Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2015 22:33
İnsanlarda, kuşlar gibi uçmak arzusunun başladığı çok eski tarihlerden beri yapılan çeşitli uçma teşebbüsleri bir tarafa bırakılırsa, gerçek anlamda ilk uçuşlar 19. yüzyılda gerçekleştirildi.O günlerden bu günlere ise çok şey değişti. İşte uçaklar ve uçuşlar hakkında en ilginç bilgiler. Bazılarına gerçekten çok şaşıracaksanız…
Havadayken içeceklerin tadı daha güzel gelir. Çünkü alçak basınç içeceklerin içindeki şekerin daha fazla ortaya çıkmasını sağlar. Bu yüzden daha tatlı gelen domates suyu uçuşlarda en çok tercih edilen içeceklerdir. Havada oluşan bulantıya iyi geldiğinden sodalar da tercih edilir.
Kabin memurlarına ilk görüşte aşık olma oranı, diğer mesleklere göre çok daha fazladır. Bunun nedeni tam olarak bilinmese de uçakta kabin memurlarının hem hemşire hem aşçı hem temizlik görevlisi… Kısaca tüm işlerinizi gören güler yüzlü kişiler olması ve üniformalı olmaları nedeniyle kabin memuruna ilk görüşte aşık olma oranı yüksek.
Havayolu şirketlerinin garip tasarruf yöntemleri var. Buna ne güzel örnek, American Airlines, menülerinden bir zeytin çıkararak bir defada 40 bin dolar tasarruf etti.
Bilinenin aksine uçaklarda tenefüs ettiğiniz hava en temiz havadır. Uçaklarda hastanelerde kullanılan hava filrteleme teknolojisi kullanılır. Tabiki bu mikrop barındırmadığı anlamına gelmez ama her zaman en temiz hava uçaklardakidir.
Uçuşlardaki kazaların yüzde 90’ından fazlası iniş ve kalkış sırasında olur. Uçuş sırasında kaza olma olasılığı çok nadirdir. İniş ve kalkışlarda bu yüzden insanların yerinde oturması ve kemerlerini takması zorunludur. Can güvenliğinin yanı sıra uçuş öncesi yolcuların ağırlığı hesaplandığından iniş ve kalkışlarda iniş ve kalkışlarda bir kaç yolcunun aynı anda yer değiştirmesi uçağın dengesinde değişimlere yol açabileceğinden yolcuların yerlerine otruması zorunludur. Ama bir eşşek tarafından öldürülme ihtimalinizin, uçak kazası ihtimalidnen çok fazla olduğunu da unutmayın.
Pilotlar sandığınızdan daha fazla uykuya dalarlar. Korkmanıza gerek yok çünkü otomatik pilot devreye girer ya da kontrolü yardımcı pilot devralır. Fakat 2 pilotun da aynı anda uyuya kaldığı çokça rapor edilmiştir.
Uçuş kuralları çok sıkıdır. Güvenlik için uçuş kuralları arasında attığınız adımla ilgili bile kural vardır. Ama uçuş esnasında cinsel ilişkiye girmekle ilgili bir kural yok. Fakat böyle bir kural yok diye yasak olmadığı anlamına gelmez! Tuvalette partnerinizle zaman geçirir ve uçuş memurunun tuvaletten çıkıp yerinize oturmanız gerektiği şeklindeki uyarısını dikkate almazsanız inişte güvenlik güçleri tarafından gözaltına alınmanız kesin.
Yapılan araştırmalar uçak yolculuğu sırasında sevişme isteğinin arttığını ortaya koyuyor. Böyle bir fantezi her yüz yolcudan en az 40’ının aklından geçtiğini ancak yüzde birinin bunu yaşamak için çaba harcadığı biliniyor. Genellikle tatil amaçlı uçuşlarda yolcudaki ‘uçakta flörtten’ başlayarak yakınlaşma arzusunun artığı, bunun içinde bakışmalarla başlayan ilginin zaman zaman hızla ileriye taşındığı görülüyor. Her yıl ortalama 250 yolcu uçakta sevişirken yakalanıyor.
RAPOR EDİLEN İLK OLAY 1916’DA
Öğretmen Pilot Lawrence Sperry ve kadın öğrencisi Waydo Polk, tarihler 14 Kasım 1916’yı gösterirken Uçuş eğitimi için New York Limanı’ndan deniz uçağı ile havalanırlar. Yaklaşık yarım saat sonra Güney Körfezi semalarında balıkçıların şaşkın bakışları arasıda uçak suya çakılır. Hemen tekneler pilotları kurtarmak için harekete geçer. Hala su üzerinde duran uçağa yaklaştıklarında balıkçılar manzara karşısında büyük bir şok geçirirler.
Çıplak bir kadınla bir erkek uçağın açık kokpitinde yaralanmış, baygın olarak yatmaktadır. Bu haber hemen gazetelere manşet olur. Uzun süre de tartışılır. İki pilot da bir süre hastanede yattıktan sonra taburcu olur. Bayan Polk kazadan sonra uçuş derslerine devam eder. Ancak ABD kayıtlarında pilot lisansı aldığına ilişkin bir kayıt yok. Öğretmen Pilot Sperry ise olaydan 7 yıl sonra bir uçak kazasında hayatını kaybeder...
Pilotların menüleri her zaman yolculardan farklıdır. Yolculardan farklı yiyecekelr yerler ve yolcuların yemeklerinden farklı olarak pilotlara özel hazırlanır. Bunun nedeni pilotların uçuş sırasında hasta düşme ihtimalini ortadan kaldırmak.
Türbulans konusu uçaklarda en çok merak edilen konudur. Türbulans sanıldığı gibi uçağın düşmesine neden olmaz fakat türbülans sırasında kemerin bağlı olmaması, şiddetli sarsıntı yüzünden ölümlere neden olabilir. Ayrıca havadaki karbondioksit oranı arttığından türbulanslar her geçen gün daha fazla şiddetleniyor.
UÇAKTAKİ SESLERDEN MÜZİK YAPTI!
UÇAK MÜHENDİSLERİNİ AĞLATAN YEŞİLÇAM SAHNESİ
UÇAKTA BÜLENT ERSOY KRİZİ