Ülker, Godiva’da sona yaklaştı, ciro hedefi 10 milyar doları aştı

Güncelleme Tarihi:

Ülker, Godiva’da sona yaklaştı, ciro hedefi 10 milyar doları aştı
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2008 08:00

Yıldız Holding Yurtdışı Yatırımlar, Ar-Ge ve İş Geliştirme Grup Başkanı Zeki Ziya Sözen, Godiva’yı Ülker Grubu bünyesine katma işleminin bu ay sonuna kadar biteceğini söyledi.

Sözen, 2007 yılını 9.1 milyar dolar ciroyla kapattıklarını, Godiva’yı da katarak 2008 ciro hedeflerini 10 milyar doların üzerine çıkardıklarını bildirdi.

850 milyon dolara satın aldığı dünyanın önde gelen çikolata markası Godiva’yı bünyesine katmak için işlemleri bu ay sonuna kadar tamamlamayı planlayan Ülker Grubu, 2007’de 9.1 milyar dolar cirosunu 2008’de 10 milyar doların da üzerine çıkarmayı hedefliyor. Ülker Ailesi’nin "çatı holdingi" olan Yıldız Holding’in Yurtdışı Yatırımlar, Ar-Ge ve İş Geliştirme Grup Başkanı Zeki Ziya Sözen, "10 milyar dolar sınırını geçmek, dünyada büyük bir şirket algısı yaratmak açısından çok önemli. Bunu başaracağız. Burada Godiva’nın bünyemize girmesinin büyük katkısı olacak" dedi.

SIFIRDAN YATIRIMLA BÜYÜDÜK: 1999’dan buyana yaptıkları çeşitli şirket satın almalarıyla dikkat çektiklerini hatırlatan Zeki Ziya Sözen, şunları dile getirdi: "Aslında Ülker’in bisküvi üretmeye başladığı 1944 yılından bugüne kadarki büyümesine bakılınca, büyümenin yüzde 90’ının sıfırdan yatırımlarla olduğu görülür. Büyümemizin yüzde 10’unu şirket satın almaları oluşturur. Önümüzdeki dönemde de büyümemizi aynı strateji çerçevesinde sürdüreceğiz. İç büyüme, sıfırdan yatırımlar ve şirket satın almaları hep gündemimizde olacak."

ULUSLARARASI GRUP OLMAK: Zeki Ziya Sözen, Yıldız Holding ve Ülker Grubu’nun önümüzdeki dönem stratejisini "uluslararası grup olmak" şeklinde belirlediklerini vurgulayarak, "Hızlı tüketim sektöründe gıda ağırlıklı olarak yeni yatırımlar ve kuvvetli ortaklıklarla büyümeyi planlıyoruz" mesajı verdi. Sözen, "ABD’den başlayan dalga dünyayı etkisi altına aldı. Türkiye de bu global dengeden olumsuz etkilenecek. Bu ortamda büyüme hedeflerinizde zorlanmanız söz konusu olmayacak mı?" sorusunu, "Türkiye’nin de içinde bulunduğu E-7’nin (Gelişmekte olan 7 ülke) geçeceğinin konuşulduğu bir dönemde, kısa vadeli problemleri düşünmemeyi tercih ediyoruz. İşlerimizde bir yavaşlama yok. Biz hedeflediğimiz büyüme oranını yakalayacağımızı düşünüyoruz" diye yanıtladı.

2006-2007’DE YÜZDE 51 BÜYÜDÜK: Sözen, 1944-1989 döneminde ortalama yüzde 8 büyüyen Ülker Grubu’nun 1990-1997 döneminde yıllık ortalama büyüme oranını yüzde 13, 2000-2007 döneminde de yüzde 24’e çıkardığını ifade ederek, şöyle konuştu: "Büyüme hızımız 2006-2007 döneminde yüzde 51 gibi rekor düzeye ulaştı. 2007 yılında satışlarımız Godiva hariç 10.9 milyar YTL’ye çıktı. Dış ticaretimiz 664 milyon YTL’ye ulaştı. 427 milyon YTL’lik yatırım yaptık. Vergi sonrası kárımız 635 milyon YTL olarak gerçekleşti. Çalışan sayımız da 25 bin 100’e çıktı."

İran gitti fabrika sayısında azalma oldu

YILDIZ Holding Yurtdışı Yatırımlar, Ar-Ge ve İş Geliştirme Grup Başkanı Zeki Ziya Sözen, 2006 yılında 42 olan toplam fabrika sayılarının 38’e düştüğünü belirterek, "İran’da fabrikalarımız vardı. Orada başarılı bir satış yapıp çekildik" dedi. Sözen’in yaptığı sunumda, Godiva’nın grup bünyesine girmesiyle fabrika sayısının yeniden 40’a çıkacağı öngörüldü.

Önce Ülker Çikolata halka açılacak, arkası gelecek

ZEKİ Ziya Sözen, "Yıldız Holding’i halka açmayı düşünüyor musunuz?" sorusu üzerine şu bilgileri verdi: "Öncelikle Ülker Çikolata’nın halka açılması gündemde. Daha sonra diğer şirketlerimiz de zamanı geldikçe halka açılacak. Bu adımları attıktan sonra Yıldız Holding’in de halka açılması gündeme gelebilecek."

Ülker neler üretiyor pazarda durumları nasıl

BİSKÜVİ: 26 marka, 135 çeşit ürün var. Yüzde 53’le pazar lideri.

ÇİKOLATA VE KAPLAMALI

ÜRÜNLER:
11 fabrikada yıllık 700 bin ton üretim kapasitesi var. 55 marka, 188 çeşit ürün var. Yüzde 60’ın üzerinde payla pazar lideri.

SÜT: Türkiye’nin en büyük süt üreticisi. Günde 2 bin 100 ton süt alıyor.

YAĞ: Toplam yağ üretim kapasitesi 350 bin ton. 100 ton margarin üretimi. Yüzde 45 pazar payıyla lider. Yılda 97 bin ton sıvı yağ üretiyor.

İÇECEK (KOLA): Cola Turka ile dünya devi iki üreticinin arasına girdi.

BEBEK MAMASI: Türkiye’deki ilk ve tek entegre bebek maması yatırımı. Yüzde 25 pazar payıyla sektör ikincisi.

KEK: 2 bin 500 ton üretim kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük kek fabrikasına sahip. 13 marka, 65 çeşit ürünü var. Yüzde 50 payla pazar lideri.

ÜLKER KELLOGG’S: 19 bin ton üretim kapasitesi, 20’den fazla ürün çeşidi var.

KAHVE: 30 farklı ürünle kahve pazarında ’güçlü ikinci’. 3’ü birarada ile kategori lideri.

LOJİSTİK:
Türkiye’deki en büyük lojistik firması. Günde ortalama 800 TIR sefer yapıyor, 220 bin noktaya dağıtım yapıyor.

ICT-BİLİŞİM: Yılda 200 binden fazla bilgisayar üretimi var. 2006’da Türkiye’nin en çok satan masa üstü bilgisayarı oldu. 2008’de LCD monitör satışında liderlik hedefi var. Ciro hedefi 1 milyar YTL.

AMBALAJ: Yıldız Ambalaj Grubu bünyesinde Polinas, Tire Kutsan, Farmamak, Duran-Doğan faaliyet gösteriyor. Üretimlerinin büyük bölümünü grup dışına satıyorlar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!