Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2009 00:00
Reklamcı iki arkadaş, Picta ve Picto adını verdikleri çizgi karakterlerin aşklarını, yastıktan mutfak önlüğüne, davetiyeden kurabiye ve pastalara kadar pek çok ürüne taşıyorlar.
Kimdir bu Picta ile Picto?
Seda: Picta ve Picto, aşkı hikayelerle anlatan iki karakter. Onlar aslında birer “pictogram” yani çizgi karakter. İsimleri de pictogramdan yola çıkarak oluşturuldu. Picta kızımız, Picto ise oğlumuz.
Nereliler?
Saba: Belli bir yerden değiller, dünyalılar. Aşkla besleniyorlar. Dünyada kadın ve erkek var oldukça da var olacaklar. Yani ölümsüzler.
Kaç yaşındalar?
Saba: Yaşları yok, ama her yaştan insan onların hikayelerinde kendilerine ait bir şeyler buluyor.
Bu karakterleri nasıl yarattınız? Seda: Aslında bu fikir ilk olarak benim 1,5 sene önce eşime yaratıcı bir Sevgililer Günü hediyesi bulma girişimimle başladı. Aklımda hem sadece ikimizin anlayabileceği özel bir konsept hem de birbirini tamamlayan yastık kılıfları vardı. Sonra fikrimi sanat yönetmeni arkadaşım Saba’ya söyledim. O da hayata geçirdi. Yani iki deli reklamcının kaşıntısıyla ortaya çıktı diyebiliriz. Sonra düşündük... Biz neden bunları üretip satmıyoruz, dedik.
Nasıl bir aşk onların ki? Gerçekçi mi, gerçek dışı mı? Yani günümüzde bulunur mu, ancak hayali mi kurulur? Saba: Aşkın her hali var onlarda aslında ama genelde bizim tasarımlarda kız nazlı, erkek sevgi dolu...
Yemek pişiriyor, tek taş veriyor, aşkını haykırıyor... Erkeğin sevgi dolu olanı zor bulunuyor aslında bu devirde. O tarafından bakarsan bazıları için ancak hayali kurulur. Hafif gerçek dışı denebilir. Genelde mutluluğu anlatıyorlar çünkü insanlar mutluluğu ifade eden tasarımları ve ürünleri daha çok seviyorlar. Sanırım bu günlerde yüzlerini güldüren şeylere ihtiyaçları var. Ama bazı tasarımlarda bizim kız Picta, Picto’yu cadı kılığında kazanda falan kaynatıyor. O melek oluyor, Picto şeytan... Eee ne de olsa yaratıcıları kadın, ne yapalım.
Aslında çocukluğumuzun çöp adamı Cin Ali’ye benziyorlar değil mi? Yine en yaratıcı ürünler, en basit fikirlerden ortaya çıkar durumuyla karşı karşıyayız galiba? Seda: Kesinlikle. Okuma yazmayı bize yıllardır Cin Ali’yle öğrettiler. Biz de aşkı Picta ve Picto ile anlatacağız. Fikirler basit olabilir ama nasıl uyguladığın çok önemli. Aklın yolu birdir ama yaratıcılık genellikle uygulamaların farklılığıyla ortaya çıkar. Picta ve Picto’da da böyle oldu. Bizim hayatta başımıza gelen en güzel şeylerden biri reklamcı olmamız. 10 yıldan fazla reklam sektörüne emek verdik. Marka yaratmak hem de hiç olmayan bir şey yaratmak aslında, o kadar da kolay değil. Bizim tasarım atölyemiz de markamız da bugüne kadar pazarlama iletişimi alanında biriktirdiklerimiz ve hayal ettiklerimizin bir bütünü.
Picta ve Picto’nun figürlerini hangi ürünlere basacağınıza nasıl karar verdiniz? Ürün yelpazesini nasıl belirlediniz? Kaç çeşit ürün var? Seda: Biz önce birbirini bütünleyen ürünlerin listesini döktük önümüze. Yastıklarla başladık ama önlük talebi de geldi, böylece hem birbirini bütünleyen hem de tek parça olan ürünlere de girdik. Önlük, kupa, nikah davetiyesi, baby shower davetiyesi, nikah şekeri niyetine gelin ve damat şeklinde kurabiyeler, baby shower kurabiyesi ve pastalara kadar geniş bir yelpaze oluştu. Benim bir de pastacılık alanında eğitimim olduğu için işin o kısmına da bulaştık. Şimdi sırada birbirini yastıklar gibi bütünleyen sürpriz ürünler var ayrıca hamile ürünleri var. Sonu yok, üretmeye devam...
Nasıl oluyor bu Picta ve Picto her tür ürünle uyum gösteriyor. Nasıl hem yetişkin, hem çocuk karakteri olabiliyor? Saba: Dünyada böyle bir marka örneği var aslında. Hello Kitty. Bu kedicik her şeyin üzerinde var. Çanta, şemsiye, terlik, cüzdan... Her yaştan herkes bayılıyor. Biz Picta ve Picto’yu da Türkiye’nin Hello Kitty’si gibi konumlandırarak yola çıktık. Ürünlerimizi hayata geçireli henüz birkaç ay oldu. Bu kısa zamanda Picta ve Picto’dan haberdar olanlar onları çok sevdi. Herkes bize o kadar destek oldu, o kadar beğenildi ki, her şeyin üzerinde görmek istediler. Biz de yaptık. Konu da aşk olunca her ürüne adaptasyonu güzel oldu. Bir de insanlar klişelerden çok sıkıldı. Yaratıcılığa açlar. Aslında bizce temel neden de bu. Yepyeni, taptaze bir fikir bulunca bu fikre sahip çıktılar. Bazısı içindeki çocuğu ortaya çıkardığı için sevimli buluyor ve alıyor, çocuksu bulanlar da bebekleri için alıyorlar. Böylece Picta ve Picto yavaş yavaş herkesin sevgilisi oluyor.
Baskıların üzerindeki ifadeleri değişiyor mu? Kıyafetleri? Aksesuvarları? Saçları, başları? Seda: Temel olan şey, tüm ürünlerin beyaz üzerine siyah ve kırmızı baskılı olması. Bebek ürünlerinde ise tasarımlar yine beyaz üzerine pembe ve mavi. Onun dışında ifadeler, kıyafetler ve aksesuvarlar değişiyor evet. Özellikle öyle olmasını istedik. Tek bir tipleme yok, aşk adamı bunlar, tek bir kalıba sokmadık. Mesela evlilik ürünlerinde görüntü daha olgunlaşıyor, bebek ürünlerinde bebek görüntüsünde oluyor gibi...
Picta ve Picto’nun çocukları var mı? Saba: Şimdilik yok ama olacak. Adı bile şimdiden belli.
Kişiye ve duruma özel üretim yapıyor musunuz? Seda: Biz tasarım atölyesiyiz. Kendi belirlediğimiz ürünleri belirli adetlerde üretiyoruz. İstediğimiz ürünleri yeniden üretiyor ya da üretimden kaldırıyoruz. Bu arada çok önemli bir husus daha var. Markamızın tescili bizde ve her tasarımımızın tescilini de ayrıca alıyoruz. Bu sayede başka uyanıklar tarafından kopyalanmanın önüne geçtik. Yani taklitlerimizden sakınınız. Bunun dışında evet, sipariş üzerine özel üretim de yapıyoruz. Mesela Sevgililer Günü’nde otelin konseptine uygun olarak odalarını giydiriyoruz, bahçeli mekanların minder ve sandalyelerini tasarlıyoruz, restoranlar için çözümler üretiyoruz, düğün için nikah şekeri yerine kurabiye dışında seçilen davetiye tasarımına uygun yastık veya kupa isteyenler de oluyor. Üzerine tarih ve isim yazıyoruz. Yaz aylarında genellikle düğün ve bebek siparişleri geliyor. Müşterilerimizle beraber çok keyifli ürünler ortaya çıkarıyoruz. Ayrıca iletişim çözümleri hizmeti de veriyoruz.