Nida ÖZER
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2006 00:00
Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği, Türkiye’de ekolojik tarımın yaygınlaşması ve sağlıklı bir ekolojik ürün pazarının kurulması için uzun zamandır çaba sarf ediyordu. Şişli Belediyesi ile ortaklaşa bir proje yarattılar. İlk yüzde 100 ekolojik halk pazarı yarın saat 10.00’da Şişli Feriköy’de açılıyor.
Sağlıklı yaşamanın en temel kurallarından biri sağlıklı beslenmek. Günümüzde hemen hemen her ürünün üzerinde yazan ’doğal’, ’naturel’, ’hormonsuz’, ’ hakiki’, ’köy ürünü’ veya ’saf’ gibi terimler, aslında tüketiciye ürün hakkında hiçbir garanti vermiyor. Ekolojik yöntemlerle üretilmiş bir gıda maddesinin üzerinde mutlaka ekolojik ürün logosu bulunması gerekiyor. Bu logo, insan ve doğa sağlığını olumsuz etkileyecek girdi ya da tekniklerin kullanılmadığını gösteriyor.
Türkiye’de organik ürün satan mağazaların sayısı hızla artıyor. Bugüne kadar en büyük organik (ekolojik) ürün marketi www.epazaryeri.org idi. Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği tarafından kurulan bu sanal mağazadan, haliyle sadece internet üzerinden alışveriş yapılabiliyordu. Yarın açılacak olan Feriköy Ekolojik Halk Pazarı, büyük bir açığı kapatmış olacak.
Pazarın hedef kitlesi; sağlık, lezzet ve ekonomik konularda bilinçli tüm tüketiciler. Ürünler kimyasal girdiler olmadan, tamamen ekolojik yöntemlerle yetiştiriliyor. Taze ekolojik sebze, meyve ve diğer ürünler her hafta cumartesi günleri tüketiciye sunulacak. Salatalık, enginar, domates, patlıcan, brokoli, portakal, limon, kayısı, kiraz, taze sarmısak, ahududu, böğürtlen, çilek, şeftali, erik, bezelye ve semizotu gibi çok sayıda organik sebze ve meyve bulabilirsiniz. Ürünler Türkiye’nin dört bir yanındaki organik tarım çiftliklerinden geliyor.
FİYATLAR MAKUL OLACAK
Fiyatları henüz belirlenmemiş olsa da, her kesimin alım gücüne hitap edileceği belirtiliyor. Fiyatları düşünüldüğü gibi yüksek olmayacak.
Halk pazarının en büyük amacı halk sağlığı ve kırsal kalkınmayı sağlamak. Bunun yanı sıra ekolojik tarım yapan çiftçiyi desteklemek, tüketicinin organik ürünlere ucuz, kolay ulaşmasını ve organik ürünlerin yaygınlaşmasını sağlamak. Hedeflerin gerçekleşmesi amacıyla bir çok firma pazara sponsor oldu. Pınar Organik Süt ve Milupa ana sponsorlar. Açık Radyo, Atlas Dergisi, Cumhuriyet Gazetesi ve NTV MSNBC projenin diğer sponsorları. Pazarın ilerleyen zamanlarda yaygınlaştırılması planlanıyor.