Türkiye, Ä°spanya’nın sloganını kaptı: GüneÅŸ deniz ve kum

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, İspanya’nın sloganını kaptı: Güneş deniz ve kum
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 09, 2004 00:00

Ä°spanya’nın 40 yıl önce ünlenen ‘güneÅŸ, deniz ve kum’ sloganı, Türkiye’nin turizm atağındaki yeni imajı oldu. Ä°spanya, bu sloganı Türkiye’ye kaptırmaktan oldukça rahatsız.Ä°ngiliz tur operatörlerine göre, sloganı kullanan Türkiye, Ä°spanya’nın turizm potansiyelini düşürdü. BaÅŸta Ä°ngiltere ve Almanya olmak üzere Batı Avrupa ülkelerinden gelen iptaller, Ä°spanya’da turizmde en çok tartışılan konuların başında geliyor. Yılda 50 milyon turistten fazlasını karşılayan Ä°spanya’nın uzun yıllar sonra bu yıl ilk defa bu rakamın altına düşebileceÄŸi belirtildi. Ä°ngiliz tur operatörleri Ä°spanya’yı suçlayarak, Türkiye’nin son yıllarda gerçekleÅŸtirdiÄŸi yatırımlara dikkat çekti.Ä°ngiltere’den, bu yıl Ä°spanya’nın ünlü sahili Costa Brava’ya düzenlenen turlarda yüzde 20 azalma olduÄŸu açıklandı. Bu oranın Türk sahillerine kaydığı belirtilen açıklamalarda, Türkiye’nin sahil ve otellerinin Ä°spanya’daki otellerden daha kaliteli ve ucuz olduÄŸunu ifade edildi. Ä°ngiliz tur operatörleri adına açıklama yapan Thomas Cook, Ä°ngiltere’de ÅŸu ana kadar Ä°spanya’ya düzenlenen 20 bin paket turun yer deÄŸiÅŸerek Türkiye’ye kaydığını söyledi.Cook, tipik bir Ä°ngiliz ailesinin tatil masrafının Ä°spanya’da 1290 sterlin (Yaklaşık 3.5 milyar lira), iken bunun Türkiye’de 800 sterline (2 milyar 424 milyon lira) indiÄŸini belirtti ve bunun sorumlusunun Euro’nun aşırı deÄŸer kazanmasına baÄŸladı.Ä°ngiliz ailelerin Türkiye’ye yönelmesine karşı ataÄŸa kalkan Ä°spanya ise konaklama ücretlerinde yüzde 20 indirime gittiklerini açıkladı. Malaga Hotelciler DerneÄŸi BaÅŸkanı Jose Prieto, Türkiye’yi tercih eden yabancı turistlerin tekrar kendi sahillerinde tatil yapmaları için yeni önlemler de alacaklarınını sinyali verdi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!