Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2005 00:00
SaÄŸlıklı yaÅŸam sektöründeki büyüme, gıda ve perakende devi Unilever’i de harekete geçirdi. Grubun yeni projelerinin en önemli ayaklarından birini ise ‘mutlu inekler’den elde edilecek saÄŸlıklı sütlerle üretilecek dondurmalar oluÅŸturuyor.GLOBAL dondurma pazarındaki yüzde 17’lik payı ile lider olan Unilever Grubu, saÄŸlıklı yaÅŸam anlayışına yönelik seçenekleri çoÄŸaltmak amacıyla yatırımlarını arttıracağını açıkladı. Ä°spanya’nın Barcelona ÅŸehrinde düzenlenen uluslararası basın toplantısında konuÅŸan Unilever Dondurma ve DondurulmuÅŸ Gıdalar Avrupa BaÅŸkan Yardımcısı Bernd Ellman, ‘EÄŸlenceli alternatiflerden saÄŸlıklı yaÅŸam anlayışı için yaratılan yeni seçenekleri tüketicilere sunmak istiyoruz. 2010 yılında Avrupa’daki portföyümüzün yüzde 15-20’sini saÄŸlıklı yaÅŸama anlayışına yönelik geliÅŸtirilen ürünlerden elde edeceÄŸimizi tahmin ediyoruz’ dedi. Ellman, yeni dondurma konseptinde saÄŸlıklı yaÅŸam anlayışının önemli yer tutacağını belirtilerek, yeni dondurma anlayışını daha çok meyve, daha az ÅŸeker, daha az yaÄŸ ve daha çok besin profilinin oluÅŸturacağını belirtti.ÅžANSLI Ä°NEKLER: Unilever’in yeni dondurma konseptinin en ilginç unsurunu Kuzey Ä°rlanda Tarımsal ve Kırsal AraÅŸtırma Enstitüsü iÅŸbirliÄŸi ile gerçekleÅŸtirilecek ‘Mutlu Ä°nek’ projesi oluÅŸturuyor. Proje ile ineklerin doÄŸal süreç içinde doymuÅŸ yaÄŸ oranı düşük süt vermesi amaçlanıyor. Buna göre proje için seçilen ÅŸanslı ineklerin, yaz aylarında serbestçe dolaÅŸmanın yanı sıra taze çimde otlatılması planlanıyor. Doymamış yaÄŸ asidi açısından zengin yaÄŸ tohumları içeren doÄŸal besinlerle beslenecek ineklerin, hedeflenen özel yaÄŸ oranı sadece yaz sütünde bulunduÄŸundan, Temmuz ve AÄŸustos ayları arasında sağılması öngörülüyor. Ayrıca projeye katılan sürünün saÄŸlık durumları, keyifleri ve grup içindeki sosyal iletiÅŸimlerinin de gözleneceÄŸi belirtiliyor. DAHA SAÄžLIKLI DONDURMA: Projeyle ilgili bilgi veren Unilever Dondurma Bölümü Avrupa Ãœrün GeliÅŸtirme BaÅŸkan Yardımcısı Don Darling de, ‘Bu projedeki heyecan verici diÄŸer adım, bu sütten daha saÄŸlıklı dondurmalar yapılıp yapılmayacağını görmek olacak. EÄŸer bu mümkün olursa bu bilgiyi gelecekteki üretimimizde ÅŸekillendirecek biçimde nasıl kullanacağımıza bakacağız’ dedi. Hurley’li reklamlar bizi heyecanlandırdıUNILEVER Dondurma ve DondurulmuÅŸ Gıdalar Avrupa Grup BaÅŸkan Yardımcısı Bernd Ellman, Türkiye pazarından memnun olduklarını belirterek, ‘Marketingde Türkiye bu iÅŸin en iyisi diyebilirim. Ayrıca Elizabeth Hurley’i reklam filmlerinde kulanmaları da bizi oldukça heyacanlandırdı. Önümüzdeki yıllarda Hurley’i, Avrupa’daki reklam filmlerinde de oynatabiliriz’ dedi. Â
button