanın geçirdiği zor dönemler oldu tabii. 1990’ların ikinci yarısında, 10 yıl süren çok alışılmadık büyümeden sonra, denim jean satışları bir anda çok azaldı. Yeni neslin tekrar ilgisini çekebilmek için, paça ve dikişleri farklılaştırdık. Son yıllardaki modern denim tarihinin en önemli başarılarından biri olan Levi’s Engineered Jeans’i ortaya çıkardık. Gençlerinin jean’lere farklı bir gözle bakmalarını sağladık.

Reklamlarınızda ünlüleri kullanmıyorsunuz? Neden?

- Evet hiçbir zaman ünlüleri kullanmadık, bir istisna dışında. İkon haline dönüşmüş Hollywood yıldızlarını Levi’s jeans giyerken gösteren bir kampanya yaptık, Marilyn Monroe, James Dean, Steve McQueen gibi yıldızlar vardı bu kampanyada. Ama hiçbir zaman ünlü insanlara bizim jean’lerimizi giymeleri için para ödemedik, zaten çoğu özel hayatlarında jean’lerimizi giyiyor. Ama Levi’s reklamlarında yer aldıktan sonra ünlü olan isimler de var. ’Kamera’ adlı Levi’s reklam filminde oynadıktan sonra keşfedilen Brad Pitt bunların en başında gelir.

AKLIMA BAŞKA BİR JEAN GİYMEK GELMEZ

Siz Levi’s’tan başka jean giyiyor musunuz? Sürekli giymeseniz bile diğer markalara alıp bakıyor musunuz? Kısaca rakiplerinizi takip ediyor musunuz? En önemli rakibiniz kimdir?

- Hiç Levi’s dışında jean’im olmadı. Hiçbir zaman da düşünmem. Ama tabii ki rakiplerimizin neler yaptığını takip ediyoruz, onların da bizi takip ettikleri gibi. Aslında rekabet iyi bir şey. Gençlerin denime ilgisini canlı tutuyor ve daha sağlıklı bir denim pazarı oluşuyor.

Levi’s merkezinde herkes Levi’s giyiyor mu? Giymezlerse nasıl bir tepki alıyorlar?

- Jean giyenlerin hemen hemen hepsi Levi’s giyiyor. Ama bu konuda resmi kurallar yoktur.

Markanın Levi’s Red Jeans, Engineered, Vintage gibi ayrı line’ları var. Bu seriler nasıl ortaya çıkıyor? Ürünleri sınıflandırmak size ne gibi avantajlar sağliyor?

- Bir araştırma departmanımız mevcut, gençlerle yapılan birebir görüşmelerden daha sayısal verilere kadar çok fazla bilgiden yararlanabiliyoruz. Değişik ürün gruplarımız var, çünkü tüketicilerimiz farklı. Eğer bir ürünle ilgili yeterli talep görüyorsak, hemen o talebi karşılamak için çalışıyoruz.

Levi’s’ın geleceğini hangi üründe görüyorusunuz? 501 önümüzdeki yıllarda da en çok satan ürün mü olacak?

- Ürünlerimizi gençlerin istekleri doğrultusunda geliştirmeye devam edeceğiz. Şu anda Avrupa’da "square top block- kare kesim bel" dediğimiz erkek modelleri (506-509- 511) ve Levi’s Engineered Jeans çok başarılı. Ama tabii son 20 yıldır olduğu gibi hálá 501 jeans en çok satan modelimiz.

TASARIMCILARI YÖNETMEK İÇİN TASARIMCI OLMAYA GEREK YOK

Tasarımcıları yönetmek için tasarımcı olmanız şart değil. Bunun çok örneği var; tasarımcı Yves St Laurent ve onun markasının ticari dehası Pierre Berge veya tasarımcı Tom Ford ve onun döneminde Gucci’yi yöneten Domenico De Sole gibi. Tasarımcının görevi yaratmaktır, moda pazarlamacısının görevi ise tüketici isteklerine yanıt vermek yani ticari uygunluğu sağlamaktır. Herkes işini iyi yaparsa hiçbir sorun çıkmaz. İşin bir tek püf noktası var: Moda pazarlaması ile ilgilenen kişinin istediklerini tasarımcıya açık ve net bir şekilde aktarması ve sonra onu özgür bırakması gerekiyor.
/images/100/0x0/55eaaa2ef018fbb8f88edcae

BACAKLARI UZUN GÖSTEREN JEAN YAPTIK

Levi’s 1935 yılında kadınlar için tasarlanmış ilk jean’i ürettiği halde son yıllarda uniseks bir marka olarak öne çıktı. Ama önümüzdeki sezonlarda bunun değişeceğine inanıyorum. Çünkü kadın tasarımlarından sorumlu takımımız 6 aylık bir çalışma sonucu, kadınların hatlarına tamamen uyacak ve bacakları daha uzun gösterecek bir ürün serisi ortaya çıkardı. 570-572 modelleri gelecek sezonun en önemli ürünleri olacak. Bunların tanıtımı için özel bir kampanya hazırlandı. Peri masallarından esinlenen bu kampanya kadınlar üzerine uyan bir jean bulmanın aslında bir peri masalı olmadığı, ama çok zaman ve sabır gerektirdiği üzerine kuruldu.

110 ÜLKEDE SATILIYOR

Levi’s toplam 110 ülkede ve yaklaşık 1000 Levi’s mağazasında satılıyor. Avrupa’da 337 Levi’s mağazası ve 16 bin satış noktası var. Hangi ülkede en çok satıldığını şirket kuralları gereği söyleyemem fakat şunu söyleyebilirim ki Avrupa’nın en önemli noktalarının çoğunda (buna Türkiye de dahil) Levi’s pazar lideri!!
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!