Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2007 00:00
U.S. Polo’nun Türkiye dahil 27 ülkede lisansörü, Aydınlı Group markanın ilk perakende mağazalarını açarak büyük başarı kazanınca, markanın diğer 9 lisansörüne örnek oldu.
Aydınlı Group markadan elde ettiği 30 milyon dolar ciroyu, 200’e ulaşacak mağaza sayısıyla 100 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.
U.S. Polo Assn. markasını lisansını aldıkları Türkiye dahil 27 ülkede toplam 50 mağaza sayısına ulaştırarak perakendecilikte büyük başarı kazanan Aydınlı Group, markanın tüm dünyadaki diğer 9 lisansörüne örnek oldu. Kökleri 1890’a kadar giden, polo sporunu yaygınlaştırmak üzere kurulan U.S. Polo, markanın kendi adını taşıyan perakende mağazalarıyla ilk kez Türkiye’de tanıştı ve bu modeli diğer lisansörlerine de tavsiye ediyor. U.S. Polo Türkiye Genel Müdürü Levent Özkan, Türkiye’de 30, yurtdışında 20 mağaza açtıklarını belirterek, 5 yılda mağaza sayısını 200’e çıkaracaklarını söyledi. 10 milyon doları ihracat olmak üzere 30 milyon dolar ciro yaptıklarına değinen Özkan, 5 yıllık hedeflerde ciroyu 100 milyon dolara çıkacaklarını da vurguladı.
MAĞAZALARLA MARKALAŞMAK: Merkezi ABD’de bulunan U.S. Polo ile 20 yıllık lisans anlaşmaları olduğunu hatırlatan Özkan şunları söyledi: "Bu yenilenebilir bir anlaşma. Markanın 10 lisansürenden biriyiz. Lisans hakkını 1997 yılında Türkiye ve 27 çevre ülke için aldık. Bu markaya yapılacak her segmentteki ürünün lisansı bizde. Aydınlı Group yönetim kurulunda bu marka için satış kaynaklı yatırm kararı aldı. Konsepte, markaya ve koleksiyona uygun mağazalaşmayla büyüme stratejisi benimsedi. Bütün bu ülkelerde 5 yılda 200 mağaza sayısına ulaşacağız. Örneğin Rusya’da her yıl 5 mağaza planlıyoruz. Markalaşmayı mağazalaşma temeline oturtacağız. Türkiye’de 3 yıl içinde açılacak alışveriş merkezinin en az 40’ında olmamız gerekiyor."
İYİ OLAN MAĞAZA AÇSIN: Türkiye’deki U.S. Polo mağazalarının yüzde 80’ini kendilerinin açtığını kaydeden Özkan, yurtdışında ise Ukrayna dışında franchise ve distribütör kanalıyla mağazalaştıklarını söyledi. Özkan, Ukrayna’da ise Türkiye’deki gibi kendilerinin mağaza açtığının altını çizerek "Çünkü bu pazara çok inanıyoruz. Aslında temel prensibimiz, bu işi kimin daha iyi yapabildiği. Biz isek biz açıyoruz, bizden daha iyi olan biri varsa ona devrediyoruz" dedi.
TASARIM TÜRKLERİN: Lisansörü oldukları bölge için markanın bütün üretimini Türkiye’de yaptıklarını anlatan Özkan, üretimin bir kısmını kendilerinin, ayakkabı, deri gibi farklı uzmanlık alanlarındaki üretimi ise Türkiye’deki alt lisansörlerine yaptırdıklarını vurguladı. Polo gibi bir dünya markasının, sorumlu oldukları bölgedeki bütün koleksiyon tasarımını da kendilerinin yaptığını dile getiren Özkan "Türk tasarım ekibi koleksiyonu hazırlıyor. Bu hazırladığı koleksiyonu ABD’Deki merkeze onaya gönderiyoruz. Diğer 9 lisansör de bu tasarımları görüyor, beğendiklerini alıp, üretimini kendi üreticilerinde yaptırıyor. 10 lisansör ülke internet ortamında birbirinin onaylanan koleksiyonunu görüyor. Markanın en büyük koleksiyonunu da biz hazırlıyoruz" şeklinde konuştu.
Ev tekstili, çocuk ve iç giyime giriyoruz
LEVENT Özkan U.S. Polo markasının ürün yelpazesini genişleteceklerini açıklayarak, "Denim çok hızlı yol alınacak bir alan. U.S. Polo Denim mağazaları açıyoruz. Bunun dışında ev tekstili, iç giyim, mayo, çocuk alanlarına da giriyoruz. Bu nedenle yeni açılacak mağazalarımız 450-500 metrekare ortalamalara çıkacak" dedi.
İki polo takımı kuracağız
MARKANIN ruhuna uygun olarak, Türkiye’de de atlı spor polonun tanınması için iki takım kurma niyetlerine değinen Levent Özak, "Bunu başaramazsak da ABD’den iki takım getirip. Burada bir polo maçı yaptıracağız. Bu tüm dünyada kralların oyunu olarak bilinen elit bir spordur". Atlara ve atlı spora düşkünlüğü ile tanınan Sevil Sabancı, atlı sporların yaygınlaşması için U.S. Polo markasını giyiyor.