Öznur KAYMAK
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2004 00:15
Kendinden yapışkanlı not kağıdı Post-It’in mucidi 3M’in temizlik ürünleri markası Scotch Brite, dünyada 200 ülkede satılıyor ama Türkiye’nin bunların içinde özel bir yeri var. Avrupalılara oranla ev temizliğine daha fazla vakit ayıran Türkiye, Scotch Brite’ın en gözde ülkelerinden biri.
Sünger, ovma bezleri gibi mekanik temizlik araçlarında teknolojiyi yoğun olarak kullanan Scotch Brite, ülkelerin temizlik alışkanlıklarına göre yerel ürünler de geliştiriyor. Limonlu bulaşık süngeri, mikrofiberli ovalama ve deterjanlı kullan-at temizlik bezleri gibi yeni nesil ürünleri tüm dünyadan önce ülkemizde piyasaya sunuyor.
Amerikan 3M firması, yedi dalda faaliyet gösteriyor. Bunlardan biri de ev-ofis temizlik ürünleri markası Scotch Brite.
Geçen yılın rakamlarına göre, temizlik bezleri grubunda lider olan Scotch Brite’ın tüm dünyada 1000’e yakın ürünü var. Yıllık cirosunun yüzde 7’sini yeni ürünlerin araştırma-geliştirmesine ve laboratuvar çalışmalarına ayırıyor. Bulaşık süngeri, ovma, yer, cam, toz bezi, eldiven gibi ürünlere ileri teknolojiyi katıyor. Yerdeki toz ve saçları mıknatıs gibi çeken bez, emicilik özelliği artırılmış paspas, deterjanlı hazır kullan-at yer bezleri, mikro-fiberleri güçlendirilmiş süngerler Scotch Brite’ın son icatları arasında.
Yerel pazarlarda, özellikle bez gruplarında ürünler farklılaşabiliyor. Örneğin Türkiye’ye özel bir bulaşık süngeri bulunurken, Avrupa’da satılan bir ürün ülkemize uğramayabiliyor. 3M’in Satış Pazarlama Müdürü Gül Uyanık, Scotch Brite’ın ülkelerin temizlik yapma alışkanlıklarına göre, yerel ürünler geliştirdiğini söylüyor: ‘Bizde hiçbir Avrupa ülkesinde rastlamadığımız kadar çok çamaşır suyu kullanılıyor. Bu nedenle çamaşır suyuna dayanıklı ovma ve temizlik bezleri geliştiriyoruz.’ Scotch Brite’ın sadece Türkiye’de bulunan bir rulo bezi var. Deterjanlı bez grubu da, Avrupa’dan önce ülkemizde satışa sunulmuş.
BULAŞIK SÜNGERİNİN ÖMRÜ BİR BUÇUK AY
Gül Uyanık, İspanya, İtalya, Yunanistan ve Türkiye’nin ev temizliği konusundaki alışkanlıklarının benzerlik gösterdiğini söylüyor. Temizlikle hemen hemen sadece kadınlar ilgileniyor bu ülkelerde. Dayanıklılığı artırılmış ve taş temizliği için özel üretilmiş bezler Türk kadınlarının en çok kullandığı ürünlerden. Türkiye’de günde en az iki kere mutfak temizliği yapılıyor, bu sebeple ovma bezleri ve ipek gibi kıymetli halılar için üretilen temizlik bezleri de, Scotch Brite’ın ülkemizde çok fazla tercih edilen ürünleri. Markasız temizlik ürünlerinin kriz dönemlerinde tercih edildiğini söyleyen Gül Uyanık arada kalite farkları var diyor. ‘Markasız bir bulaşık süngeri 5-6 kullanımda işlevini yitirir, ama Scotch Brite süngerin ömrü bir buçuk ayı bulur.’
TEKNOLOJİK TEMİZLİK BEZİ
Son olarak deterjanlı su hazırlamaya gerek bırakmayan kullan-at bezleri satışa sundular. Evin her köşesinde kullanılabilen bezlerin mutfak ve banyo olmak üzere iki çeşidi var. Daha önce bahsettiğimiz rulo temizlik bezleri ise istenilen boyutta kesilip kullanılabiliyor. İkili paketlerde satılan cam bezleri de camda hav ve iz bırakmıyor. Islak yüzeyler için üretilen sünger bezin emiciliği artırılmış. Mikrofiber süngerler, tırtıklı yüzeyi yağı ve kiri daha kolay temizliyor. Mikrofiber bezlerin, banyo ve mutfak için olanları ve toz bezi var. Scotch Brite, yeni ürünlerinde aroma da kullanıyor. Örneğin oluklu bulaşık süngerinde ve eldivenlerde limon aroması var. Sünger durduğu yerde değil, mikrofiberlerin arasına yerleştirilen koku kapsülleri sayesinde, kullanıldıkça koku yayıyor. Yerdeki tozları temizlemekte işinizi çok kolaylaştıracak mikrofiber bez de var: Sil Süpür. Bu bez yerdeki saç ve tozları mıknatıs gibi çekiyor. Her türlü zeminde kullanılabiliyor, üstelik limon kokulu.
Scotch Brite fiyatları (milyon TL)
Mikrofiber bezler - 9-9,5
Limon kokulu bulaşık süngeri - 1,750-1,8
Temizlik bezleri - 4-5
Toz tutucu yer temizlik sistemi - 19,9
Banyo süngeri - 1,550
Sil Süpür bez - 6,950
Fiber toz bezi ikili - 3,550
Cam bezi ikili - 6,4