Aslı SÖZBİLİR
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2006 00:00
Uydu üzerinden dünyada 120 milyon haneye ulaşan Türkiye’nin ilk ve tek turizm kanalı T&R Channel yayın hayatına başladı. Belgeseller ve tanıtım reklamlarıyla Türkiye’yi, dört dilde, il il tanıtmayı amaçlayan kanal, aynı zamanda gayrimenkul ve turizm alanında yatırım yapmak isteyen yabancılara, programlarıyla rehberlik yapıyor. Türkiye ile en çok ilgilenenler İskandivlar, yatırım denildiğinde ise Ruslar önde gidiyor.
T&R Channel, Bodrum’da yayın yapan Kent TV’nin de dahil olduğu Kent Medya Grubu’nun girişimi. Kanalın sahibi, Dr. Oğuz Poyraz, Bodrum çevresindeki turistik tesisleri ve gayrimenkul olanaklarını anlatırken, bunu global arenada ulusal tanıtım yolu olarak kullanabileceğini düşünmüş. Türkiye’nin tanıtımına katkıda bulunmayı amaçlayan, uluslararası kanalın ilk hedefi, turizmin sahillerden ibaret olmadığını anlatmak olmuş.
Kanala, 15 Nisan’da yayına başladığından beri en çok İskandinav ülkelerindeki izleyicilerden soru gelmiş. Yatırım alanına en ilgili olanlar ise Ruslar. T&R Channel, şu anda Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’ya ulaşıyor. Türkiye’nin turist hedef kitlesine uygun olarak Türkçe’nin yanısıra İngilizce, Fransızca ve Almanca yayın yapıyor. Gelişen turist potansiyeline göre Rusça, İspanyolca ve Uzakdoğu dillerinde yayın yapılması da geleceğe yönelik planlar arasında.
Programlar, Bodrum’daki Kent TV stüdyolarında yayına hazırlanıyor. Prodüksiyonlar genellikle kanala ait ancak zaman zaman farklı illerde hazırlanan belgeseller de satın alınarak, yayınlanıyor. Kanalın tek geliri ise reklam ve tanıtım.
Hedef kitlesi yurtdışındaki yatırımcılar olan T&R Channel, Hotbird uyduları üzerinden yayın yapıyor. Çanak anteni olanlar, antenlerini bu uydulara çevirerek, yayını izleyebilirler. Önümüzdeki aylarda yayınlar, Türkiye’de Kablo TV ve Dijitürk üzerinden izleyiciye ulaşacak.
ÇİĞDEM ŞEN (T&R CHANNEL SATIŞ VE PAZARLAMA MÜDÜRÜ)
İspanya ve Yunanistan bu yolla başarılı oldu
Yabancı sermaye hem bireysel hem de kurumsal olarak Türkiye’ye yatırım yapıyor. Biz programlarımızla kendilerine hangi bölgelerde nasıl yatırım yapacaklarını, varolan projelere ortaklık imkanlarını anlatıyoruz. İspanya ve Yunanistan örneklerinin başarısı ortada. Her iki ülkenin turizm kanalları onlara bol bol turist getirdi. Kuş gribi, Trabzon’daki rahibin öldürülmesi, Güneydoğu’daki olaylar ve ülkede yükselen gerginlik nedeniyle Türkiye bu sene hedeflediği 30 milyon turiste ulaşmakta zorlanacak. Biz Kültür ve Turizm Bakanlığı ile elele verip bu sayıyı, önümüzdeki yıllarda 120 milyona çıkarmak istiyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan finans ve içerik anlamında destek bekliyoruz.