Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2007 00:00
Unitim’in ilk mağazasını mayıs ayında açarak Türkiye’ye getirdiği Kanadalı ayakkabı markası Aldo, Türkiye’deki faaliyetlerden etkilenince Romanya pazarını da Unitim’e emanet etti.
Aldo’dan Sebastian Gagnon "5 yılda Türkiye’de 30, Romanya’da 15 mağaza açılır. Unitim’e başka ülkeler de bağlayabiliriz" dedi.
KANADA’da 35 yıl önce doğan ve Kuzey Amerika dışına çıkmaya uzun yıllar cesaret edemeyen ayakkabı markası Aldo, 2002 yılında başladığı dünyaya açılma stratejisi kapsamında Unitim Holding’le Mayıs ayında geldiği Türkiye’ye pazarına vuruldu. Aldo, Romanya operasyonunu da Unitim’e emanet etti. Türkiye pazarından ve Türkiye’deki ortaklarından çok etkilendiklerini söyleyen Aldo Global Operasyon ve Satış Müdürü Sebastian Gagnon, "Mayıs ayında Bağdat Caddesi’nde ilk Aldo açıldı, sonra da Taksim mağazası. Ardından Romanya’da da ilk mağazamızı Unitim açtı. Her iki pazardan da beklentimiz çok büyük" dedi.
GELECEK VADETTİLER: Unitim’in Romanya’daki faaliyetlerini bildiklerini anlatan Gagnon, "Romanya pazarını çok iyi biliyorlar ve bir süredir faaliyetleri var. Romanya’da gelecek vadettiği için o pazarı da Unitim’e verdik. Romanya’da yabancılar ama yerel oyuncular kadar iyiler" diye konuştu. Doğu Avrupa’da yaşanan zenginleşmeye de işaret eden Gagnon, 5 yılda Romanya’da 15 mağaza sayısının kendilerini şaşırtmayacağını belirtti ve yeni ülkeleri de Unitim’e emanet edebileceklerini söyledi.
İSTANBUL YARIM KANADA: İstanbul’un bütün Kanada’nın yarısı kadar nüfusa sahip olduğunu vurgulayan Sebastian Gagnon, İstanbul mağazasının açılışının ardından yarım saat içinde bir sürü insanın mağazaya geldiğini ve inanılmaz bir şekilde alışverişin yaptıklarını söyledi. Gagnon Türkiye gibi ümit verici bir pazarda kısa sürede 8 mağaza açacaklarına ve 5 yılda çok rahat 30 mağazalık bir zincir olacaklarını açıkladı. Gagnon, "İnsanlara bakıp inanamıyorum. Bu kadar çok genç insanın bir arada olduğu başka bir ülke bilmiyorum" dedi.
AKSESUVAR İNANILMAZ: Koleksiyonların yüzde 70’inin ana ürünlerden oluştuğunu, kalan yüzde 30’luk kısmın ise yerel pazarın ihtiyaclarına göre şekillendiğini anlatan Gagnon, doğru koleksiyon seçiminde de yerel partnere çok iş düştüğünü söyledi. Türkiye’deki aksesuvar satışlarının kendilerini şaşırttığını belirten Gagnon "Türkiye’de aksesuvar satışlarımız inanılmaz. Türkiye Avrupa ve Ortadoğu’nun buluşma noktası. İnsanlar özgür, açık fikirli ve trendleri yakından takip ediyor. Biz iyi fiyata moda satıyoruz" dedi.
LİDERLİK HEDEFLİYORUZ: Türkiye pazarının Avrupa ve Kuzey Amerika’dakinden farklı olduğuna dikkat çeken Gagnon, Türkiye’de nüfusun yüzde 6’sının Aldo’dan alışveriş yapabileceğini, kategorilerinde lider olmayı hedeflediklerini de açıkladı. "Bir Gucci ya da Prada değiliz" diyen Gagnon, Aldo’nun ilham veren ancak ulaşılabilir bir marka olduğunun altını çizdi.
Başka talipler de vardı mesele sadece para değil
ALDO’yu Türkiye’ye getirmek için çok sayıda perakendecinin kapılarını çaldığını anlatan Sebastian Gagnon, şöyle konuştu: "Sadece paradan ve finansal gücünden bahseden bir ortak hiçbir umut vermez. Bizim için para mesele değil. Markaya inanç ve tutku herşeyden daha önemli. Ortak değerler olmalı. Finansal gücü değil, tutkusu olan partner istedik."
Patlamış mısır tadında çeltik ürettik
TRAKYA Tarımsal Araştırma Enstitüsü, "patlamış mısır" tadında Aromatik-1 adlı yeni bir çeltik üretti. Tescili alınan ürünün deneme ekimi için tohumluk üretimine başlandı. Enstitü Müdürü Dr. Necmi Beşer, Türkiye’de ilk kez Aromatik-1 adı altında aromatik bir çeltik üretildiğini bildirdi. Kısa boylu ve 1000 tanesi 25 gram olan çeltiğin tescil edildiğini ifade eden Beşer, Basmati veya Casmin ismiyle ithal edilen aromatik çeltiğin yerini, artık Aromatik-1 adlı çeltiğin alacağını söyledi. Çeltiğin patmış mısır koktuğunu belirten Beşer, "Artık Türkiye aromatik çeltik ithal etmeyecek, hatta bir süre sonra ihraç yapılacak duruma gelinecek" dedi.
Sıkışıp kaldığı Amerika’dan ışık hızıyla yayılmaya başladı
1972’de Aldo Bensadoun’un kurduğu Aldo 1993’e kadar sadece anavatanı Kanada’da faaliyet gösterdi. Aynı yıl ABD pazarına giren Aldo’nun 300’ü ABD’de olmak üzere toplam mağaza sayısı 600. Markanın ayrıca 245 franchise mağazası bulunuyor. 2000 yılında Kuzey Amerika dışına çıkma kararı veren Aldo, İngiltere ile başlayarak 34 ülkeye yayıldı. Aldo’nun yıllar sonra Kuzey Amerika’nın dışına hızla açılması "ışık hızıyla yayılmaya başladı" şeklinde değerlendirilmişti. Aldo’nun en büyük pazarı hálá ABD ve bunu Kanada ile İngiltere izliyor.