Ülker, 10 milyon YTL yatırdı, çocukların ’zihni’ne göz koydu

Güncelleme Tarihi:

Ülker, 10 milyon YTL yatırdı, çocukların ’zihni’ne göz koydu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 24, 2007 00:00

Ülker, 10 milyon YTL yatırımla piyasaya sürdüğü İçim Smartt ile çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini desteklemeyi hedefliyor. Çocuklara peyniri sevdirmek için çilekli labne peyniri ürettiklerini söyleyen Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, pazarda lider olmak istediklerini açıkladı.

KOLESTEROL düşürmeye yardımcı ürünlerle canlanan fonksiyonel gıdada rekabet, çocukların "zihinsel ve bedensel gelişimi"nde yoğunlaşmaya başladı. Unilever’in "aklın gıdası" sloganıyla pazara sunduğu "Amaze" adlı ürününden sonra Ülker de 10 milyon YTL yatırımla "İçim Smartt"ı piyasaya çıkardı. İçim Smartt’ın sütün tüm yararlarının yanı sıra içerdiği Omega-3 DHA, vitamin, mineral ve prebiyotikler sayesinde özellikle okul öncesi çağdaki çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini destekleyeceğini belirten Ülker Şirketler Topluluğu Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, "Pazarda birinciliği hedefliyoruz. Araştırmalarımız bize peynir yemekten hoşlanmayan çocukların, özellikle çilekli labne peynirini seveceğine işaret ediyor" dedi.

GELİŞİME YARDIMCI OLUYOR: Ülker’in İçim Smartt’ı geliştirirken dünyadaki yenilikleri izlediğini belirten Gıda ve İçecek Grubu Süt ve Süt Ürünleri Pazarlama Müdürü Yasemin Ünlü Romano, yeni ürünler hakkında şu bilgileri verdi: "Smartt, annelerin ihtiyaçları ve uzmanların görüşleri doğrultusunda taze süt, doğal meyve ve doğal meyve şekeri (fruktoz) ile üretildi. Ürünlerimiz beynin normal gelişimi ile göz ve sinir sisteminin gelişimine yardımcı olan ve bir tür Omega-3 yağ çeşidi olan DHA içeriyor. Büyüme çağındaki çocukların sağlıklı kemik ve diş gelişimi için çok önemli olan kalsiyum ve kalsiyumun emilimini artıran D vitamini bulunuyor. Ürünümüz içeriğinde bulunan vitaminler ile çocukların bedensel gelişimi için ihtiyaçları olan besin ögelerini almalarına destek oluyor. İçim Smartt içerdiği prebiyotikler ile de bağışıklık sistemini destekliyor."

GIDA SEKTÖRÜ YENİLENİYOR: Dünyada gıda konusunda yeni trendlerin oluştuğunu dile getiren Yasemin Ünlü Romano, "Dünyadaki trendleri izliyoruz. Markanın doğuş sürecinde bilimsel klinik çalışmalardan faydalandık, uzman görüşlerine başvurduk ve çeşitli araştırmalar yaptık. Tüm bu çalışmalar 2 yıllık Ar-Ge süreci ile meyvesini verdi" dedi. Romano, "İçim Smartt’ı, ilk etapta sade, ballı, çikolatalı, çilekli ve muzlu süt, çilekli, muzlu ve şeftalili büyüme küpleri, sade ve çilekli peynir çeşitleriyle piyasaya sürüyoruz" diye konuştu.

Süt sektörü daraldı fiyat artışı olabilir

Kış ve sonbahar aylarında süt sektöründe bir daralma yaşandığını ifade eden Mehmet Tütüncü, sütte daralmanın getirdiği bir fiyat artışının olabileceğine işaret etti. Tütüncü, "Sütte bu doğal daralmanın dışında bir de kuraklıktan kaynaklanan daralma söz konusu. Şu anda fiyatların ne noktaya geleceğini bilmiyoruz. Maliyet artışlarını şu anda mümkün olduğunca içimizde tutuyoruz. Ama sütte daralmanın getirdiği bir fiyat artışı olabilir" dedi.

En çok yenilik sütlü ürünlerde yaşanıyor

ÜLKER Şirketler Topluluğu Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, gıda sanayinin, bilim ve teknolojinin de aldığı mesafeyle ciddi bir dönüşüm geçirdiğine değinerek, süt ve süt ürünleri sektörünün, dünyada en önemli yeniliklerin yaşandığı sektörlerin başında geldiğini kaydetti. Tütüncü, İçim’in, kategorisinde en genç ve hızlı büyüyen marka olduğunu ifade ederek, 2006 yılında tüm gıda markaları içinde 8’inci sıraya yükselme başarısı gösterdiğini aktardı. Tütüncü, Nielsen araştırmasına göre, İçim’in kendi kategorisinde 2007 yılının ilk 6 ayında, 2006 yılının aynı dönemine oranla ciro payını artıran tek marka olduğunu, diğer markaların aynı dönemde ciro payı kaybederken, İçim’in, payını yüzde 11.9’dan yüzde 13.3’e yükselttiğini kaydetti.

Unilever, ’aklın gıdası’ demişti

DAHA önce Unilever, 40 milyon Euro’luk Ar-Ge harcamasıyla geliştirdiği "Amaze" adlı süt ve atıştırmalık ürünü, "aklın gıdası" sloganıyla dünyada ilk kez sadece Türkiye’de pazara sunmuştu. Unilever’in Algida markası çatısı altında çıkardığı ve Omega 3, demir ve iyot içeren DHA’yla zenginleştirdiği Amaze’in de, 5-12 yaş arasındaki çocukların zeka gelişimine yardımcı olduğu savunuluyordu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!