Güncelleme Tarihi:
İngiltere’nin resmi turizm örgütü uzun yıllardır iç pazara yönelik kampanyalar yapmıyordu. Ama İngiltere’de ekonomik kriz başlayınca örgüt turizm açığını kapatmaya yönelik bir politika geliştirmeye karar verdi. Bunun nedeni de İngiltere’nin dünyanın dördüncü en fazla turizm harcaması yapan ülkesi olması. Yani İngilizler yılda 30 milyar sterlini başka ülkelerde harcıyorlar. Kendilerine gelen turistlerdense 17.8 milyar sterlin kazanıyorlar. Aradaki fark büyük. Durum böyle olunca da İngilizler 4 milyon sterlini gözden çıkararak bir kampanya başlatmaya karar verdiler. Vatandaşlarına mesajları özetle şu: “Yurtdışına tatile gitmeyin, bu yıl olimpiyatlar, Kraliçe’nin tahta çıkışının 60. yıl kutlamaları, festivaller burada. Siz de evinizde kalın.”
SINIRSIZ ZENGİNLİKLERE DİKKAT ÇEKTİK
Bunun üzerine Türkiye de İngiliz turistleri kaybetmemek için karşı atağa geçti: ‘Unlimited Turkey - Sınırsız Türkiye’ kampanyası.... Medya planlaması için 4.5 milyon dolar harcandı. Bu kampanyayla Türkiye’nin sınırsız zenginliklerine dikkat çekilmek isteniyor. Bunlar tarih, doğa, deniz, müzik ve eğlence… Çok güçlü bir televizyon kampanyası yapılıyor. Sonuçta ilk üç ayda geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 8.6’lık bir artış sağlandı. Amaç geçen seneye göre mevcut durumu korumakken, bu artış sürpriz oldu.
KÜLTÜREL UNSURLAR İLGİ GÖRDÜ
Herkesin kafasında belli klişeler var. Sonuçta farklı farklı 15 görsel hazırladık. İngilizlere fikirlerini sorduk. Favori olacağını düşündüğümüz iyi bir aile görseli yerine kültürel unsurların olduğu afiş en çok ilgiyi gördü. İngilizlerin Türkiye’ye deniz, güneş ve kum dışında; kültür ve tarih için geldiklerini de gördük. Bu yüzden Türkiye’yi diğer destinasyonlardan ayıracak bir kültür vurgusu getirdik.
İNGİLTERE’DEN TÜRKİYE’YE 2.6 MİLYON KİŞİ
Londra - Türkiye arası uçuş sayılarının arttığını görüyoruz ya, onlar aslında Türkiye’ye İngiliz taşıyor. Londra dünyadan yılda 14 milyon turist, Türkiye ise 31.5 milyon yabancı ziyaretçi alıyor. Geçen sene İngiltere Türkiye’den 61 bin ziyaretçi alırken İngiltere’den Türkiye’ye yaklaşık 2.6 milyon kişi gitti.
Yine geçen yıl İngiltere’de bir araştırma yaptırdık. Türkiye’yi ziyaret edenlerin yarısı yeniden Türkiye’ye geliyor. Hatta üçüncü ya da dördüncü seyahatlerini yapanlar bile oluyor.
JAMES BOND TURİSTİ ETKİLER
Reklam filmleri ve James Bond gibi filmlerin Türkiye’de çekilmesi turistleri olumlu etkiliyor. Örneğin Tayland’da çekilen ‘Beach’ ve Tunus’ta çekilen ‘Star Wars’ filmleri hâlâ turizmi olumlu yönde etkiliyor. En son Chanel markasının reklamlarında bir kadın Orient Express’e binip İstanbul’a geliyor. Yolda rüyalar görüyor. Haydarpaşa’da iniyor. Orada, rüyasındaki erkekle buluşuyor. Aynı şekilde Avrupa’da oynayan Mini Cooper reklamı da Galata Köprüsü’nde geçiyor. Arka planda İstanbul ve Türkiye’nin olması bile etkili.
NECATİ ÖZKAN (ÖYKÜ-DIALOGUE INTERNATIONAL AJANS BAŞKANI)
Ülkenİn hİzmetİ sınırsız
Türkiye’nin bugüne kadar geldiği nokta pek çok ülke tarafından hayranlıkla karşılanıyor. Türkiye’nin en büyük avantajlarından biri otellerin verdiği her şey dahil sistemi. Bunu daha da üste çıkaracak bir şeyler düşündük. ‘Sınırsız Türkiye’ kampanyasıyla bir yandan bu ülkeden aldığınız hizmetler sınırsız derken, Türkiye’de insanların çeşitliliği, doğa güzellikleri, tarih ve huzur gibi birçok şeyin sınırsız olduğunu vurguladık. Kampanya dört buçuk ayda tamamlandı.