Güncelleme Tarihi:
MAPIC, alışveriş merkezi yatırımcıları, proje ve gayrimenkul geliştirme şirketleri ve perakendecileri buluşturarak, yeni iş olanaklarına ve bağlantıların kurulmasına fırsat yaratarak 65 ülkeden toplam 8 bin ziyaretçi, 2.200 perakendeci (1.100 marka ve 300 yeni marka) 800 yatırımcıyı (283 firma ve 62 yeni firma) bir araya getirdi.
MAPIC fuarına Eroğlu Yapı, Rönesans İnşaat, Zorlu Gayrimenkul, Öncüoğlu Mimarlık, Elemeği İnşaat, IMS ve Çilek Mobilya, Ankara Ticaret Odası ve Altındağ, Gölbaşı, Kızılcahamam, Kazan, Beypazarı, Şereflikoçhisar Belediyeleri stand ile katılım gösterirken, Türkiye’den 92 firmanın 320 üzerinde temsilcisi MAPIC’e ziyaretçi olarak katıldı. Fuarı ziyaret edenler arasında, Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, Sur Yapı Genel Müdür Yardımcısı Tarık Gürdil, May İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Yılmaz, Özyurtlar İnşaat’ın sahibi Tamer Özyurt, Turkmall CEO’su Levent Eyüboğlu, Akiş Gayrimenkul Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Gökşin Durusoy da vardı.
MAPIC geçmişte daha şaşaalıydı
Yerel pazarlara odaklanan, yeni iş olanakları arayan 2.000’in üzerinde perakendeciye ev sahipliği yapan MAPIC, Reed Midem tarafından organize ediliyor. 2006 yılından bu yana da Alkaş Perakende Hizmetleri MAPIC’in Türkiye Temsilciliği’ni yürütüyor. MAPIC 2011’in Türkiye açısından oldukça avantajlı ve başarılı bir şekilde gerçekleştiğini söyleyen fuarın Türkiye temsilcisi ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı Avi Alkaş “Bu yıl Türkiye’den 8 firma standa katılırken ayrıca Türkiye’de yatırımları bulunan uluslararası yatırımcılar da stantlarında Türkiye ile ilgili bayrakları, resimleri eksik etmediler. 320’yi bulan Türk katılımcıyla da Türk perakendeciyle 8 bin kişilik fuarda oldukça önemli bir varlık gösterdiler. Tabii ki hiç şüphesiz fuarın en önemli özelliklerinden biri de başbakan yardımcısı düzeyinde Türkiye’nin temsiliydi. Sayın Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’nın önce Türk firmalarını ertesi sabah da Türkiye’de yatırım yapan uluslararası firmaları ziyareti sonrasında fuarda gerçekten de Türkiye yönünde ve lehinde oldukça heyecanlı bir rüzgâr esti” dedi. Alkaş, “Fuar görüşüldüğü kadarıyla insanların birbirlerini geçmiş yıllara kıyasla daha fazla iş yapma yönünde geçmişte belki biraz daha eğlence birlikte olma vakit geçirme biraz daha şaşaalı geçerken özellikle Avrupa’nın içinden geçmekte olduğu süreç nedeniyle de herkesin can siperane iş yapamaya çalıştığı en az zamanda en çok teması gerçekleştirmeye çalıştığı bir buluşma platformu şeklinde gerçekleşti. Bu bağlamda da önemli bağlantıların yapıldığına tanık olduk” diyor.
MIPIM’e şimdiden 10 firma
Gerek uluslararası firmaların yaptığı ayrı etkinlikler gerek stantlara gösterilen özenler açısından da MAPIC fuarından sonra devletin MIPIM fuarına da destek olacağı şeklindeki yaklaşımlarının cesaret verici olduğunu kaydeden Alkaş,” MIPIM fuarına şimdiden 10’u aşkın firmanın katılımı sağlanmış durumda iken bu katılımcı sayısı da artacak” diyor. MIPIM’in şehircilik açısından, belediyelerimiz açısından, karma kullanım projeleri açısından ve öncelikle konut projeleri bakımından dünyanın en büyük ticari fuarı olduğunun altını çizen Alkaş, “MAPIC, MIPIM’in içinden çıkmış ve özellikle ticari gayrimenkullerde, alışveriş merkezi öncelikli yatırımlardaki buluşmayı sağlıyor. MIPIM gayrimenkulün her sahasına şehircilikten yatırımlarla ilgili tüm hizmetlerin sağlanmasını imkân veren bir fuar olması sebebiyle de Türkiye’nin buradaki varlığı ve etkinliği özellikle sektördeki gelişmeyi de uluslar arası arenaya taşımak bakımından her zamankinden daha fazla önem kazanıyor. Bu bağlamda oldukça yüksek bir katılım olacağının beklentisi içindeyim” diyor.
Türkiye ilk 10’a girdi
Krizin fazlasıyla hissedildiği MAPIC’te bu yıl Avrupa kökenli firmalardan katılım düşüktü. Dişe dokunur projelerin Türkiye standlarında olması da dikkat çekiciydi. Ülkemizin önde gelen firmalarından Eroğlu Yapı, Rönesans Gayrimenkul ve Zorlu fuarda ilgi odağıydı. MAPIC istatistiklerinde ilk 10’a giren Türkiye’den yoğun ilgi gösteren Türk markalarının fuarda 92 firmanın 320 üzerinde temsilcisi MAPIC fuarına ziyaretçi olarak katılım gösterdi. Rönesans ilk kez fuarda Zeytinburnu Seaport projesini görücüye çıkarttı. Eroğlu da adını ilk kez açıkladığı Bursa Hormony Towers projesini… Firmaların ilk kez tanıttığı projeler, fuarın en fazla ilgi toplayan projeleri arasındaydı.
Zeytinburnu’nun çehresini değiştirecek proje
Maketi ilk kez bu fuarda sergilenen Zeytinburnu Seaport projesi Kazlıçeşme’de toplam 1.47 milyon metrekare alan üzerinde gerçekleştirilecek. Projeye Mimarlar Odası, planların İmar Kanunu’na aykırı olduğunu ileri sürerek Danıştay’da dava açmış ve imar planlarının yürütmesini 2009’da durdurmuştu. Rönesans Gayrimenkul, Seaport projesiyle ilgili olarak üst mahkemeden çıkacak kararı bekliyor. Karar beklendiği yönde çıkarsa, projenin 1.5 milyar euro maliyetle 4 yılda yapılması planlanıyor. 700 bin metrekare kapalı inşaat alanı olan projenin 300 bin metrekaresi deniz doldurularak yapılacak. Tamamlandığında Zeytinburnu’nun çehresini tamamen değiştireceği söyleniyor.
3 AVM finalde
Avrupa’nın en iyi alışveriş merkezlerinin belirleneceği yarışmada Antalya Özdilek AVM, Marmara Forum ve Torium AVM finale kaldı. Uluslararası Alışveriş Merkezleri Birliği’nce. “Avrupa Alışveriş Merkezleri Ödülü”nün verileceği yarışmada finalistler arasına Türkiye’den bu 3 AVM’nin girdiği açıklandı. Jüri başkanlığını Avi Alkaş’ın yaptığı yarışmada Türkiye’nin yanı sıra, Almanya, Hollanda, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Fransa, İsveç, Norveç ve Portekiz’den finale kalan AVM’ler Şubat ayında jüri tarafından gezilerek değerlendirilecek. 16 Nisan’da da Berlin’de düzenlenecek Avrupa Alışveriş Merkezi Konferansı’nda açıklanacak.
Türkiye kükremiş sel gibi geliyor
Cannes Festival Sarayı’nda gerçekleştirilen “Türkiye’de neler oluyor” başlıklı panelde konuşan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, aynı zamanda panelin moderatörlüğünü de yaptı. Alkaş, dünyanın en büyük ticari gayrimenkul festivalinde ülkemizin marka olarak sunumunun yapılmasının çok önemli olduğunu söyledi ve şunları ekledi: “ Her birimiz kendi sektörümüzün bir elçisi olarak ülkemizdeki gelişmeleri, iyi durumunu dışarıya taşımayı misyon edinmeliyiz. Avrupa’nın karmaşık bir dönemden geçtiği bu günlerde ülkemiz birbiri ardına açıklanan büyüme rakamları ile dikkat çekiyor. Herkes Arap baharını konuşurken, Türk yazını kaçırıyor. Türkiye, kükremiş sel gibi geliyor.”