Ülker Grubu, bebek bezine girdi kozmetik için Komili’ye bakacak

Güncelleme Tarihi:

Ülker Grubu, bebek bezine girdi kozmetik için Komili’ye bakacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2007 00:00

Baby Star markasıyla bebek bezi pazarına adım atan Ülker, yeni sektörlere girmeye hazırlanıyor. Enerji ve kozmetik gibi sektörlerde stratejik ortaklığa gidebileceklerini söyleyen Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, "Türkiye’de gelişmekte olan sektörlerle ilgili araştırmalar yapıyoruz. 5 yıllık bir plan hazırlıyoruz. Bu süreçte Komili gibi markaları satın alma söz konusu olabilir" dedi.

GEÇEN yıl 3 milyar dolarlık ciroya ulaşan Ülker Grubu, farklı sektörlere adım atarak stratejik ortaklıklar ile büyüyecek. Baby Star markasıyla bebek bezi pazarına ilk defa adım atan Ülker, 5 yıl içinde pazarın yüzde 30’una sahip olmayı hedefliyor. Kişisel bakım ve kozmetik ürünlerinde stratejik ortaklıklar, enerji sektöründe ise üretime dayalı bir proje üzerinde çalıştıklarını açıklayan Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, Komili markasıyla ilgili bazı araştırmalar yaptıklarını ve bu konuda satın almaya gidebileceklerini açıkladı.

KOMİLİ’Yİ ALABİLİRİZ: Ali Ülker, "Kişisel bakımda konusunda uzman, belli bir pazar payına sahip, belli bir büyüklüğe gelmiş, ama daha fazla iş büyütmekte zorlanan firmalarla satış veya işbirliğine gitmeyi düşünüyoruz" dedi. Ülker’in Atlantik Gıda Pazarlama Sanayi’nin Komili ürünlerinin dağıtımını yaptığını ifade eden Ali Ülker, "Komili markasının tüketici için ne değer ifade ettiğine dair araştırma yaptık. Bizi tatmin ederse Komili’nin ürün rengi genişleyebilir. Komili markasını satın almak söz konusu olabilir" diye konuştu.

5 YILIMIZI PLANLIYORUZ: Ali Ülker, önümüzdeki 5 yıllık dönem için bazı stratejik planlar hazırladıklarını belirterek, şöyle konuştu: "Türkiye’de gelişmekte olan, pazar payımızı hızla artırabileceğimiz ve rekabet olanakları çok daha uygun sektörler var. Yeni projelerimizi bu yönde geliştireceğiz. Bu arada gıda alanında yatırımlarımız devam edecek."

BEBEK BEZİ ÜRETECEK: Ülker Şirketler Topluluğu, 25 milyon dolar yatırım yaparak "Baby Star" markasıyla bebek bezi sektörüne girerken, pazarda ilk yıl yüzde 10’a çıkmayı planlıyor, 5 yıl sonunda ise yüzde 30 payla lider olmayı hedefliyor. Bebek bezleri için iki yıllık Ar-Ge çalışması ile 14 bin metrekarelik bir alanda 4 bebek bezi üretim hattı kuran Ülker, 5 yıl sonunda 1 milyon bebeğin Baby Star markasını kullanmasını hedefliyor. Ülker Grubu Pazarlama Genel Müdürü Babür Çelebi, Türkiye’de 0-3 yaş arası 4 milyon bebeğin bulunduğunu belirterek "Her yıl 1 milyona yakın bebek dünyaya geliyor. Bu alanda Türkiye’nin yatırıma çok büyük ihtiyacı var. Sektör geçtiğimiz yıl yüzde 14 büyüdü" diye konuştu.

COLA TURKA 2’NCİ SIRADA: Cola Turka ile sektörde ikinci sırada bulunduklarını, Pepsi ile aralarında 1.5-2 puan bulunduğunu ifade eden Ülker, "İnmeye de niyetimiz yok. Üç büyük şehirde büyümeyi sürdüreceğiz" dedi. Ülker ayrıca, Cola Turka ile son birkaç aydır büyük bir atılım yaptıklarını ifade etti.

Migros ile herkes ilgileniyor konsorsiyuma girebiliriz

ALİ Ülker, Migros’un satışında, yerli sermaye gruplarından, kendi tedarikçileri içinden bir konsorsiyum oluşması halinde, bu konsorsiyuma iştirak edebileceklerini belirtti. Ülker, Migros’un satışına ilişkin direkt olarak bir ilgileri olmadığını, şirket ile zaten uzun yıllardır ticari ilişki içinde olduklarını söyledi. Migros’un perakende sektöründe yerli sermaye kuruluşlarından biri olduğuna değinen Ülker, şunları kaydetti: "Yerli sermaye gruplarından, kendi tedarikçileri içinden bir konsorsiyum oluşursa o konsorsiyuma iştirak edebiliriz. Ama hiçbir zaman çoğunluğuna sahip olarak Migros’u idare etmek gibi bir idealimiz, amacımız yok."

Ekonomi ciddi bir problemle karşılaşmaz

ÜLKER Grubu Başkanı Ali Ülker, Türkiye’deki ekonomik ve siyasi gelişmeler hakkında da konuşarak "Çok önemli bir virajdan geçtik. Herkes ekonomideki gelişmeleri yakından takip etti. Ben önümüzdeki dönemde çok ciddi ekonominin ciddi problemlerle karşılaşmayacağını düşünüyorum" dedi. Son birkaç aydır gıda sektöründe canlanma yaşandığını dile getiren Ülker, "Türkiye bu yıl çciddi bir kuraklık yaşadı. Kürsel ısınma sektörü ve hayatı etkiledi. Bğday aldığımız bölgelerin bazılarında bu yıl buğday bulmakta zorlandık" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!