Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2008 00:00
Alev Ciliv geçtiğimiz yıl ani bir kararla kendi markasını kapattı. Problem daha önce bazı meslektaşlarının başına gelenle aynıydı. Tasarım ile ticaret aynı anda yürümüyordu. Bir yandan kumaşçı ile pazarlık yaparken diğer taraftan yeni koleksiyon için ilham aranmıyordu. Geçen sene gelen teklifi değerlendirdi ve U.S. Polo markasının baş tasarımcısı oldu. Türkiye için hazırladığı 2008 koleksiyonu çok beğenildi. 2008-2009 kış sezonundan itibaren tüm dünyada U.S. Polo için tasarım yapan isimler Alev Ciliv’in koleksiyonunu baz alacak.
U.S. Polo Assn. 1890 yılında Polo sporuna destek vermek, geliştirmek ve tüm dünyaya yaymak amacıyla kurulmuş bir organizasyon. Futbol’un FIFA’sı neyse, Polo’nun en üst organizasyonu da o. Bu kuruma Prens Charles’tan Coca-Cola’nın sahibine kadar dünya çapında çok önemli insanlar üye. Kesinlikle kár amacı gütmüyorlar. 1893 yılında U.S.Polo Assn. Yönetim Kurulu tekstil, aksesuvar, ev araç gereçleri, hediyelik eşya gibi lisanslı ürünler üretimine karar veriyor. Karardan hemen sonra Ralph Lauren markasının Polo ismiyle tescil edildiği ortaya çıkıyor. Bir dolu dava açılıyor. 1990 yılında U.S Polo Assn. 10 milyon dolar harcayarak kendi markasını tescil ettiriyor. Ve harekete geçiyor. Tekstil üretimi 1997’de başlıyor. 27 ülkede satışa başlıyorlar. Aynı yıl Rusya, Kazakistan ve tüm Ortadoğu’nun içinde bulunduğu bir bölgenin lisans haklarını Türkiye’den Aydınlı Grup alıyor. Ancak tasarım departmanının oturması biraz zaman alıyor. Bir yıl önce Genel Müdür Levent Özkal, tasarımcı Alev Ciliv’le masaya oturuyor. Ciliv’in hazırladığı 2008 yaz koleksiyonu marka için bir dönüm noktası oluyor. Özkal anlatıyor: "Bugüne kadar bizim yaptığımız bütün koleksiyonlar Amerika’da onaylanırdı. Tasarımlar oradaki temel koleksiyona uygun bir şekilde yapılırdı. Alev Hanım’ın hazırladığı yaz koleksiyonundan sonra bu değişti. Artık tüm dünya lisansörleri Türkiye’de Alev Ciliv’in hazırladığı koleksiyondan yola çıkarak tasarım yapacaklar."
Şu anda Türkiye’de 35 U.S. Polo mağazası var. Rusya’da şubat ayında Kazakistan, Mısır ve Ukrayna’da birer mağaza açıldı. Yakında Romanya’da da bir mağaza açılacak. Gelecek yıldan itibaren U.S. Polo’ya ev tekstil ve çocuk koleksiyonları da eklenecek. Aydınlı Grup bir süreliğine markanın lisansörü ve üreticisi olmasına rağmen U.S.Polo’yu bir Türk markası olarak görüyor ve pazarlıyor.
TASARIMCI ALEV CİLİV
Bu yaz logomania var, biz de logomuzu büyüttük
Alev Ciliv 2008 yaz koleksiyonunu hazırlarken marin temasından yola çıkmış. Denize ait detayları, kırmızı, mavi, beyaz, lacivert gibi denizciliği hatırlatan renkleri çok sık kullanmış. Türkiye’de polo sporu olmadığı için sporun kurumsal detaylarını bir tek aksesuvarlarda kullanmış. Mesela polo sopasının renkleri etiketlerde. Sık sık kullandıkları 3 rakamı takımdaki kaptanın numarasıymış. Ciliv bu yaz tüm dünyada bir logomania yaşandığını söylüyor. Bütün markalar logolarını büyütmüşler. U.S. Polo da 2.7 santimetrekare olan at üstündeki sporcu logosunu 5.5 ila 12.5 santimetrekare arasında kullanmaya başlamış. Koleksiyon 500 parça civarında. Alınabilir fiyatta olması marka için çok önemli. 16 renk alternatifi olan pike polo tişörtler 39 YTL’den satılıyor. Genel hatlarıyla spor olan koleksiyon kadın modellerinde feminen detaylara sahip. Yaz akşamları için ipek pantolonlar, altın işlemeli bluzlar tasarlanmış.